Mercedes-Benz E 280 T Luistoneston häiriö APUA KAIVATAAN

Vastaa Viestiin
Mese280t
Viestit: 1
Liittynyt: 25.10.2006 17:43
Paikkakunta: OULU

Mercedes-Benz E 280 T Luistoneston häiriö APUA KAIVATAAN

Viesti Kirjoittaja Mese280t »

Auto Mercedes-Benz E 280T W124 Automatic vuosimalli 1996.

Tämä ongelma on esiintynyt vain kylmällä ilmalla alle 5 asteen.
Luistoneston vikavalo ASR syttyy palamaan yleensä kun käynnistän auton yön jälkeen ja olen ajanut 50 m - 2 km.
Yleensä valo syttyy moottorijarrutuksen yhteydessä.

Muuten luistonesto toimii erinomaisesti niinkuin auto yleensäkin muuten.

Kuka tietäisi mistähän voisi alkaa etsimään vikaa, kun en haluaisi viedä Veholle saamaan vain pelkkää valohoitoa.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Jos jotain täytyisi veikata, niin....jarruvalokatkaisin.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Terveeksi!

Omassa ässässä oli aivan samaa vaivaa. Ongelma korjaantui kun vaihdoin laturiin hiilipaketin ja uusin akun. Tarkista ensimmäisenä, että lataa yli 14V, mielellään yli 14,2. Muuten alkaa juuri tuo kyseinen pelleily. Takana on nyt useampi tuhat huoletonta kilometriä. :D
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Mahtaisiko näillä ohjeilla saada apua?

http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... gnostiikka

Linkin takana on ASD- perän vikadiagnostiikan tulkintaohje. En tiedä, päteekö se ASR:en. Jos konehuoneessa näkyy samanlainen diagnostiikkaliitin, niin toivoa olisi. Rautalangan sijasta voisi käyttää esim. 100 ohmin vastusta, niin vikaantumisriski on pienempi. ASR käyttää samoja ABS:n antureita kuin ASD:kin.

1 = ei vikaa
2 = ASD-ohjainyksikkö viallinen
3 = Jarruvalokytkin; ASD-kytkentätoiminto viallinen
4 = Pyörintänopeusanturi etu vasen
5 = Pyörintänopeusanturi etu oikea
6 = Pyörintänopeusanturi taka
7 = Kaikki 3 pyörintänopeusanturia
8 = Magneettiventtiili tai jarruvalokytkin; jarruvalon kytkentä

Todennäköisiä korjattavia ovat joka tapauksessa jarruvalokatkaisin tai ABS:n pyörintänopeuden anturi.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Jarkko N kirjoitti: ASR käyttää samoja ABS:n antureita kuin ASD:kin.
ASR:ssä antureita on vaan 4kpl, eli joka rattaalle oma.
Ja se yksikkö on samassa abs-yksikön kanssa.

Jos yksikkö viallinen (joka epätodennäköistä) niin ois yks ylimääräinen.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ja soppaan omia kokemuksia:

-Nykäiseekö auto joskus :arrow: ASR-valo syttyy, muttei välttämättä jokaisen nykäisyn jälkeen?

-Saattaako oire olla piilossa pitkänkin aikaa?

-Vaikuttaako kostea keli oireiluun?

Jos vastaat johonkin kohdista "ehkä", veikkaan syylliseksi sytytysyksikön alkavaa vikaa. :( Ensimmäisenä repisin yksiköstä piuhat irti ja putsaisin liittimet. Sen perään varmistaisin, että liittimiin ei takuulla pääse vettä, tai edes kosteutta! :idea:

Oman auton taudinkuva eteni suunnilleen noin, olen tajunnut asian vasta nyt näin jälkikäteen. ASR menee "tilttiin" jos kipinässä on häiriöitä, vika kuittaantuun kun sammutat auton ja starttaat uudelleen. Ja häiriö uusii taas hetken ajon jälkeen... :?

Tässä Tajunkankaan teoria.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

HVM kirjoitti:Ja soppaan omia kokemuksia:

-Nykäiseekö auto joskus :arrow: ASR-valo syttyy, muttei välttämättä jokaisen nykäisyn jälkeen?

