Ensin luin että 215tkm ja mietin että eihän tuo nyt niin erikoisen vähän ole mutta tuo 21500km on jo aika vähän moottorin iälle.

Mäntiä ja renkaita saa, mutta muuta juurikaan eidealer kirjoitti:Siihen 1,4 kolhviin johon minä tein joskus remppaa (oliskohan ollu 60000 km ajettu ?) ei saanut puolimoottoria pienempää osaa.
Tosin kyseessä oli vanhempi auto, neloskoppainen.
Pakkasella öljynkiertohäiriö ja kiinni leikkasikolinaa jne...
no älä sie jokke stressaa...hyvinhän se on sun kadet...astra pelannut... ja sitäpaitsi multahan jäi myydessä jonkin verran ohv konneen osaa yli niin vaihetaan jos tarve vaatii...Jokke79 kirjoitti:No enpä sanois näinkäänJarno.V kirjoitti:Niin että ikäänkuin ojasta...Jokke79 kirjoitti: Onneksi tajusin itekin vaihtaa aikanaan oman Poloni pois. Ja kaiken huipuksi se sattui juuri olemaan tuolla 1,4-koneella ja tomaattilaatikolla
.
Mulla on vähän saman tyyppistä öljynsyönti ongelmaa mutta autona vaan on 300D mersu vm81 ja öljyä menee se 2l\1000km joten ei pahaAK47 kirjoitti:
Tässä on ihmetelty 1.4 -03/04 polon öljynsyöntiä ja paria muuta ominaisuutta.
Öljy on Shellin VX 5W30 LL öljyä juuri kuten valmistaja suosittaakin. Ostettiin auto n. 20tkm ajettuna. Kun autolla oli ajettu n. 25tkm kun huomattiin öljyn maistuvan (hälyytti ensikerran). Öljyä meni talvella puoli litraa 1000-1500km matkalle. Nyt on mennyt kaksi viimeistä lisäystä n. 900-950km sillä puolella litralla. Ulospäin Öljyä ei näyttäisi kovasti tulevan. Koneen öljykorkin alue pikkuisen öljyyntyy, vaikka lisäykset on tehty ratilla ilman paikkojen sotkemista. Jonkinverran öljyä saattaa tulla pakopuolen nokka-akselin oikeasta päästä ja myös kannen ja venakopan välistä. Mutta ei selittäisi näin suurta kulutusta. Sinistä savua ei näy ja auto kulkee pirteästi kokoisekseen.
Missähän syy moiseen öljyn syöntiin?
Missä volkkarin liikkeessä kannattaisi asioida asian tiimoilta. Myjäliike ei ole volkkariliike vaan MERSU-liike. Heitä asia ei juuri kiinostanut siinä mielessä etta asia hoidettaisiin kuntoon, vaan lähinnä kuuntelivat asian tuskastuneena. Kuluttajasuoja-asiamies kylläkin oli asiasta kiinnostunut ja saattaa mennä asia selvitykseen sitä kautta. Volkkarin maahantuoja pyörsi asian ja ei halunnut ottaa mitään vastuuta asiasta, vaikka auto syö sadalle kilometrille euron edestä öljyä? Pitäisikö ohittaa koko maahantuoja ja lähestyä nahkahousuja asian tiimoilta?
Vähäisemmät ongelmat autossa on talvella pakkaskeleillä muutamilla nopeuksilla (= moottorin kierrosnopeus vaikuttaa asiaan) kuuluva vinkuva ääni konehuoneen suunnasta. Ikäänkuin pilliin viheltäisi. Toinen ärsyttävä ominaisuus on että kun autolla jarruttaa tai kiihdyttää tai ajaa tiessä olevaan hidasteeseen tai muuhun vastaavaan kori tai alusta napsahtaa ikäänkuin joku koputtaisi auton oveen "kop kop onko ketään kotona", siis napsahtaa vain kerran per töyssy/kiihdytys/jarrutus. Takaiskarit on vaihdettu, ei auttanut.
Voihan volkkari....
Oikein, teet mielestäni viisaan ratkaisun! Kyllä Derby on paljon linjakkaampi.Padova Star kirjoitti:Nyt alkaa tuntua siltä, että polo lähtee tästä taloudesta![]()
Kun wolkkari ja skoda yhdistyi taisi tullakkin wolkkariin skodan koneet eikä skodaan wolkkarin koneet
Se on vain merkkiliikkeen näkemys. Jos kannen toimittaa asiansa osaavalle koneistamolle, niin luultavasti laki löytyy.AK47 kirjoitti:Ainiin, autoon ei saa erikseen venaohjureita jos ne olisi vaikka väljiä. Pitää vaihtaa koko kansi..... Kyseltiin tuota ja muitakin hintoja kun asiaa puitiin merkkiliikkeessä viimeksi.
niin ja yllä mainuttu onnistuu vissiin volkkarin koneeseenkin ja ties millä massikan putkilla...Aki P kirjoitti:Se on vain merkkiliikkeen näkemys. Jos kannen toimittaa asiansa osaavalle koneistamolle, niin luultavasti laki löytyy.AK47 kirjoitti:Ainiin, autoon ei saa erikseen venaohjureita jos ne olisi vaikka väljiä. Pitää vaihtaa koko kansi..... Kyseltiin tuota ja muitakin hintoja kun asiaa puitiin merkkiliikkeessä viimeksi.
Volvo 850 2.5-10v koneessakin on kiinteästi valetut putket alumiinilohkossa (eli on heitelty muttereita ja sylinteriputkia rautalangan päähän roikkumaan ja siihen tehty moottori)
Silti yksi volvo on ajettu jo kymmeniä tuhansia putkitetulla lohkolla (mossen putkilla) eikä öljyä tartte vaihtoväliin lisätä. Sylinterit oli 0.5mm kartiot ja ajettu 300tkm. ennen remonttia.