Forte-käsittely ässään - mitä öljyä sisään pesun perään?

HVM

Forte-käsittely ässään - mitä öljyä sisään pesun perään?

Viesti Kirjoittaja HVM »

Aihetta on käsitelty jo paljonkin, eritoten moottorien sisäpesua yleensä, mutta ajattelinpa avata ässän koneille oman topikin aiheesta koska lähden kohta ostamaan öljyt ja pari pottua Fortea.

Koneeseen on jo tehty jokunen vuosi sitten RVS-tech -käsittely, pesevä sekin, kuten myös suojaava. Operaation psykologinen vaikutus on nyt korvien välistä haihtunut, nostimet "raplattavat" jälleen korvaan, joten kokeillaanpa vaihteeksi pesuaineista tunnetuinta. :idea:

Purkissa on varsin hyvät käyttöohjeet, niitä en käy täällä tinkimään. Kysymys liittyykin toiseen aiheeseen:

Teen pesun. Sitkeä kansan keskuudessa elävä uskomus on että hydrauliset nostimet huutavat oikein toimiakseen täyssynteettistä moottoriöljyä. Pitääkö paikkansa? Kulahtaneita nostimia palvelisi mielestäni paremmin jokin jäykempi kesäöljy. Olenko väärässä? Vastauksista huolimatta taidan tehdä tiedettä ja kokeilla asiaa. 8)

Vaihdellaan sitten synteettiset koneeseen jos tulos on huono. :idea:
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Kunnosa oleva nostaja ei tartte oikeastaan yhtään jäykempiä öljyjä, pikeentynyt nostaja voi pitää öljyt sisällä aavistuksen paremmin jos on jäykemmät öljyt. Eli alappa availemaan nuita nostajua ja putsaa siitä kuulan vierestä kaikki scheisse pois niin pitäisi olla ku uudet.

Itse käyttäisin täyssyntikkaa, hjuvin o pelannu vaikka nostajat raplattaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Fetisisti kirjoitti:Kunnosa oleva nostaja ei tartte oikeastaan yhtään jäykempiä öljyjä, pikeentynyt nostaja voi pitää öljyt sisällä aavistuksen paremmin jos on jäykemmät öljyt. Eli alappa availemaan nuita nostajua ja putsaa siitä kuulan vierestä kaikki scheisse pois niin pitäisi olla ku uudet.
Ei ole aikaa tähän väliin käydä aukomaan konetta, yritetään mennä sieltä missä aita on matalin. Nostimet ja ohjurinkumit menevät kyllä vaihtoon kun sopiva rakonen löytyy.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Itse lurautin tuohon voyagerin koneeseen forte pesun jälkeen Mobil Fe (oisko ollu 5w-30, en nyt tarkasti muista, mutta osasynteettiset kuitenkin) ja tämä öljyhän on kehitetty todella ongelmallisiin Fordin zetec moottoreihin joissa nostajat rallattaa jo uutena josei koneessa ole tuota öljyä :?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

HVM kirjoitti:Ei ole aikaa tähän väliin käydä aukomaan konetta, yritetään mennä sieltä missä aita on matalin. Nostimet ja ohjurinkumit menevät kyllä vaihtoon kun sopiva rakonen löytyy.
Veljeni lykkäsi omassa Opelissaan ohjurinkumien vaihtoa, pakko oli myös ne vaihtaa, kun venttiili paloi.
Nohh, Opel on Opel :D
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Mulle eivät myyneet . Mitälie merkkistä tököttiä. En kyll muista oliko se ollu Fortea. Sanoivat että vain sellaiselle korjaamolle joka osaa tehdä käsittelyn. Kylläpä siinä tunsi ihteesä tosi tyhmäks. Jos ei osaa purkillista kaataa massiinaa ja käyttää tarvittava määrä ja vaihtaa oljy sen jälkeen. Miten tieteellistä hommaa lie :cry: Nooh ihmettelen nostajjii sit ko alan vaihtaa ketjuu. :oops:
VALMET 5oo -69
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Muusta Fortesta ei ole kokemusta kuin bensapuolen litkusta. Se oli oiva tökötti, siittimet pelaavat edelleen kuin ei mitään. Jotenkin tuntuu, notta hyvälaatuinen Castrol riittää pitämään koneen puhtoisena. Saattaa jopa kauhistuttaa laittaa oikein pesevät Fortet pannuun, karsta irtoaa ja tukkii vaikkapa öljykanavia ja mosa hitsaa kiinni :shock:
Siksi ei kolesterolia alentavia elintarvikkeita saati lääkkeitäkään tule käyttää. Suonista menee läpi muutenkin sen verran kuin tarviaa, ja kun ei enää mene niin tunnit ovat muutenkin täynnä :lol: . Sopiva määrä tenua veressä tosin pitää yleistilan suotuisana pitkään :shock: :twisted:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Logistiikkapäällikkö kirjoitti:Mulle eivät myyneet . Mitälie merkkistä tököttiä. En kyll muista oliko se ollu Fortea. Sanoivat että vain sellaiselle korjaamolle joka osaa tehdä käsittelyn.
Samat litaniat lukivat paikallisellakin pajalla, röppö on kuulemma vain ammattikäyttöön. No tämähän oli pelkkä hidaste, sanoin "voin ostaa litkut tarvittaessa ilman paitaakin, jos vaaditte." :idea: Kaupat tuli paita päällä. :idea: Hintaa 50e/ 2 pulloa, eli yksikköhinnaksi muodostui 26e.(?)

