Auto on siis s124 E300TD vuodelta -94 ja pitäis näköjään lisätä sitä ölppää sinne kun tikussa näytti olevan öljyt MIN-merkin kohdalla
mitä öljyä tasonsäätöön
mitä öljyä tasonsäätöön
elikkäs nyt olis sellaisen tiedon tarve että pitäs tietää mistä löytyy tuohon perän tasonsäätö systeemin sitä oikean laatuista öljyä
Sen tiedän että pitäs olla jotain ZM-H luokituksen täyttävää ölppää joten uskaltaisin jopa väittää että tuskin löytyy normaali harakeli-liikkeestä... KL-varaosien sivuilta en tietoa ainakaan vielä löytänyt...
Auto on siis s124 E300TD vuodelta -94 ja pitäis näköjään lisätä sitä ölppää sinne kun tikussa näytti olevan öljyt MIN-merkin kohdalla
Auto on siis s124 E300TD vuodelta -94 ja pitäis näköjään lisätä sitä ölppää sinne kun tikussa näytti olevan öljyt MIN-merkin kohdalla
Jaahas,sitten täytyykin alkaa näköjään vaihtamaan ne öljyt äkkiä tuohon tasonsäätöön...on meinaan jo aika tummaksi muuttuneet(melkeinpä sellaista ruskeaa mönjää)Rässi66 kirjoitti:Semmosta väritöntä, kympin litra.
Elikkäs huomenna täytyy pyörähtää ihan kysymässä KL-varaosasta ölppää ja ostaa sitä pari litraa,vai paljonko sitä sinne menee
Ja lisätään sitten tähän samaan syssyyn kymymys että mitenkäs ne öljyt sinne vaihdetaan kun ei ole missään edellisessä autossa ollut tasonsäätöä missä olis päässyt harjoittelemaan sitä vaihtoa
Ei se välttämättä väärää tai vanhaa öljyä ole, Veholta ostamani hydrauliikkaöljy tasonsäätöön on ruskeaa (MB 000 989 9103 hydrauliöljyä, tämä siis 4Matikkiin).mese300 kirjoitti:Jaahas,sitten täytyykin alkaa näköjään vaihtamaan ne öljyt äkkiä tuohon tasonsäätöön...on meinaan jo aika tummaksi muuttuneet(melkeinpä sellaista ruskeaa mönjää)Rässi66 kirjoitti:Semmosta väritöntä, kympin litra.
Elikkäs huomenna täytyy pyörähtää ihan kysymässä KL-varaosasta ölppää ja ostaa sitä pari litraa,vai paljonko sitä sinne menee![]()
Ja lisätään sitten tähän samaan syssyyn kymymys että mitenkäs ne öljyt sinne vaihdetaan kun ei ole missään edellisessä autossa ollut tasonsäätöä missä olis päässyt harjoittelemaan sitä vaihtoa
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
oho,onpas sitten jyväskylän Mersuliike noissa öljyissä kallis, kävin äsken kysymässä niin varaosamyyjä tokas hinnaksi 13,5e/lMersuja 3 kirjoitti:Täällä pohjanmaalla olen ihan käyny hakemassa Mersuliikkeestä, sinisessä litran tölkissä, 4,50 purkki.
Kävinpä sitten siinä samalla reissulla hakemassa pari litraa öljyä KL-varaosasta hintaan 10e/l
Jaahas,sitten täytyykin alkaa näköjään vaihtamaan ne öljyt äkkiä tuohon tasonsäätöön...on meinaan jo aika tummaksi muuttuneet(melkeinpä sellaista ruskeaa mönjää)
Tuli mieleen tuosta väristä, ettei vaan ryystä pumppu moottoriöljyä hydrauliikan sekaan. Se tiiviste siihen pumppuunhan on aika simppeli vaihtaa. Toisaalta jos vuotoja ei näy ne öljyt tuppais tuolloin lissäymään.
Tuli mieleen tuosta väristä, ettei vaan ryystä pumppu moottoriöljyä hydrauliikan sekaan. Se tiiviste siihen pumppuunhan on aika simppeli vaihtaa. Toisaalta jos vuotoja ei näy ne öljyt tuppais tuolloin lissäymään.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Vois ittellekki vaihtaa noi perän öljyt, kun noin "helpot" on
Mutta mites ku sekottaa kai moottoriöljyä tohon iskarien öljyn säiliöö, niin sekottaako se ne öljyt siitä nokka-akselilla(ko)? pyörivällä mötikällä?
Siis se mikä on kannen ylhäällä ja siintä lähtee sitten putki taakse iskareille..
Mekasta löysin sen korjausohjeet, eli tuo kannattaisi ensiksi korjailla?
Muutenhan menee uudet öljyt heti "paskaks"....
Muistaakseni siintä mötikästä puuttui kokonaan joku "pahvinen" neliö tiivistekkin, ei ihme jos vähän vuotaa

Mutta mites ku sekottaa kai moottoriöljyä tohon iskarien öljyn säiliöö, niin sekottaako se ne öljyt siitä nokka-akselilla(ko)? pyörivällä mötikällä?
Siis se mikä on kannen ylhäällä ja siintä lähtee sitten putki taakse iskareille..
Mekasta löysin sen korjausohjeet, eli tuo kannattaisi ensiksi korjailla?
Muutenhan menee uudet öljyt heti "paskaks"....
Muistaakseni siintä mötikästä puuttui kokonaan joku "pahvinen" neliö tiivistekkin, ei ihme jos vähän vuotaa
Ei ole tuossa järjestelmässä vuotoa,ei ainakaan näytä vuotavan mistään muusta kuin jakoketjunkiristimen prikka silloin tällöin hilseilee(laitetaan kesällä kuntoon) mutta kun tuo kosla on jälkituontina tuotu Saksasta niin uskon ettei ole koskaan vaihdettu tuota tasonsäädön öljyjä kun kerta oli laatikkoöljytkin siinä kunnossa ettei kehtaa edes kellekään näytelläpeehoo7 kirjoitti:Tuli mieleen tuosta väristä, ettei vaan ryystä pumppu moottoriöljyä hydrauliikan sekaan. Se tiiviste siihen pumppuunhan on aika simppeli vaihtaa. Toisaalta jos vuotoja ei näy ne öljyt tuppais tuolloin lissäymään.
Ja sitten yks kysymys uunolta lisää, missäs tuossa moniventtiili koneisissa dieseleissä on tuo tasonsäädön pumppu