Mikä anturi? + Pumppu?

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

Mikä anturi? + Pumppu?

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Tere.

Purin moottorin atomeihin ja siinä samassa nappasin poikki jonkuu anturin. :x

Anturi sijaitsee moottorin edessä kampiakselinhihnapyörän ja kiristimen välissä josta lähtee harmaa johto oikeelle mustaanlaatikkoon jossa irti kierrettävä kansi.

Onko kyseessä kampiakselin asento tunnistin?

Mitä moinen johto maksaa, mistä, onko kellään ???





Samalla kysyn mikä on se pumppu joka on kiinni öljypohjassa moottorin edessä ?

Näyttäisi että toinen pää kuuluisi olla kiinni hihnankiristimessä? Nyt ei ole ja toimii mutta pitäisikö uusia?
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Kerrohan hieman tarkemmin mistä koneesta on kyse?
Bensa/diesel jne...
big jopo
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Mikä anturi? + Pumppu?

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Onko kyseessä M102 (vanha nelipyttybensa)? Kuulostaa juurikin yläkuolokohdan tunnistimelta. Tuosta ei mene tieto mihinkään muualle kuin siihen mainitsemallesi analyysiliittimelle. Ei vaikuta auton käyntiin mitenkään. Ainoastaan Vehon / Boschin testeri saattaa herjata.

Hommaa joltakin purkajalta, jos haluat kyseisen anturin olevan kunnossa. :nocando:

Siitä pumpusta ei ole mitään tietoa. Meneekö sille joku hihna vai miten sitä käytetään? Vai tarkoitatko pumpulla jotain iskunvaimenninta? :? Jossain mallissa (ilmastointi tms.) on iskari hihnankiristimen yhteydessä tasaamassa hihnan värähtelyitä. Roikkuuko toinen pää vapaana vai kui? Jos kiristinsysteemissä ei ole iskarille korvakkoa, niin silloin se on ilmeisesti joskus jouduttu vaihtamaan. Jos haluat saada iskarin taas toimintaan, niin silloin pitää olla kiristin, jossa on sille kiinnike. Jos hihna ei tärise liikaa eikä vikise, niin silloin iskarin tarpeellisuus lienee kyseenalainen. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29492
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Samalla kysyn mikä on se pumppu joka on kiinni öljypohjassa moottorin edessä ?
Roisto kirjoitti: Vai tarkoitatko pumpulla jotain iskunvaimenninta?
Kiitoksia Roisto, nyt pystyy nukkumaan :lol: piti pikkusen miettiä että mikä pumppu se mahtas olla. :happy:

Hihnankiristimen iskari tai moottorin tukikumin kaverina oleva iskari ?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

OT:
dealer kirjoitti:Kiitoksia Roisto, nyt pystyy nukkumaan :lol: piti pikkusen miettiä että mikä pumppu se mahtas olla. :happy:
No problemos. :D Hyvää yötä.

Kerran aiemminkin ihmettelin tuota pumppu-sanaa. Silloin kyseessä oli tasonsäädön pumput. Selvisi, että tarkoitettiin iskareita. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Autohan on 2.0i -85 8)


Elikkä pohdiskelujen ja päättelyjen jälkeen toteamme kyseessä olevan yläkuolokohdan tunnistin, ja jos ei vaikuta käyntii/sytytykseen mitenkään niin ei tilata tällä kertaa :P

Ja sama pätee myös hihnankiristimen iskaria kun on ollu jo irti piiitkän aikaa ja hyvin on hihna pyöriny :rollin:


Samalla vois kysyä että mihin kannattaa kiinnittää huomiota nyt kun kone on atomeissa ja mitää pientä piristys vinkkiä?

Olisiko Autm. laatikolle jotakin tehtävissä kuin pelkkä tuijotus? Huolto/parannus?
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Otappa laatikon suhteen yhteyttä siekkiseen (käärmelahti/maaninka)
se osaa sanoa tomaattilaatikoista vaikka täävessä unessa :wink:

Jos kerran moottori on ihan muttereina niin uusisin kuluvat osat samalla kaikki (jakikan tenavaan meinasin tehdä jossain vaiheessa täys rempan)
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Sinne koneeseen tulee aikalailla kaikki uusiksi mitä nyt on hyvä vaihtaa:

Kaikki tiivisteet, kaikki stefat, männänrenkaat, runkolaakerit, venttiilit kunnostetaan, istukat kanssa,männänhelat... 8)

Tuli myös tarkastettua kaikkien mahdollisten paikkojen välykset ja kaikki ovat toleranssien sisällä :boing_boing:

Nyt mietinnässä kuka tasapainottais kampiakselin+vauhtipyörän :ei_tajuu:

Täytyy ottaa siekkiseen nikki tääl käärmelahti/maaninka ?
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29492
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”