-Saattaako oire olla piilossa pitkänkin aikaa?

-Vaikuttaako kostea keli oireiluun?

Jos vastaat johonkin kohdista "ehkä", veikkaan syylliseksi sytytysyksikön alkavaa vikaa. :( Ensimmäisenä repisin yksiköstä piuhat irti ja putsaisin liittimet. Sen perään varmistaisin, että liittimiin ei takuulla pääse vettä, tai edes kosteutta! :idea:

Oman auton taudinkuva eteni suunnilleen noin, olen tajunnut asian vasta nyt näin jälkikäteen. ASR menee "tilttiin" jos kipinässä on häiriöitä, vika kuittaantuun kun sammutat auton ja starttaat uudelleen. Ja häiriö uusii taas hetken ajon jälkeen... :?

Tässä Tajunkankaan teoria.
Mitenkäs kun tuosta kipusi mieleen idea :idea: että jos ne syttyboxin liittimet täyttäis hmmmm. oliko se jotain valkovaseliinia vai mitä joka ei turvota kumiosia eikä koveta muovia? Niin ei pääsisi vesi liittimeen eikä liitokset hapettuisi :roll: Jos joku tuohon pätevän aineen keksii/muistaa niin täytän omasta kaikki liitokset :ope:


Mutta mese280t:n ongelmaan: samoilla linjoilla Lucky-Dogin kanssa, ja samalla mittailisin myöskin latausta

Edit. mese280t:n ongelma ei ollutkaan ihan tältäpäivältä, mutta silti olen sanojeni takana :wink:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Lainaamatta virsi harras:

Ja vaseliiniko ei johda sähköä? En oikeasti tiedä. :D
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Niin niin muttakun yritin tarkoittaa sitä että noissa pistokkeissahan natsat kohtaa toisensa (ts. koiras kohtaa naaraan :P ) joten eikö se sähkö siitä johdu, mutta vaseliinin tarkoitus oli tehdä siitä liitoksesta varmuuskerroin 100 vesitiiviin ja vaseliinihan ainakin on hyvä hylkimään vettä :D
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

piippu kirjoitti:Niin niin muttakun yritin tarkoittaa sitä että noissa pistokkeissahan natsat kohtaa toisensa (ts. koiras kohtaa naaraan :P ) joten eikö se sähkö siitä johdu, mutta vaseliinin tarkoitus oli tehdä siitä liitoksesta varmuuskerroin 100 vesitiiviin ja vaseliinihan ainakin on hyvä hylkimään vettä :D
No tuota...mihinkäs sitä voita voipi töpseliin tunkea, ilman, että se joka rakoon joutuu? :shock: Usko huvikses, näitä on tässä hypistelty. :lol:

Jos liittimen tappi on 2,5mm, niin paljonko pitää olla liittimen naaraan, että kontakti ja liitettävyys varmistetaan? Ei siihen joka tapauksessa isoa mälliä voita väliin mahdu ilman että tursuu. :shock:
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Nyt muisti hieman pätkii eikä viitsi alushousuilla tuonne talliinkaan kirmata (paljon pakkasta, ei muuten haittaisi) katsomaan että oliko siinä sytytysyksikön pyöreissä moninapaliittimissä niin pieni se "toleranssi" ettei sinne koko liitinkompleksin pohjalle sovi minkäänlaista "satsia" nakkaamaan ettei pursuais ulos? Vai puhutaankohan me edes samasta asiasta :D tarkoitin vain niitä ulkoisia johtoliitoksia, en niinkään menisi sinne kohteen sisälle :oops:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

En sano kopeloimatta mitään, mutta viimeksi tänään yritin nälissäni boksin napojen paksuutta mittailla - ja tottakai ilman mainittavaa tulosta. :lol:

Nojaa, sen verran voin ainakin sanoa, että sen perään kun oma auto syttyy tuleen alan julistaa zündfolgen evankeliumia, hankin jopa opetuslapsia. Ei se ole reilua ketään kohtaan että tällaisiin kipinänmetsästyksiin joutuu polttamaan näin älyttömästi pätäkkää. :(

