Kuristusosa haitariputkessa ?
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Kuristusosa haitariputkessa ?
Vuosia olen miettinyt mikä onkaan sen kavennuksen tarkoitus haitariputkessa ennen ilmanpuhdistimen koteloa. 2,5 D koneessa. Oletan näin rippikoulupohjalla että saadaan muutama desibelin kymmenys äänestä pois. Olenko harhateillä ? Nii, otin sen pois jo kaaaauan sit,että konee saisi paremmin ilmaa.
VALMET 5oo -69
Toivottavasti joku tolkun ihminen selittää tänkin asian oikein.Harju kirjoitti:Putken poistaminen lisää imuääniä 110% ja tehoja 95% siis ainakin 2,0deessäEsim. Salmen ÄÄSTEE ei ole vielä pärjännyt minun muuten vakio paitsi tuon kyseisen suppillon poiston kohdanneelle 2,0reelle
Minä kun luulin,että Salamen autosta tuo kuristin poistettu,siitä johtunee savutuksen lisääntyminen.
Harajulla kulkee muutenvaan luijjaa,leveä maski kyllä auttaa,saap paremmin ilmaa

Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Seuraava vaihe logistiikkapäälliköllä onkin sitten Ylivieskan reissu.
Siellä Pasi poistaa tongeilla yhden läpän putsarikotelosta ja lyhentään rälläkällä syöttöpumpun yhtä tappia.
Nämä kolme asiaa yhdessäkään ei iihan tuota 95%:a tee mutta melkein
Maailmakin siinä pelastuu kun polttoaineen kulutus pienenee ja hiilidioksidipäästöt siinä samalla. Ilmeisesti 
Siellä Pasi poistaa tongeilla yhden läpän putsarikotelosta ja lyhentään rälläkällä syöttöpumpun yhtä tappia.
Nämä kolme asiaa yhdessäkään ei iihan tuota 95%:a tee mutta melkein


® Mesen linttaklubi
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Ei oo läppee. On sellane malli että ne silinterlille vievä torvet ahmii ilemoo suoraa kotelosta. Kyllä sitä joskus vieskaanki ajellaa. mutta ei tuota miun rakkinetta tehosteta mitenkää. Hyvi se tuollai voemalla maisemmoo liikutta. Kestävvuuttä ja moottorin taloutellellissuutta uattelen..Tul vua tuo ahistaja mielee.Arto N kirjoitti:Seuraava vaihe logistiikkapäälliköllä onkin sitten Ylivieskan reissu.
Siellä Pasi poistaa tongeilla yhden läpän putsarikotelosta ja lyhentään rälläkällä syöttöpumpun yhtä tappia.
Nämä kolme asiaa yhdessäkään ei iihan tuota 95%:a tee mutta melkeinMaailmakin siinä pelastuu kun polttoaineen kulutus pienenee ja hiilidioksidipäästöt siinä samalla. Ilmeisesti
VALMET 5oo -69
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Hetkinen eikös vanha fysiikan termi ole että piste ei pullistu. Jo suorassa putkessa tulee virtaushävitötä,turbulenssissa.Ja jos reikää pienennetään niin nopeus vain kasvaa mutta energiaa häviää nopeuden kasvattamiseen. Elikkä putken molemmissa päissä on virtaus nopeus sama, eikä määrä niiden vlillä kasva.Eikö vain. Kohta saamme faktaa kun LVI- insinööri herää ettosilta.Malm kirjoitti:Eikö se kuristus toimi resonaattorina että tietyillä kierroksilla siitä virtaa jopa enemmän ilimaa ?
-Risto


VALMET 5oo -69
Viisasten kirjassa oli muistaakseni jotakuinkin näin: Kuristimen aiheuttama paineen lasku ja virtausnopeuden kasvu muuttuu kuristimen jälkeen pääasiassa takaisin paineeksi.Logistiikkapäällikkö kirjoitti:Hetkinen eikös vanha fysiikan termi ole että piste ei pullistu. Jo suorassa putkessa tulee virtaushävitötä,turbulenssissa.Ja jos reikää pienennetään niin nopeus vain kasvaa mutta energiaa häviää nopeuden kasvattamiseen. Elikkä putken molemmissa päissä on virtaus nopeus sama, eikä määrä niiden vlillä kasva.Eikö vain. Kohta saamme faktaa kun LVI- insinööri herää ettosilta.Malm kirjoitti:Eikö se kuristus toimi resonaattorina että tietyillä kierroksilla siitä virtaa jopa enemmän ilimaa ?
-RistoMutta mukava on se nahkahousu insinöörin suunnittelema efektori.
Kuristin toimii juurikin äänenvaimentimena. Asia oli itse asiassa selitetty hyvinkin tarkkaan, mutta ei ole jäänyt mieleen.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Tuota mie kaa eppäilin että ei se voi oll muuta ko imuilman äänen vaimennusta. No mie sitte oon ympäristöhäirikkö , tuotan melua siellä missä liikun . Täh...harvaan asutulla seudulla.Perttu K kirjoitti: Viisasten kirjassa oli Kuristin toimii juurikin äänenvaimentimena. Asia oli itse asiassa selitetty hyvinkin tarkkaan, mutta ei ole jäänyt mieleen.

VALMET 5oo -69
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Siitä kotelon suultakos se sit muljahti kun putken irrotin. Se venturiputki just.pp d kirjoitti:Ei sunkhaan 250:ssä ole putkessa kuristusta ensinkhään, siinon suora putki. Se kuristus on sitte ilmanputsarin kotelossa, semmonen helposti irrotettava hylsä. (Aijaa kuiten saman asian eli heikentää hapen saantia)
Imuääniä vaimentamassa kait ne on, periaatheessa.

VALMET 5oo -69