Seppä kehotti ajamaan litkuja koneessa 500-2500 nakutusta per minuutti jaettuna kuudellatoista :shock: vaihtelevilla kierroksilla noin 30-40 min, siinä kun pullossa seisoo jotta "25-30min." :roll:

Pitänee kokeilla missä kohtaa kone leipoo kiinni. Siitähän sen tietää, että nyt pestiin 10min liian pitkään. :idea:

Katotaan jos tässä iltapäivällä ennättäisi pureutumaan hommaan.

Ainiin. Öljyiksi ostin Tepon öljyn 5W30 "Goldit" - tieteen nimissä on tehtävä myös tyhmyyksiä. :shock:
Matti
Viestit: 252
Liittynyt: 14.12.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja Matti »

Öljyiksi ostin Tepon öljyn 5W30 "Goldit" - tieteen nimissä on tehtävä myös tyhmyyksiä.
-> Eli meinaat nyt sitten vihdoin antaa ässälle sen kuuluisan "viimeisen voitelun" Teboilin moniasteella, josta puhuit jo aikaa sitten jossakin topicissa, joka käsitteli tuontiautoissa käytettyjä öljyjä... :D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Matti kirjoitti:
Öljyiksi ostin Tepon öljyn 5W30 "Goldit" - tieteen nimissä on tehtävä myös tyhmyyksiä.
-> Eli meinaat nyt sitten vihdoin antaa ässälle sen kuuluisan "viimeisen voitelun" Teboilin moniasteella, josta puhuit jo aikaa sitten jossakin topicissa, joka käsitteli tuontiautoissa käytettyjä öljyjä... :D
Sisällä ovat Tepoilit. :twisted: En ostanut kalliita öljyjä ihan tarkoituksella, ajattelin kokeilla Forten tehoa halvoilla plöröillä. :idea:

Pesu on nyt tehty. Huomioita:

-Alkuun ei ensimmäiseen varttiin tapahtunut korvin havaittavia muutoksia.

-Reilu 20 min. ja nostimet alkavat hiljenemään. :shock:

-30 min ja kone käy kuin sukkasillaan. 8)

Uudet "öljyt" :roll: sisään ja kone rallattaa pahemmin kuin ennen. :evil: Vartin testilenkki ja entinen, ajoittain koveneva ja hiljenevä (jopa kokonaan poistuva) raksutus on muuttunut häthätää kuultavaksi sipsutukseksi. :idea:

Paha sanoa oikein mitään, mutta jotenkin tuntuu että pesussa oli ideaa. Öljynputsarin koteloon oli ilmestynyt jotain töhnää jonka siivosin rätillä pois, koneen käyntiääni sivistyi.

