
Haastaja HVM:n stiikalle
Haastaja HVM:n stiikalle
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Voi vain kuvitella millaista kyytiä tuollainen laite tarjoilee...
Jonkun monttukoneen kone taitaa ainakin olla, tosin tuo korkea habitus luonee haastetta kaarre-ajossa. Mutta sehän vain lisää hupia.
Olisi kyllä näppärä tuollainen laite piharassina, kesällä voisi ajella marjapuskalta toiselle ja kahtova vaikka tuntematonta sotilasta.
Jonkun monttukoneen kone taitaa ainakin olla, tosin tuo korkea habitus luonee haastetta kaarre-ajossa. Mutta sehän vain lisää hupia.
Olisi kyllä näppärä tuollainen laite piharassina, kesällä voisi ajella marjapuskalta toiselle ja kahtova vaikka tuntematonta sotilasta.
tommosia ne oli
muttaku en ossaa lontoon murretta niin en löydä mitään tietoa niistä...
vähä tieten harmittaa.
muttaku en ossaa lontoon murretta niin en löydä mitään tietoa niistä...
Noo peruskonstruktio on nyt kuitenkin selvillä, eli tarvitaan; noin 500cc motti (mieluiten nelari), stereot, recaron jakkara, lastenvaunujen renkaat, putkea ja putkea....
Mielenkiintoisia rakennelmia todentotta. Nyt kun tuo jonssi-projekti alkaa olla finaalissa, niin tässähän voisi alkaa ajattelemaan uutta "niskantaitto-härveliä".
Tosin se polanteensärkijä.
Sopivan inspiraation sattuessa tosin saatan alkaa kehittelemään jotain tuollaista tuholaitetta. Ikävä kyllä nuo muut rojektit, kuten tuo opiskelun tapanen, haittoovat näitä "rojekteja" huomattavasti.
Varsinkin näin talvisaikaan, kun on iltasella vielä pimevää ja eihän pimeällä kehtaa hallilla majailla.
Jostakin kun saisi sopivan raktori-mallin ajoleikkurin halvalla, niin siitähän sitä voisi sitten värkätä vaikka mitä. Tai no...

Mielenkiintoisia rakennelmia todentotta. Nyt kun tuo jonssi-projekti alkaa olla finaalissa, niin tässähän voisi alkaa ajattelemaan uutta "niskantaitto-härveliä".
Sopivan inspiraation sattuessa tosin saatan alkaa kehittelemään jotain tuollaista tuholaitetta. Ikävä kyllä nuo muut rojektit, kuten tuo opiskelun tapanen, haittoovat näitä "rojekteja" huomattavasti.
-
HVM
-
HVM
Rässi66 kirjoitti:Tuliko tämä nyt oikealle foorumille?HVM kirjoitti:Otetaan vastaan _älykkäitä_ideoita ....![]()
Laitat suoran&jäykän etuakselin ja runko-ohjauksen?
No miten tuohon runko-ohjausen teet?
Eikös tämä ookkaan mensan forumi?
-
HVM
Niin, siihenhän vois laittaa lisävarusteeksi semmoiset pottupellonkääntäjän rullat... ja toiseen päähän lumilingon[jimi] kirjoitti:superturpoleikkuri? sehän vissiin tekis nurmikostaki perunapellon![]()
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Laita kone "poikittain" saat suoran vedon ja siirrät sen etupään rattaan oikeaan kohtaan aksiaalisesti

They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Tuolta vois löytyä jotain ideaa :
http://www.harvelit.com/muut.htm
Eli vanha moottorisaha uusiokäyttöön...
Pro-HVM
Hieno laite on muuten...
Niin tuohon penkin alle täytyisi hitsata jonkin sorttinen "apurunko" johon tuon alennusvaihteen ja sahan saa kiini. Sahaksi voisi sopia joku 90:ntä luvun alun ammattisaha, niissä kun on jo sitä potkuakin, mutta niitä saa suht edullisesti, jos oikeasta paikasta kysyy. Tietenkin ainahan sitä voi sovitella mopon konetta, mutta painohan siinä vaan kasvaa.
Sahan etunahan on myös tuo keskipako-kytkin. Toki sahaa joutuu modifoimaan sen verran, että korvaa alkuperäisen tankin vaikka litran lasoli putelilla, samaten kaasu täytyy viritellä vaikka paalinarulla tuohon "kahvastoon".
Kyllä tuosta hurjahärveli syntyisi, pyörät ja kaikki. Niin ja jarrut takana.
ite ajattelin että jos tekis takapotkuisen, eli jäykkä taka-akseli johon hampikas, kuten J.T.S ehdotti. moottorisahoista ei ole pulaa, niitä täällä mehtässä on kyllä
jos koneen sijoittaisi penkin alle, niin pitäis olla aika pitkä ketju taka-akselille.
ja ohjaus? miten se? koska tämänhetkinen ohjaus on mallia "pökkäjäärä" , eli runko antaa periksi. jos rungon tekee jäykäksi niin rollaattori ei enään käänny...
jos koneen sijoittaisi penkin alle, niin pitäis olla aika pitkä ketju taka-akselille.
ja ohjaus? miten se? koska tämänhetkinen ohjaus on mallia "pökkäjäärä" , eli runko antaa periksi. jos rungon tekee jäykäksi niin rollaattori ei enään käänny...
No jos tuota potkuria ruvetaan sitten tosissaan rakentamaan, niin silloin homma menee kyllä uusiksi. Olisiko kääntyvät etupyörät mitä, rakenne huonekaluputkesta.
Itse miettisin kyllä sitä vetotapaa/moottorin sijaintia, nimittäin jos laite vetää perältä ja motti on nokalla, niin se voimansiirto.
