2,5 D:n hehkutulppa 4 sylinterissä.

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

2,5 D:n hehkutulppa 4 sylinterissä.

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Hyviä neuvoja kaivataan. Nelos sylinterin hehkutulppaan on hankala saada hylsyavainta. Ja kiintoavaimen liikerata ei riitä,samoin myös räikkälenkin. Jospa huomenissa hitsailis jatkovarsia.
Kuinka näppärät miehet sen vaihtaa.
Irroitanko ilmanpuhdistimen kotelon, jos sieltä alakautta olis tilaa enemmä.
Vempautanko vaakatasossa olevan kaasuvivun irti, se kyll ainakin kun just edessä.
Jos ölynsuodatimen kannen ottais pois nii saattas just siitä raosta imukanavan välistä mahtuu ohut jatkovarsi.
Aloitan aina vaikeimman (4) ekaks,viitos sylinteri onki iha liian helppo. :lol:
Alkoi jo hyttyset syödä ni lopetin vaikka auriko vielä nii mukavasti fiilisteli +20 pajan seinustalla.
VALMET 5oo -69
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Irroita imusarja? :wink: Toinen vaihtoehto on hakea 1/4 pikkuräikkä pitkillä hylsyillä ja muutamalla lisäosalla. 2kpl. jatkoja,nivel.12mm ja 10mm hylsyt.
Kyllä se sieltä lähtee onhan sinne saatukkin :lol:
big jopo
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

audimies kirjoitti:Irroita imusarja? :wink:
Kyllä se sieltä lähtee onhan sinne saatukkin :lol:
:lol: :lol: On juu, suatu :lol: , niin mie aina aattelen hankalis paikois että immeisii tekemii laitteitaha nää on. :lol:
Kyll se imusarjan irrottaminenki jo kävi mieles, mutta Ei nyt iha vielä , mutta syöttöpumppuu ja metallissii tulpanjohtoi en ala irrottaa. :lol:
Joo, just noi Audimiehen luettelemat 1/4 jatkot useemmastaki sarjasta löytyy, yhen murrosnivelen kyll teen kahta niveltä yhdistelemällä. Hitto ku mull sellast täys murrosta ei taijja olla ensinkää,nois vanhois Hero satseissa.
Ja ne oikei pitkät kärkipihtit ois poikaa kans. Näin Wurtilla sellaset tosipitkät. Varret teköö siksakkia X-nivelistä olikoha niitä kolmet vai vaan kahdet.
Oli tosi etevät ja ohuet. Saa uhjutettuu pienestäkkii ravosta ja käret avvautuu siellä iha kärjessä olevasta nivelestä. Audimiehellä on varmaa Wurtin CD-työkaluohjelma,oiskoha se siel.
Luulen että parhaiten antaa tilaa ko öljynsuodattimen kannen ottaa siksaikaa pois,ja tunkoo täytee rättiä,
ja samallahan ne vaihtuu öljytkii :lol:,
VALMET 5oo -69
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Jos oikein pitkiä kärkipihtejä haluat , niin suosittelen Bilteman..... :lol: Pihtejä. Hintalaatusuhde kohdillaan..
Joo itsellä on würthin pikkuräikkäsarja muutamalla jatkolla lisättynä ja toimii.
big jopo
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Asiaa. Ei mitään Wyrttiläisiä tarvii ostaa hehkujen vaihtoa varten.
Mulla oli OM603:n hehkun vaihdossa nuoja hyvä apu oli.
Pro HVM
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

On pitkistä kärkipihdeistä apua sähköjohdinta ja hehkua takaisin laittaessa.
Myös kun hylsyä ujuttaa hehkuun. Jatkoja nostelin rautalankakoukulla.
ja taipuisavartisella, niinko ruuvimeisseli mutta 1/4 neliö päässä. Sillä kätevä ruuvata.
Eniten meni aikaa ko ongin tipunutta hylsyä ja jatkovartta mootorin kannakkkeen päältä, sinnehän mun Rinssinnakkisormet ei ylttäny.
Magneettia ja rautalankakoukkuuki piti soveltaa :lol: .
Rättiä ois kannattanu ekana tunkee syöttöpumpun ja lohkon väliin.
Nooh, sit seuraavalla kerralla :wink:
VALMET 5oo -69
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”