Seurataan tilannetta. Ilmoitan oitis kun männänrenkaat menevät poikki ja laakeriliuskat pyörähtävät. 8)
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Muistithan varmasti ostaa kuitenkin synteettistä terijoenpetroolia? :wink:
Hydraulisetnostimet vaativat semmoista tököttiä, muuten merkillä ei suurta väliä. :wink:
big jopo
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

audimies kirjoitti:Muistithan varmasti ostaa kuitenkin synteettistä terijoenpetroolia? :wink:
Hydraulisetnostimet vaativat semmoista tököttiä, muuten merkillä ei suurta väliä. :wink:
Törpössä luki jotta "Fully synthetic motor oil 5W30 T: Teppo". :D Lie sitten ainakin väittämän mukaan synteettistä, tiijä mitä se Teppo horajaa... :roll:

Samaa kuraa olisi muuten saanut sanomalehden näköisellä etiketillä varustetussa halpis-kannussa nimellä "Teho". :shock: Ei antanut sielu myöten ostaa, vaikka myyjä vakuutti sen samaa Tepon öljyä olevankin. :shock:

No, ajellaan nyt Tepon mämmillä nostimet uudelleen tukkoon ja ostetaan sitten 3tkm kuluttua Fortea + Castrollia. 8)
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Nooh? Ajat seuraavalla öljynvaihto kerralla koneen kuumaksi , siis öljyt ja tempaiset kuumana ropun pois.
Tulee mujut pihalle? :roll: Ai niin mites ne sun kilometrit? Seuraava vaihto 2½ vuoden päästä? :happy:
big jopo
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

audimies kirjoitti: Ai niin mites ne sun kilometrit? Seuraava vaihto 2½ vuoden päästä? :happy:
3000Km ja 3 öljynvaihtoa/ vuosi, vähintään. :ope:
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Ei se ässän kones huonoo tykkää niistä TB öljyistä aivan sama vaikka laitat 10w-30 moniastetta....ja ajelet jonkun aikaa pelkästään niillä ja vaikka vaihdat 1000km välein pari kertaa....niin mäkin tein tuolle mun mersulle enkä laittanut mitään fortea mut baana ajon jäljiltä oli melko paskaa mosassa....mut huuhtelu öljyinä oli TB HPD:t

Aivan sama vaikka näillä vanhoilla lekoilla ajaa normaali öljyillä mut vaihtaisi vaikka 5000km välein ja vaihtuuhan noi nytkin 7000km välein ja on synteettiset.....ja kesällä 10w-60

Lauantaina vaihdoin erään tutun diissel meseen öljyt (190D 2.5TD) niin huomasin et paljon nopeemmasti mustas mitä mun auto....enkä ole konetta aukaisut... tai siis alakertaa.... :lol:

Päättelin että huolellinen öljyn vaihto on poikaa...tarvittavan useasti....

Sellaista huomiota on kanssa tehty et ralliformula on melko paskaa kun se synteettisen muovi palaa sinne koneeseen kiinni.... vasta yksi mitsun kones oli melko ruma sisältä....omistaja kehui et kuinka on vaihdettu öljy aina ralliformuloihin

Pitkät öljyn vaihtovälit on perseestä....ja aiheuttaa konees sisältä pikeentymistä....

Viime vuonna kaasutin experin kojussa asc/tuninki näyttelyssä tuli äijjä kauppaan ihmeaineita ei siis huumeita :lol: vaan kaiken maaliman litkuja

-vähentää öljyn kulutusta...tuumasin ei häivy tikusta öljyä...
-Tämä putsaa suuttimia...en tarvi laitan joskus 2T öljyä....tai kiikutan suuttimet pajalle....(Pasi tarkistaa ja vaihtaa tarvittaessa kärjet...)
-eikä ole mun autossa muutakaan vikaa...(paitsi pieni moottori)
- tuumaili et sulla on sitten joku uusi auto....
- sanoin et ei ainakaan volokkari...ne vie jo uutena... :lol: vaan vanha taksi mese...enkä kärsi savuutus enkä nakutus enkä öljynkulutus ongelmista.....ja jos savuuttaa lisään ahtoja tai isonnan turboa... :lol:

Meni kauppias hiljaiseksi...tuumasin et myy opelmiehille :lol:

ei muuta Kun HVM putsaa ne nostajat kerran yhdestä 605 pösöstä putsattiin ja lioitettiin.....ja täyttetiin polttoöljyllä kone....pestiin sisältä ...ja ongelmat katos :lol: isot pojat puhui et joskus 123 diiseleistäkin puoli millii ajetuista olisi kans lioiteltu vehon toimesta koneita...yksi vanha vehon asentaja kertoili....
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

petska kirjoitti:Ei se ässän kones huonoo tykkää niistä TB öljyistä aivan sama vaikka laitat 10w-30 moniastetta....
Täyttä totta. Sitä vaan tahtoo ostaa olevinaan "kullalleen" parasta. :D