Viisaat ostaa uuden boksin - "nerot" sen kun porskuttaa. 8)
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Nyt hieman OT:ksi tai sopiihan tämä tähänki alkuperäiseen topiciin jota me HVM:n kanssa ollaan hieman sivuttu, elikkä on sitä harmia muillakin, ainakin noiden johtosarjojen osalta ja tästäsyystä tämän lätkäisin tänne koska linkissä esiintyy myös noita 6syl koneita huonoine johtoineen ja tämä taas olisi ehdotuksena jos ei ASR vika selviä jarruvalokatkaisijalla tai lataus ongelmilla.

http://users.adelphia.net/%7Einfoage1/c ... _1995.html

ps. pitäiskö meidänkin HVM kans laittaa tuonne omat murheemme selostuksineen :roll:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Jos auto on vuosimallia 1996, niin nämä johtosarjaongelmat pitäisi olla jo hoidettu. Näistä on aika vähän ollut juttua Suomessa, mutta USA:ssa paljon. Mersu teki ympäristöystävälliset johdot, joiden eriste hajoaa luontoon vanhemmiten. Homma ei toiminut, vaan johdot alkoivat hapertua ennen aikojaan. Lähinnä ongelma koskee 1993-95 vuosien 280 ja 320 -moottoreita.

Tuo vilkkuminen voisi kai johtua huonosta maadoituksestakin jossain kohtaa ASR:ssa. Esim. turvatyynyn tai dieselin hehkun merkkivalot ovat aika herkkiä välähtelemään, jos maadoitus on huono.

Jos jokin johtoliitos pitäisi saada tiiviiksi, niin ensin kannattaa suihkauttaa liittimen sisälle CRC 5-56:a kosteuden syrjäyttämiseksi ja sitten panna vulkanoituvaa teippiä kuivan liitoksen päälle. Tätä teippiä käyttävät mm. TV-asentajat ulkotiloihin tuleviin johtoliitoksiin. Sitä myydään varmaankin Biltemassa, eletroniikkakaupoissa ja antenniasennusliikkeissä.

Kuulin eräältä dieselasentajalta jutun, että Väyrysmersun ruostuvat ovet olisi mukamas tehty Venäjällä ja ongelmana olisi teräslaatu. Onko tästä mitään varmaa tietoa vai onko kyseessä huhu? Toinen kuultu selitys on maalityypin vaihdos ympäristöystävälliseksi ja sen maalin hidas kovettuminen. Tiivisteet liimattiin märkään maaliin.
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Löysinpäs oman auton vikaa käsittelevän topicin ja kysyn samalla viisammilta vielä lisää. Eli toi asr ei toimi mielestäni niin kuin pitäisi. Ongelmana on se, kun lähtee kunnolla kiihdyttämään loppuu välillä veto saman tyylisesti kuin luistonesto menisi päälle vaikka kolmio ei mittaristossa syty!! Voiko vika johtua sähkö ongelmasta? Sillä kun käytän autoa tyhjäkäynnillä kaikki auton valot vilkkuvat eli latauksessa/maadoituksessa jotain häikkää, ja kun luistonesto kytkeytyy päälle valot välähtävät voimakkaasti vaikka koneessa olisi reilusti kierroksia. Mittasin akun navoista jännitteen auton ollessa käynnissä ja arvo heitteli 14.3-14.7v. välillä. Vaikuttaako vika latauksessa/maadoituksessa oleellisesti asr:n toimintaan?

Ja auton mallihan oli C124 300-24
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Muuta en osaa sanoa, mutta ASR- haukkaa rajusti sähköä silloin hillintätilanteessa. Valot himmenevät tosiaan reilusti.
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Epäilen kyllä vahvasti että "pätkiminen" johtuu juurikin tuosta sähköviasta, mitä selvitin edellisessä viestissä. Oliskohan jollain muulla ollut samanlaista sähkö ongelmaa? Jos joku osais antaa vihiä vähäsen?
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”