kylmäkäynnistys ongelmia!
kylmäkäynnistys ongelmia!
Auttakaa avutonta!! auto on vm86 190e 2.0 ke-jetronic ruiskulla. ei lähtenyt kylmänä käymään kuin pitkän sahauksen jälkeen, vika löytyi:ei tule virtaa kylmäkäynnistys suuttimelle. vedin piuhat ja napin koppiin, nyt lähtee hyvin käymään mut hiukan epäkäytännöllinen..
ELI, miksei tule virtaa suuttimelle?? missä sijaitsee kylmäkäynnistysrele?? voisko vika olla siinä?
SITTEN, kun auto hörähtää kylmänä käymään täytyy antaa käydä hetki kun ei kärsi aluksi kaasua vaan `tukehtuu` Mistähän tämä johtuu??
kiitos jo etukäteen
ELI, miksei tule virtaa suuttimelle?? missä sijaitsee kylmäkäynnistysrele?? voisko vika olla siinä?
SITTEN, kun auto hörähtää kylmänä käymään täytyy antaa käydä hetki kun ei kärsi aluksi kaasua vaan `tukehtuu` Mistähän tämä johtuu??
kiitos jo etukäteen
Kylmäkäynnistyssuutin on auki n. 1 sekunnin kylmäkäynnistyksessä. Tuottoa siinä on niin paljon että enempää sitä ei kannata auki pitää. Voisi tuo tukehtuminen johtua liiasta pensan määrästä. Mulla oli kanssa samanlaisia ongelmia kun tuo suutin meni tukkoon. Paineilmalla ja elektrokliinerillä aukesi.HVM kirjoitti:Edit: Tai sitten suuttimen toiminta on tosiaan ajastettu releellä.HVM kirjoitti:Kannattaisikohan lähteä hakemaan vikaa anturipuolelta jos sitä virtaa ei suuttimelle tule?Joku viisas varmaan kertoo missä anturi majailee.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
jos toiminto on ajastettu releellä niin missäpäin konetilaa se sijaitsee? vai onko kyseessä ylijännitesuojarele joka antaa virtaa ke-jetin boxille?? viisaat kertokoon.. toi tukehtuminen oli väärä sana tossa alussa, tuntuu ennemmin ettei saa polttoainetta kunnolla käyntiin lähdettyään.. mutta miksi?? ja mitkä kuulus olla ton lämpötila-anturin vastusarvot? apuva!!!
Bensapumpun rele ohjaa ainakin omassa tuota "ryyppyventtiiliä". Releeseen ei mene suoraan johtoa lämpöantureilta. Yksi piuha menee suihkun boksilta. Lienekö se lämpötieto.JMM kirjoitti:jos toiminto on ajastettu releellä niin missäpäin konetilaa se sijaitsee???????? toi tukehtuminen oli väärä sana tossa alussa, tuntuu ennemmin ettei saa polttoainetta kunnolla käyntiin lähdettyään.. mutta miksi?? ja mitkä kuulus olla ton lämpötila-anturin vastusarvot? apuva!!!
Jossakin (ilmeisesti vanhemmassa) versiossa on sitten erillinen lämpöaikakatkaisin. Se pitäisi olla siinä muiden antureiden joukossa semmoinen parin sentin korkuisella kuusiokannalla oleva möykky.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ainakaan omassa pirssissä kylmäkäynnistyssuuttimen virtaska ei kulje ylijännitereleen kautta. Toimiiko sulla ABS:t? Jos (yksisulakkeinen) ylijänniterele on rikki, niin silloin se mykistää myös ABS:t.JMM kirjoitti:mut voisko kaikki tää olla kiinni siitä että ylijännitesuojarele vittuilee?? voiko sen ylijännitesuojareleen mitata jotenki??
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
mutta kulkeeko koko ruiskun päävirta ylijännitereleen kautta? Eikö boxi kuitenkin ohjaa kylm.käynn.suutinta lämpötilan mukaan vai oonko väärässä? ei o abseja.. katoin sen releen sulakkeen ni ainaki se oli ehjä. tos kolmanneks ylimmäinen kirjotus "w201 käynnistys ongelma" ON ihan sama tapaus jota tää auto tekee, hän sanoo vaihtaneensa "kylmäkäynnistys releen" ja rupes pelaan, mitähän relettä hän tarkottaa ku ei o vastannu kirjottamaani kysymykseen. KL.ssä ainakin sanottiin ettei o olemassa mitään kylm.käyn.relettä.
Mittasitko starttauksen aikana?JMM kirjoitti:mut voisko kaikki tää olla kiinni siitä että ylijännitesuojarele vittuilee?? jos koko ruisku ei saa virtaa? ku mittasin sen kylmäkäynnistys suuttimen johdot niin maa tulee vaan ei virtaa, missään tilanteessa. voiko sen ylijännitesuojareleen mitata jotenki??
Muulloin siihen ei sähköä pitäisi tullakaan

Sen releen voi aukaista, ja juottaa liitokset uudelleen.
Saattaisi silläkin parantua.
Koitin juottaa liitokset uusiks mut ei auttanut eli se rele on kypsä. täytyy hakee uus ja koittaa jos rupeis pletaan. kuuluuko sen releen päällä ollessaan silleen surista vai vaan naksahtaa kun virran kytkee päälle?? ajattelin jos tekis normaali releestä sinne releen, laittas vaan sulakkeen virtajohdon väiin... eikös toi ylijännitesuojarele ole kuitenkin ihan normi rele jossa vaan on sulake?????? vai oonko väärässä?