petska kirjoitti:
Pitkät öljyn vaihtovälit on perseestä....ja aiheuttaa konees sisältä pikeentymistä....
Kyllä. Minun tapauksessani tämä ei tosin ole edes teoriassa mahdollista. Vaihdan öljyjä kuin sukkia, ja ilman järkevää syytä. Kyllästyn öljyihin ja vaihdan ne pois. :lol:

petska kirjoitti:
ei muuta Kun HVM putsaa ne nostajat kerran yhdestä 605 pösöstä putsattiin ja lioitettiin.....ja täyttetiin polttoöljyllä kone....pestiin sisältä ...ja ongelmat katos :lol: isot pojat puhui et joskus 123 diiseleistäkin puoli millii ajetuista olisi kans lioiteltu vehon toimesta koneita...yksi vanha vehon asentaja kertoili....


Enpä tiedä viitsinkö alkaa remontiin periaatteella "pesen nostimet." Mahtaa se tympiä ihan lajin verran, jos ne pestyt nostimet rallattaa entiseen malliin kun koneen kasaa. :shock: Samassa ajassa kun olisi vaihtanut koneeseen uusiakin osia, jopa lyhyemmässä, ja ei ne maksa kuin 20e/pala=mitäliejonkuneuron. :idea: Ei kestä pää ottaa riskiä takaiskusta. :shock:
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1498
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Voimia nakutukselle :idea:
autot korjaantuu uusilla osilla :!: Housuja pestään :lol:
Datsun Bluebird
Mb Vito
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mikko K kirjoitti:Voimia nakutukselle :idea:
autot korjaantuu uusilla osilla :!: Housuja pestään :lol:
Tässä taitaa olla melkolailla absoluuttinen totuus. :lol: Se on tämä tiedemiehen :roll: elämä tällaista jatkuvaa kokeilua. Kaikkea pitää kokeilla että uskoo mitä muut sanovat. 8) Nyt on sitten kokemusta Fortestakin. :idea:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29486
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mikko K on aikalailla oikeassa housuja pestessään :roll: :D mutta toimii se fortekin, esim. eräät Mazda 626 2.0 12V mallit tarvitsevat säännöllisen pesun venttilinnostimien toiminnan parantamiseksi, samoin joissain Fordin 16V bensakoneissa käynnin takkuilu pysyy vähempänä pesulla.
wiimax.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Mikko K on aikalailla oikeassa housuja pestessään :roll: :D mutta toimii se fortekin, esim. eräät Mazda 626 2.0 12V mallit tarvitsevat säännöllisen pesun venttilinnostimien toiminnan parantamiseksi, samoin joissain Fordin 16V bensakoneissa käynnin takkuilu pysyy vähempänä pesulla.
Kerroppa ihan ammattimiehen näkemys pesun toteutuksesta. :idea: Tai jospa mie alotan kertomalla mitä amatööri tekee (nauretaan sitten porukalla) :idea: :

Ajoin koneen kuumaksi ja katsoin että öljy on ylämerkissään. Laitoin plöröt koneeseen. Käyttelin konetta reilun puoli tuntia - reilulla tyhjäkäynnillä ja noin parilla tuhannella kierroksella, vaihtelevasti.

Tämän perään uudet öljyt ja suodatin koneeseen. Menikö oikein? :idea: Ainakaan mitään ei tiettävästi särkynyt. :shock:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

HVM kirjoitti:
dealer kirjoitti:Mikko K on aikalailla oikeassa housuja pestessään :roll: :D mutta toimii se fortekin, esim. eräät Mazda 626 2.0 12V mallit tarvitsevat säännöllisen pesun venttilinnostimien toiminnan parantamiseksi, samoin joissain Fordin 16V bensakoneissa käynnin takkuilu pysyy vähempänä pesulla.
Kerroppa ihan ammattimiehen näkemys pesun toteutuksesta. :idea: Tai jospa mie alotan kertomalla mitä amatööri tekee (nauretaan sitten porukalla) :idea: :

Ajoin koneen kuumaksi ja katsoin että öljy on ylämerkissään. Laitoin plöröt koneeseen. Käyttelin konetta reilun puoli tuntia - reilulla tyhjäkäynnillä ja noin parilla tuhannella kierroksella, vaihtelevasti.

