Pumppu / Turbo tietäjät HOI!

Vastaa Viestiin
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Pumppu / Turbo tietäjät HOI!

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Pumppu on OM617 koneessa ja syöttöä pitäisi saada lisää paljon. Missä tuolla on syöttöruuvi.

Mekan ohjeissa on erilainen pumppu.

http://s144.photobucket.com/albums/r179 ... C00485.jpg

Asialla on kiire, auto on levällään tallissa, ja vettä sataa :fu:

EDIT: Otsikkoon lisätty turbo.
Viimeksi muokannut Holomes, 13.8.2007 8:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

ei nuissa pumpun säätämisissä kuitenkaan eroa ole vaikkakin on eri pumppu... eli ei muutakuin oieesta alanurkasta syöttöä pari kierrosta ja vastapäisestä kulmasta samanverran... siis sieltä missä ruuvi oli lukitettu 10 milliisellä ja näytti olevan tasapäisen mensselin kuva tuola itse syöttöruuvissa
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/04022005.html

en tiä olisko nuista mitää apuja? alalaidassa on pumppuja käsiteltynä :wink:

tiä vaikka olis sama ohoje ku mekassa :nocando:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Tuota vasemmassa ylänurkassa olevaa (pumpussa vasen alanurkka) ruuvia kun avaa, niin lakkaa kiertämästä! Nyt se ruuvi on niin kiinni kun saa ja nyt kiertää niin perkeleesti..
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Tuo terho P:n antama kuva oli ohjeena, mutta tosiaan kun tuota "syöttöruuvia" avaa niin että se ottaa siihen kantaan, niin kiertää ehkä 3000rpm ja ahtopaineet laskee normaalista 0,5 tuonne 0,3..

Ottaa aivoon.
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Modet, tän sais siirtää tuonne W123 moottori juttuun.. Jatketaan tätä pumppu&turbo juttua sielä.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

pakko myöntää jotta ny meni sormi meikäläiseltä pyllyyn :nocando:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Joo voit ottaa sen sormen pois pyllystä. Se kiertämättömyys johtu jostain muusta.

Mutta apua tarvitaan silti vielä paljon.

Eli syöttöä on nyt lisätty 4kierrosta siitä missä se oli. Ja turbohan oli jälkiasenettu jonkun muun toimesta.

Oireet: Ei savun häivää, vetoa ei tunnu olevan tarpeeksi, ahtopaine jää 0,5 tienoille.

Mistä näitä saa lisää?
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

No polttoaineen puutteeltahan tuo kuulostaa.

Jos saa vähän mutua heittää tähän niiiin.Mersuforumilta joskus luin että kun syöttöruuvia ruuvaa liikaa niin alkaa syöttö pienenemään.Elementit menee yli siitä paras syöttö kohdasta jolloin syöttö enää pelkästään vähenee.Itte koklaasin laittaa syöttöä pienemmälle josko se auttais.Tämä siis mutu mutun mutua...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Voishan sitä kokeilla, Se syöttöruuvin vaikutus on nyt vähä jääny epäselvaksi, kun kerran ruuvattiin se niin pohjaan kun meni, kokeiltiin joo pelaa, sitten avattiin siitä 6,5 rinkiä, kokeiltiin, ei huomattavia vaikutuksia.

Toki ei ihan turhanpäiten viittis availla, kun joutuu joka kerta ottaa sen öljynsuodattimen jalan irti = hirvittävä öljytuho, vaikka öljyt laskee ensin pihalle. Nimim. Eilen tehtiin tuo 3 kertaa.
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Sulla on tuo vanahempi pumppu kans.
Täällä päin oli kans vanahan mallin pumppu jolle en syöttyä saanu. Testi ajot tapahtu iliman syöttöpumpun takakantta. Aina kävi kokkeileen :arrow: totes ettei savuta :arrow: takasi varikolle :arrow: syöttyä lissää :arrow: kokkeileen jne.
Mutta kun ruuvaat kaasuvivuston liikeradan tappiin, niin sillä konstilla sain vähäsen savua. Tosin se savu ei oo mittään ku vertaa nykyseen tilanteeseen :lol:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Minkähänlainen homma tuo pumppu olis vaihtaa. Tai oikeestaan saada se ajotus kohdalleen? Tuollainen uudemman mallin pumppu olis kyl. Toki jos jollain on joku ihme konsti tuolle vanhalle pumpule niin olisin kiitollinen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”