Kuristusosa haitariputkessa ?

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Kuristusosa haitariputkessa ?

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Vuosia olen miettinyt mikä onkaan sen kavennuksen tarkoitus haitariputkessa ennen ilmanpuhdistimen koteloa. 2,5 D koneessa. Oletan näin rippikoulupohjalla että saadaan muutama desibelin kymmenys äänestä pois. Olenko harhateillä ? Nii, otin sen pois jo kaaaauan sit,että konee saisi paremmin ilmaa.
VALMET 5oo -69
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Putken poistaminen lisää imuääniä 110% ja tehoja 95% siis ainakin 2,0deessä :lol: Esim. Salmen ÄÄSTEE ei ole vielä pärjännyt minun muuten vakio paitsi tuon kyseisen suppillon poiston kohdanneelle 2,0reelle 8)
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Harju kirjoitti:Putken poistaminen lisää imuääniä 110% ja tehoja 95% siis ainakin 2,0deessä :lol: Esim. Salmen ÄÄSTEE ei ole vielä pärjännyt minun muuten vakio paitsi tuon kyseisen suppillon poiston kohdanneelle 2,0reelle 8)
Toivottavasti joku tolkun ihminen selittää tänkin asian oikein.
Minä kun luulin,että Salamen autosta tuo kuristin poistettu,siitä johtunee savutuksen lisääntyminen.
Harajulla kulkee muutenvaan luijjaa,leveä maski kyllä auttaa,saap paremmin ilmaa :? .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Ei vaan Salmen äSTeenuun on laitettu kuristimen tilalle semmonen vielä tukkoisempi vihreä kartio :shock: Ja savun muodostuminen johtuu siitä ettei kone saa tarpeeksi ilmaa :wink: Oma 2,0dee käy optimi seoksella koska ei pöllyytä kauheaa mustaa savupilveä perässä :ope:
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

no ei se salmen st ets paljoa savunnut kun ykan miitistä peräkkäin lähdettiin .....taitaa olla talvi syötöt... :lol: economy säädöt :lol: :lol: :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Tuas synty huumoritoppiikki. Mie lähen pesemää auton ku on lussan puolella. Jatkakkee juttuja. Mulla ei kyllä tullu sitä tehoo läheskää :oops: , ainakaa en huomanna , että oikeinko 95 %. :twisted: Valehtelette. :twisted: Kohta kirjotan Anneli Tempakalle. Mikä Minun okein on.
VALMET 5oo -69
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Seuraava vaihe logistiikkapäälliköllä onkin sitten Ylivieskan reissu.

Siellä Pasi poistaa tongeilla yhden läpän putsarikotelosta ja lyhentään rälläkällä syöttöpumpun yhtä tappia.

Nämä kolme asiaa yhdessäkään ei iihan tuota 95%:a tee mutta melkein 8) Maailmakin siinä pelastuu kun polttoaineen kulutus pienenee ja hiilidioksidipäästöt siinä samalla. Ilmeisesti :roll:
® Mesen linttaklubi
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Eikö se kuristus toimi resonaattorina että tietyillä kierroksilla siitä virtaa jopa enemmän ilimaa ?

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Arto N kirjoitti:Seuraava vaihe logistiikkapäälliköllä onkin sitten Ylivieskan reissu.

Siellä Pasi poistaa tongeilla yhden läpän putsarikotelosta ja lyhentään rälläkällä syöttöpumpun yhtä tappia.

Nämä kolme asiaa yhdessäkään ei iihan tuota 95%:a tee mutta melkein 8) Maailmakin siinä pelastuu kun polttoaineen kulutus pienenee ja hiilidioksidipäästöt siinä samalla. Ilmeisesti :roll:
Ei oo läppee. On sellane malli että ne silinterlille vievä torvet ahmii ilemoo suoraa kotelosta. Kyllä sitä joskus vieskaanki ajellaa. mutta ei tuota miun rakkinetta tehosteta mitenkää. Hyvi se tuollai voemalla maisemmoo liikutta. Kestävvuuttä ja moottorin taloutellellissuutta uattelen..Tul vua tuo ahistaja mielee.
VALMET 5oo -69
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Malm kirjoitti:Eikö se kuristus toimi resonaattorina että tietyillä kierroksilla siitä virtaa jopa enemmän ilimaa ?

-Risto
Hetkinen eikös vanha fysiikan termi ole että piste ei pullistu. Jo suorassa putkessa tulee virtaushävitötä,turbulenssissa.Ja jos reikää pienennetään niin nopeus vain kasvaa mutta energiaa häviää nopeuden kasvattamiseen. Elikkä putken molemmissa päissä on virtaus nopeus sama, eikä määrä niiden vlillä kasva.Eikö vain. Kohta saamme faktaa kun LVI- insinööri herää ettosilta. :P Mutta mukava on se nahkahousu insinöörin suunnittelema efektori. :lol:
VALMET 5oo -69
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Logistiikkapäällikkö kirjoitti:
Malm kirjoitti:Eikö se kuristus toimi resonaattorina että tietyillä kierroksilla siitä virtaa jopa enemmän ilimaa ?

-Risto
Hetkinen eikös vanha fysiikan termi ole että piste ei pullistu. Jo suorassa putkessa tulee virtaushävitötä,turbulenssissa.Ja jos reikää pienennetään niin nopeus vain kasvaa mutta energiaa häviää nopeuden kasvattamiseen. Elikkä putken molemmissa päissä on virtaus nopeus sama, eikä määrä niiden vlillä kasva.Eikö vain. Kohta saamme faktaa kun LVI- insinööri herää ettosilta. :P Mutta mukava on se nahkahousu insinöörin suunnittelema efektori. :lol:
Viisasten kirjassa oli muistaakseni jotakuinkin näin: Kuristimen aiheuttama paineen lasku ja virtausnopeuden kasvu muuttuu kuristimen jälkeen pääasiassa takaisin paineeksi.

Kuristin toimii juurikin äänenvaimentimena. Asia oli itse asiassa selitetty hyvinkin tarkkaan, mutta ei ole jäänyt mieleen.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Perttu K kirjoitti: Viisasten kirjassa oli Kuristin toimii juurikin äänenvaimentimena. Asia oli itse asiassa selitetty hyvinkin tarkkaan, mutta ei ole jäänyt mieleen.
Tuota mie kaa eppäilin että ei se voi oll muuta ko imuilman äänen vaimennusta. No mie sitte oon ympäristöhäirikkö , tuotan melua siellä missä liikun . Täh...harvaan asutulla seudulla. :lol:
VALMET 5oo -69
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Ei sunkhaan 250:ssä ole putkessa kuristusta ensinkhään, siinon suora putki. Se kuristus on sitte ilmanputsarin kotelossa, semmonen helposti irrotettava hylsä. (Aijaa kuiten saman asian eli heikentää hapen saantia)
Imuääniä vaimentamassa kait ne on, periaatheessa.
No Merc at the moment
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

pp d kirjoitti:Ei sunkhaan 250:ssä ole putkessa kuristusta ensinkhään, siinon suora putki. Se kuristus on sitte ilmanputsarin kotelossa, semmonen helposti irrotettava hylsä. (Aijaa kuiten saman asian eli heikentää hapen saantia)
Imuääniä vaimentamassa kait ne on, periaatheessa.
Siitä kotelon suultakos se sit muljahti kun putken irrotin. Se venturiputki just. :lol: Se.
VALMET 5oo -69
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”