w123 1981 230e
w123 1981 230e
Eli omistan otsikon mukaisen auton. Nyt olisi haluja saada autoa laskettua
hiukan alemmas, ei paljoa. (30mm?) Niin ja hiukan jäykemmäx!
Osaako kukaan sanoa saako tähän valmiita alusta satseja ja mistä ja hinta?
En ole ennen hirveästi hommaillut alusta hommia, joten kysyn typeränä
tämänkin: Onnistuuko pelkkien jousien vaihdolla???
Olisiko jollain nurkissa lojumassa tähän tarkoitukseen sopivia jousia.
hiukan alemmas, ei paljoa. (30mm?) Niin ja hiukan jäykemmäx!
Osaako kukaan sanoa saako tähän valmiita alusta satseja ja mistä ja hinta?
En ole ennen hirveästi hommaillut alusta hommia, joten kysyn typeränä
tämänkin: Onnistuuko pelkkien jousien vaihdolla???
Olisiko jollain nurkissa lojumassa tähän tarkoitukseen sopivia jousia.
Omassa Mersussa on Cobran -40 mm jousisetti vakio iskareilla. Jouset tilasin http://www.eurovanne.fi . Tuo setti laski ainakin minun Mersua n.40-50mm.
Tietääkö kukaan saako w123:seen lyhyempiä iskareita?
Tietääkö kukaan saako w123:seen lyhyempiä iskareita?
Mercedes Benz s124 300TD -91 "käyttis"
Mercedes Benz w123 300DA -77 "Kesä auto"
Mercedes Benz w123 200D->300D -77 "Ikuisuusrojekti"
ex:
Mercedes Benz w201 250D -87
Mercedes Benz S123 240TD -79
Mercedes Benz w123 240D -84
Mercedes Benz w123 300DA -77 "Kesä auto"
Mercedes Benz w123 200D->300D -77 "Ikuisuusrojekti"
ex:
Mercedes Benz w201 250D -87
Mercedes Benz S123 240TD -79
Mercedes Benz w123 240D -84
Completos:illa on jousia ja iskareita myynnissä. Iskarit taitaa olla ihan vakio pituiset, vaikka lukee että toimii hyvin myös 30-40mm madalluksella. Toimiihan ne kaikki uutena varsinkin.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Re: w123 1981 230e
No joko on rälläkkä kourassa? Kierros jousesta pois, ja entiset iskarit pelaa hyvin.aamuna87 kirjoitti:Eli omistan otsikon mukaisen auton. Nyt olisi haluja saada autoa laskettua
hiukan alemmas, ei paljoa. (30mm?) Niin ja hiukan jäykemmäx!
Osaako kukaan sanoa saako tähän valmiita alusta satseja ja mistä ja hinta?
En ole ennen hirveästi hommaillut alusta hommia, joten kysyn typeränä
tämänkin: Onnistuuko pelkkien jousien vaihdolla???
Olisiko jollain nurkissa lojumassa tähän tarkoitukseen sopivia jousia.
Vaihtelin tuossa päivänä muutamana 124 200D:hen uudet etujouset paikalleen, joku jästipää oli rääläköinyt edellisistä 2 1/4 kierrosta pois (ja asentanut taakse kuormajouset "4" kumeilla).
Mitä lie 80-luvulla nuoruutensa eläneitä.
"Hienoista" tärinää autossa oli myös, paikallistettiin vikaa ... koholla ollessa kun pyöritti rengasta niin 1) toinen vetari liikkui päittäin tuuman verran / kierros: "JYNksHYNksJYNksJYNksJYNks....".
Vetari oli muuten sisäpäästä 3 ruuvilla kiinni.
Perä oli vaihdettu ( absillinen auto ja absiton perä, anturi oli rautalangalla perän kyljessä kiinni ) ja siinä rytäkässä 2) oli unohtunut perän etuosan kannatintyynyt pois, pultilla vaan suoraan apurunkoon kiinni ja 3) takaheloista kadonneiden kumien tilalle laitettu vesijohtoputken pätkät.
