mittariston irroitus??
mittariston irroitus??
mesessä on trippi ja matka mittari jumissa, ja myös muutama valo pimeenä.. meinasin ottaa auki.. saisko niitä trippiä ja matkaa.. elvytettyy mitenkään
ja mittariston irroitus, onko kova homma

Mittaristo lähtee helposti irti, ite tein siihen sellaiset "vetoraudat" mopon pinnoista,eli sellaiset L-malliset jotka mahtuu pujottamaan mittariston vierestä sen taakse ja sitten nykäisee varovasti suoraan ulospäin...
itelläkin oli edellisessä mersussa tuommoinen samanlainen vika kuin sinullakin niin en viittinyt ite alkaa edes yrittämään korjata vikaa vaan ostin käytetyn ehjän mittariston minkä laitoin sitten paikoilleen
itelläkin oli edellisessä mersussa tuommoinen samanlainen vika kuin sinullakin niin en viittinyt ite alkaa edes yrittämään korjata vikaa vaan ostin käytetyn ehjän mittariston minkä laitoin sitten paikoilleen
-
audimies
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Re: mittariston irroitus??
Matkamittarin laskulaitteen pääakseli on irronnut! Helpoin keino on tehdä sinne rataspäähän peltilärpäke joka estää akselia luistamasta pois? Tai hommaat uuden mittarin ja vaihdat paikoilleen.w124 250D kirjoitti:mesessä on trippi ja matka mittari jumissa, ja myös muutama valo pimeenä.. meinasin ottaa auki.. saisko niitä trippiä ja matkaa.. elvytettyy mitenkään![]()
big jopo
eli kun avaat mittariston, irroitat matka/nopeus-osan. Sitten purat sen vielä niin että käteen jää tuo palanen jossa on numerot ym. takapuolella tripin ja matkamittarin rattaiden välissä niitä yhdistämässä on pieni valk muoviratas. Sen poistin, ja matkamittari pelaa nyt. Trippimittarin rattaisto jumitti jotenkin - nytpä ei pyöri eikä jumita
edit: huomasin kyllä että pyysit lisää alkup kirjoittajalta, laitoinpahan kuitenkin...
edit: huomasin kyllä että pyysit lisää alkup kirjoittajalta, laitoinpahan kuitenkin...
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Kyllä se sormin yleensä lähtee !
Rattiaskelin juuresa on pidin josa se mittarinvaijeri on yleensä kiinni.
Ota siitä se varppi irti niin saat enemmeän löysiä yläpäähän.
Jos sitä mittaristoa joutuu oikeen kovasti vetämään ja varppi on tiukalla
mutteri tiukassa 
Rattiaskelin juuresa on pidin josa se mittarinvaijeri on yleensä kiinni.
Ota siitä se varppi irti niin saat enemmeän löysiä yläpäähän.
Jos sitä mittaristoa joutuu oikeen kovasti vetämään ja varppi on tiukalla
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Juu se mutteri siinä taitaa olla tiukassa. Mittarin kyljistä näkee et se on ollut aikaisemminkin irti. Eikä mittarissa oleva vin koodi vastaa auton vin koodia joten se lienee joskus vaihdettukin. Matkamittari eikä trippimittari pyöri siksi meinasin sen irroittaa... Taitaa olla pienemmän riesan tie kun vie sen suosista mittarihuoltoon.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Se mittarinvaijeri pitää irrottaa ensin koukusta sieltä jalkatilasta ja
vetää niitä mattoja myös pois tieltä. Sitten käsi mahtuu vääntämään
sitä mutteria mittarivaijerin päästä, kun vaijeri pääsee tulemaan tarpeeksi
pitkälle.
Kai pyörität mutteria oikeaan suuntaan?
MB kehottaa irrottamaan mittarivaijerin vaihdelaatikosta, tämä
kyllä helpottaisi takaisinlaittoa aika lailla ja estäisi paikkoja hajoamasta
niin helpolla. Itsellä se mittarin yläpään mutterin pyörittäminen takaisin
oli aika hankalaa yksin, piti jaloilla nostaa vaijeria ylös samalla
kun pyöritti mutteria.
Se mittaristo voi olla ekalla kerralla aika tiukassa, joten niitä irotuskoukkuja
kannattaa käyttää varoen. Kun mittaristoa irrottaa toista kertaa, paikat
ovat selvästi väljemmässä.
vetää niitä mattoja myös pois tieltä. Sitten käsi mahtuu vääntämään
sitä mutteria mittarivaijerin päästä, kun vaijeri pääsee tulemaan tarpeeksi
pitkälle.
Kai pyörität mutteria oikeaan suuntaan?
MB kehottaa irrottamaan mittarivaijerin vaihdelaatikosta, tämä
kyllä helpottaisi takaisinlaittoa aika lailla ja estäisi paikkoja hajoamasta
niin helpolla. Itsellä se mittarin yläpään mutterin pyörittäminen takaisin
oli aika hankalaa yksin, piti jaloilla nostaa vaijeria ylös samalla
kun pyöritti mutteria.
Se mittaristo voi olla ekalla kerralla aika tiukassa, joten niitä irotuskoukkuja
kannattaa käyttää varoen. Kun mittaristoa irrottaa toista kertaa, paikat
ovat selvästi väljemmässä.