Tekeekö semmosilla mitään, ja kannattaako edes tarjota ylipainetta?
Solex ADDHE 40 + turbo?
Solex ADDHE 40 + turbo?
Onkos kellään kokemusta otsikon mukaisista Solexin tuplakaasareista?
Tekeekö semmosilla mitään, ja kannattaako edes tarjota ylipainetta?
Tekeekö semmosilla mitään, ja kannattaako edes tarjota ylipainetta?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

-Jokaisella kukalla on juuret

- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ascoonassa mulla oli joskus Solexinkin tuplat kiinni. Bensapintoja ei saanut oikein mitenkään kohdilleen. Jos pintoja laski ei saanut soppaa, jos taas nosti niin että sai penssaa, niin tukehtu kakkuun mutkissa. Muuten oli kyllä ruutia kivasti. Turpokäytöstä ei kokemuksia.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- vito500tkm
- Viestit: 276
- Liittynyt: 10.12.2006 21:40
- Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Solexiin en ota kantaa
Mutta yhden näkövinkkelin tahdon tarjota-> V8 magazine:ssa oli joskus joku paineistanut ihan tavallisen holleyn tjms. koteloimalla koko kaasarin jolloin se oli saman paineen alaisena ulkoa ja sisältä jolloin vältyttiin monelta ikävältä ongelmalta.....ja taitaa vielä toimiakkin ihan hienosti 
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Ajattelinkin että "soveltaen" vaakoihin jos ei valmiita turbo mallin solexeja ole nurkissa ja ennenkaikkea jotenkin aiheeseen sopivana ajattelin nakata ajatuksen takaraivoihin muhimaan
Mutta tosiaan kaasari + turbo on niitä helpoimpia virityksiä, toisin kuin nämä nykyajan 20 anturilla yms. olevat täysin itse tuunattavat ruiskut joissa saa 1r/min välein säädettyä sytkät ja seokset.....jos vain omistaa tarvittavat laitteet ja mikä työmaa asentaa
(toki ne on säätöihin saatuaan varmoja ja huolettomia, mutta perinteinen suutinten vaihto ja bensapintojen säätö kunniaan
) Ja jos oikein alkaa teettämään tuo kaasarin paineistus, niin laittaa sen kaasarin imupuolelle niinkuin esim. kupla rintamalla on tehty iät ja ajat (siis bensa/ilma seos imetään turbon läpi) 
Mutta tosiaan kaasari + turbo on niitä helpoimpia virityksiä, toisin kuin nämä nykyajan 20 anturilla yms. olevat täysin itse tuunattavat ruiskut joissa saa 1r/min välein säädettyä sytkät ja seokset.....jos vain omistaa tarvittavat laitteet ja mikä työmaa asentaa
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...