Tämän perään uudet öljyt ja suodatin koneeseen. Menikö oikein? :idea: Ainakaan mitään ei tiettävästi särkynyt. :shock:
Täh? :shock: Etkö laskenut niitä vanhoja pois?
Meillä paikallinen mercedes-huolto tekee juurikin noin! Ei oo kuulema asentajan , enään tarvinnut mittatikkua tarkistella :wink:
big jopo
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1498
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kyllä mullakin sen verran on oikeata tietoa Fortesta että esim. Paku Fiatin pumppusuutin dieseli tarvii silloin tällöin suuttimien pesun Fortella. Eikä auta kaatamalla tankkiin , vaan uusi pa suodatin täyteen Fortea ja taas suuttimet pelaa :idea:
Ei ne " ihan " humpuukkia ole tosissaan :roll:
Pittää vaan Tajunkankaan Tiedemiestä kiusata :wink: :wink: :wink:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Mikko K kirjoitti:Voimia nakutukselle :idea:
autot korjaantuu uusilla osilla :!: Housuja pestään :lol:
Hähää :lol: :lol: :lol: eipä ollutkaan mun auto... :lol: isä on sanonut et ranskalaisia ei saa ostaa kun grilliltä......
:P
Siksi en ole koskaan noihin forteihin ja muihinkaan Poweruppeihin jo kones nakuttaa tai savuaa ja huohottaa niin rikki se on.... :lol:

Niin ja eipä ole enää vuosiin kukaan kehdannut kehua minulle pösön dieseliä :lol: :lol: :lol: vaikka naapurissa on varsinainen "pösölä'" :lol: :lol: :lol:

on mersu näyttänyt kulkunsa.... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Matti
Viestit: 252
Liittynyt: 14.12.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja Matti »

Käyttelin konetta reilun puoli tuntia - reilulla tyhjäkäynnillä ja noin parilla tuhannella kierroksella, vaihtelevasti.
-Jos suoritit operaation autotallissa, niin muistithan jättää tallin oven auki? :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Matti kirjoitti:
Käyttelin konetta reilun puoli tuntia - reilulla tyhjäkäynnillä ja noin parilla tuhannella kierroksella, vaihtelevasti.
-Jos suoritit operaation autotallissa, niin muistithan jättää tallin oven auki? :lol:
Pihamaalla tallin edessä, mutta muistin jättää oven auki. :evil: :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kysymys viisaille:

"Esson parlamentti" kauhisteli tänään kun kerroin tehneeni ässään forte-pesun. Suurin huolenaihe oli "Nostithan takapyörät ilmaan ja ajoit autolla D päällä koko pesun ajan? Vaihdelaatikon kitkalevyt hioutuvat sileiksi jos autoa käyttelee vapaalla 30min." :shock:

Käynkö sanomassa Essolla jotta leipovat kintaaseensa? :idea: Jonkun uudemman vaihteiston kyseessä ollessa saattaisin tuon selityksen jopa nielläkin. Vaikka jonkun tiptronikin. :roll:
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

HVM kirjoitti:Kysymys viisaille:

"Esson parlamentti" kauhisteli tänään kun kerroin tehneeni ässään forte-pesun. Suurin huolenaihe oli "Nostithan takapyörät ilmaan ja ajoit autolla D päällä koko pesun ajan? Vaihdelaatikon kitkalevyt hioutuvat sileiksi jos autoa käyttelee vapaalla 30min." :shock:

Käynkö sanomassa Essolla jotta leipovat kintaaseensa? :idea: Jonkun uudemman vaihteiston kyseessä ollessa saattaisin tuon selityksen jopa nielläkin. Vaikka jonkun tiptronikin. :roll:
eipä noissa vanhemmissa automaattilaatikoissa kyllä mitään vahinkoa saa aikaiseksi tuolla lailla. Kaveri laittelee noita jenkkien automaatteja ja tuumas vaan että käytä vaikka koko päivä jos mieles tekee,ei se sitä askia riko vaan päinvastoin talvella se voi jopa auttaa sitä kun öljyt vähän lämpenee ennen liikkeelle lähtöä :oops:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7252
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Melekonen esson paarin ukkojen vitsi. :D
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Heeeheheheh.....kyllä ne Essolla tietävät :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Lucky-Dog kirjoitti:Heeeheheheh.....kyllä ne Essolla tietävät :lol:
Kyllä näin on jämpti! :ope:

:lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”