Ketjulla voi tulla ongelmia jo ihan sen linjauksenkin kanssa, lisäksi noin pitkät ketjut tuppaavat ravistamaan. (ainakin maatalouskoneissa) Tietysti pitkä hihna voisi olla vaihtoehto, tai sitten motin sijoittaminen perälle. 
Toisaalta se ohjaus kyllä onnistuu kallistamallakin, eikai tuolla ~80:nen kilometrin työmatkaa tulla ajamaan. Vähän lisää haastetta.
Mielenkiintoinen rojekti sinänsä, itse moottoroin taannoin tavan potkukelkan. Juurikin tuolla moottorisaha/etuveto rakenteella. Meikeläisellä vetäviä pyöriä oli tosin kolme, kaikki keskellä kelkkaa, eikä siltikkään pitomeinannut riittää.
Toisaalta se ohjaus kyllä onnistuu kallistamallakin, eikai tuolla ~80:nen kilometrin työmatkaa tulla ajamaan. Vähän lisää haastetta.
Mielenkiintoinen rojekti sinänsä, itse moottoroin taannoin tavan potkukelkan. Juurikin tuolla moottorisaha/etuveto rakenteella. Meikeläisellä vetäviä pyöriä oli tosin kolme, kaikki keskellä kelkkaa, eikä siltikkään pitomeinannut riittää.
Ketjua tahika hihnaa käytettäessä kannattaa muistaa ketjusuojat. Mukavasti kellit tulilinjalla jos päättää katketa.
Mites jos tuohon istumapaikalle länttäis mopon koneen ja takahaarukan, mopon takapyörällä veto kulkuneuvon keskeltä. Eli lisää liikkuvia osia. Joskus näin vastaavan patentin.
Mites jos tuohon istumapaikalle länttäis mopon koneen ja takahaarukan, mopon takapyörällä veto kulkuneuvon keskeltä. Eli lisää liikkuvia osia. Joskus näin vastaavan patentin.
I drive an Opel. What's your excuse?
[quote="Melitos"]Ketjua tahika hihnaa käytettäessä kannattaa muistaa ketjusuojat. Mukavasti kellit tulilinjalla jos päättää katketa........
Kopioin itseäni toisesta topikista:
Laitettiin muuten aikanaan tuo 8heppanen nelari potkukelkkaan, hieman soveltamalla vanhoja susuki-pv:n raadon osia, vekotin muuten liikkui aivan älytöntä kyytiä kevyilläkin välityksillä, yli 70km/h ei kukaan uskaltanut kokeilla, kääntösädekään ei ollut vissiin kun puolikilometriä Mutta varsin toimiva peli, koneenakseliin hitsattu eturatas, pv:n takahaarukka hitsattuna jatkoksi joten joten jarrutkin tuli kaupanpäälle, renkaalle iskarina toimi muistaakseni kelkan vanha etujousi ja koko komeus sitten paketoitiin nätisti vesivanerilla, alkoi protovaiheessa hirvittää se jalkojen edessä suttaava moponrengas.
..........meillä ei ollut vaan tuommoista kesämallia mutta samalla tavallahan tuo pelaisi ja kesällä paremminkin, pitovaikeuksia kun oli kun ei ollut kuin onneton nastarengas. Muistaakseni tuli silloin tekovaiheessa hitsattua vähän liikaakin jäykisteputkia keulaosastolle jonka takia tuo kääntyvyys ei ollut oikein huippuluokkaa....ja kun ei oltu vaihdettu ohjaustankoa ja niitä tukipölkkyjä niin nitinä ja natina oli mieletön kun ainoat puuosat huusivat hoosiannaa. Jos tekisi kokonaan putkesta tuon etuosan niin uskaltaisi vääntääkin. Jos jollain on toimivaa pv:n raatoa niin siitä saa mukavasti värkättyä eikä vie konekaan niin paljon tilaa, ei muuta kun viilattua 80cc:n pyttyä sovittelemaan paikalleen
Kopioin itseäni toisesta topikista:
Laitettiin muuten aikanaan tuo 8heppanen nelari potkukelkkaan, hieman soveltamalla vanhoja susuki-pv:n raadon osia, vekotin muuten liikkui aivan älytöntä kyytiä kevyilläkin välityksillä, yli 70km/h ei kukaan uskaltanut kokeilla, kääntösädekään ei ollut vissiin kun puolikilometriä Mutta varsin toimiva peli, koneenakseliin hitsattu eturatas, pv:n takahaarukka hitsattuna jatkoksi joten joten jarrutkin tuli kaupanpäälle, renkaalle iskarina toimi muistaakseni kelkan vanha etujousi ja koko komeus sitten paketoitiin nätisti vesivanerilla, alkoi protovaiheessa hirvittää se jalkojen edessä suttaava moponrengas.
..........meillä ei ollut vaan tuommoista kesämallia mutta samalla tavallahan tuo pelaisi ja kesällä paremminkin, pitovaikeuksia kun oli kun ei ollut kuin onneton nastarengas. Muistaakseni tuli silloin tekovaiheessa hitsattua vähän liikaakin jäykisteputkia keulaosastolle jonka takia tuo kääntyvyys ei ollut oikein huippuluokkaa....ja kun ei oltu vaihdettu ohjaustankoa ja niitä tukipölkkyjä niin nitinä ja natina oli mieletön kun ainoat puuosat huusivat hoosiannaa. Jos tekisi kokonaan putkesta tuon etuosan niin uskaltaisi vääntääkin. Jos jollain on toimivaa pv:n raatoa niin siitä saa mukavasti värkättyä eikä vie konekaan niin paljon tilaa, ei muuta kun viilattua 80cc:n pyttyä sovittelemaan paikalleen
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)