1) + 2) + 3) =
Mitä lie 80-luvulla nuoruutensa eläneitä.
"Hienoista" tärinää autossa oli myös, paikallistettiin vikaa ... koholla ollessa kun pyöritti rengasta niin 1) toinen vetari liikkui päittäin tuuman verran / kierros: "JYNksHYNksJYNksJYNksJYNks....".
Vetari oli muuten sisäpäästä 3 ruuvilla kiinni.
Perä oli vaihdettu ( absillinen auto ja absiton perä, anturi oli rautalangalla perän kyljessä kiinni ) ja siinä rytäkässä 2) oli unohtunut perän etuosan kannatintyynyt pois, pultilla vaan suoraan apurunkoon kiinni ja 3) takaheloista kadonneiden kumien tilalle laitettu vesijohtoputken pätkät.
1) + 2) + 3) =
Ite ajattelin päivittää tuon lintan alustan, niin että laitan uudet "normi" iskarit joka nurkkaan ja taakse kuormajouset, joita voin EHKÄ vähän lyhentää.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Mitenkäs minä huomasin tämän vasta nyt? Piti laittaa tukiliivit päälle, ei kestä muuten vatsalihakset.dealer kirjoitti:Vaihtelin tuossa päivänä muutamana 124 200D:hen uudet etujouset paikalleen, joku jästipää oli rääläköinyt edellisistä 2 1/4 kierrosta pois (ja asentanut taakse kuormajouset "4" kumeilla).
Mitä lie 80-luvulla nuoruutensa eläneitä.
Leka: Totta.
Rälläkkää saa minunkin jouset heti kun saapuuvat matkahuoltoon.
Taakse tulee kuormajouset ja niistä pikkusen pois niin avot..
Taakse tulee kuormajouset ja niistä pikkusen pois niin avot..
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Hyvät jouset sillä rälläkällä saa, kunhan sen verran kattoo, että jousi ei mee niin lyhyeks, että pääsis missään asennossa heilumaan vapaasti. Muistaakseni jousen kierrosten lukumäärä ois edullinen olla aina X määrä kokonaisia kierroksia+ puoli kierrosta. Ite oon aina lyhentäny pois vain kokonaisia kierroksia.
Chevy C10 Pick Up 6.2d
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Kysympä tähän väliin: Kuinkahan kenkku on ottaa 123sta etujouset poikkeen?
Pitäs munki vähä katkasta.
Mahtavaa!
Pitäs munki vähä katkasta.
Mahtavaa!
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
En tiiä. ,mut entäs takajouset??JuhoL kirjoitti:Kysympä tähän väliin: Kuinkahan kenkku on ottaa 123sta etujouset poikkeen?
Pitäs munki vähä katkasta.
Mahtavaa!
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Etujousihan lähtee Mersun jousipuristimella kahdessa minuutissa irti. Pilteman jousipuristimella menee korkeintaan puoli tuntia ja lähtee se puristin aika pirun lujaa.
Takajousi lähtee kun nappaa tukivarren irti. Tossa olis koko tukivarren vaihtoon ohjeet, sovella siitä (ei kai sitä koko takakelekkaa kuitenkaan tarvi puottaa alas). Nopea homma tämäkin. NAPS
Jaa niin, tippuuhan se takajousikin sillä puristimella kun ottaa vaan. Vähän on ahdasta, mutta kyllä se sieltä pitäs tulla.
Takajousi lähtee kun nappaa tukivarren irti. Tossa olis koko tukivarren vaihtoon ohjeet, sovella siitä (ei kai sitä koko takakelekkaa kuitenkaan tarvi puottaa alas). Nopea homma tämäkin. NAPS
Jaa niin, tippuuhan se takajousikin sillä puristimella kun ottaa vaan. Vähän on ahdasta, mutta kyllä se sieltä pitäs tulla.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret