1.8 käy rikkaalla?

Katso myös w124 moottori-osio.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

nokivasara kirjoitti:saisin kätevästi mitattua moottorin oikeat arvot, ettei katalysaattori ole asioita vääristämässä.
Se vakio lambdahan on ennen katalysaattoria, tietenkin.
I drive an Opel. What's your excuse?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Melitos kirjoitti:
nokivasara kirjoitti:saisin kätevästi mitattua moottorin oikeat arvot, ettei katalysaattori ole asioita vääristämässä.
Se vakio lambdahan on ennen katalysaattoria, tietenkin.
Itsekin ensin tuohon töksähdin. :? Sitten hoksin, että puheena oli myös mittapään työntämisestä putkeen. Kattihan prosessoi niitä pakokaasuja ja jos on tuommoinen plommi ennen kattia, niin siitä voisi kätevästi haistella raa'at pakokaasuarvot ja samalla näkisi, onko päästövika katissa vai muualla.

Pitäisiköhän itsekin askarrella moinen, jos sen katin joudun päästelemään irti.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
nokivasara
Viestit: 100
Liittynyt: 30.10.2006 13:28
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja nokivasara »

joo, taitaa se saada tarpeettoman paljon ruokaa. vaihdoin lambdan eivätkä mittaustulokset juurikaan muuttuneet. lambda sanoi ajossa 700-800 mV. täytyy ny käyrä kuitenkin mittaamassa mittaamassa niitä päästöjä. tuli vaan mieleen että ottaako katti nokkinsa lastuista? niitä kuitenkin joutuu sinne sekaan kun putkeen reikää työstää. ja tuo mokoma on vielä hitsattu kiinni. taitaa olla alkuperäinen. paine-ero säätimen ajattelkin vielä ajossa mitata, mutta sen jälken loppuvat minulta konstit. --> veholle?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”