-Taspa
Om 602, momentit hukassa.
Om 602, momentit hukassa.
Tässä tulis vääjäämättä kannentiivisteen vaihto eteen
, mitkä ovat kannenpulttien momentit
-Taspa
(tapsa)
-Taspa
Tähdellisen parantola
-
Lokkiistiikkapiällikkö
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Re: Om 602, momentit hukassa.
Sitää miekii oon tässä pohtinna ja että olikos mersussa venyvät pultit jotta pittääkös nekkii vaihtoo.tapio89 kirjoitti:Tässä tulis vääjäämättä kannentiivisteen vaihto eteen, mitkä ovat kannenpulttien momentit
En ou alottanna ko ei ou vielä Esson paarista virallista tiaknoosia.
Jospaha sen jokkii kertos, ei ou mullakkaa missää pumakassa niitä momenttija.
Viimeksi muokannut Lokkiistiikkapiällikkö, 09.1.2008 23:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VALMET 5oo -69
-
Lokkiistiikkapiällikkö
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Mikäs se Tapiolla sai kansremonttii.
Mulle ne viisas että ku tartissa rytkyttää.
Ni tällee mulle sanottii näellä sanoella:
SANO VUA MINU SANONEE ; KANSPAHVI SE NOISSA MÄNNÖÖ.
En kyll oo vielä iha valmis uskomaan, 245t ja just mittasin hehkut ja viime kesänä asensin uudet.
Suutimet on laitettu 15 t sitten uusiks.
Joku mystinen ilmavaiva luulisin, kunha täs kerkee ni tutkin.
Muute toimii oikein asialliseti, eikä mittää mene sekaisin eikä kuluta.
Mutta pahimpaan on jo hyvä varautua, onhan se tuo ketjun vaihto kumiskin edessä lahi vuosina.
Ei se tieto hukkaan mee.
Mulle ne viisas että ku tartissa rytkyttää.
Ni tällee mulle sanottii näellä sanoella:
SANO VUA MINU SANONEE ; KANSPAHVI SE NOISSA MÄNNÖÖ.
En kyll oo vielä iha valmis uskomaan, 245t ja just mittasin hehkut ja viime kesänä asensin uudet.
Suutimet on laitettu 15 t sitten uusiks.
Joku mystinen ilmavaiva luulisin, kunha täs kerkee ni tutkin.
Muute toimii oikein asialliseti, eikä mittää mene sekaisin eikä kuluta.
Mutta pahimpaan on jo hyvä varautua, onhan se tuo ketjun vaihto kumiskin edessä lahi vuosina.
Ei se tieto hukkaan mee.
VALMET 5oo -69
Toi mun 250Ree on -87 joten niissä on kansipahvissa heikko kohta nostajien öl-painekanavassa joka alkaa ajan kanssa vuotamaan, ja tulee oireita kuten kuumana tyhjäkäynnillä rupeaa nostajat raplattamaan ja öljynpaine tippuu alas. Öljyä vuotaa myös reilusti kannentiivisteen välistä. Ja nyt viimeisimpänä niittinä huomasin moniuraremmin kiristäjää vaihtaessa että jäähdytysvesiletkussa öljykerros
Vai että niin arvelivat sun tapauksessa.
Eli ei lähe kunnolla käyntiin?
-Tapsa
Vai että niin arvelivat sun tapauksessa.
-Tapsa
Tähdellisen parantola
-
Lokkiistiikkapiällikkö
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Nii jus ne Essonpaari Carinamiehet, jotka ei ikinä oo konetta avannu, suunsa kylläkintapio89 kirjoitti:
Vai että niin arvelivat sun tapauksessa.Eli ei lähe kunnolla käyntiin?
-Tapsa
Pikkuuse kakistelee startissa kylymänä,sitämukaa kaikki sylinterit kerrallaan mukaan ja kun pikkuse antaa kaasua ni käy niinku kuuluukin.
Ei mittää muita oireita.
Vetää niinku ku pitääki, ei sauhuta tyhjäkäynnill'ä sinistä, ei harmaata.
Vain se srtartis pien rytkyttämine. Kyll se periaatteessa helposti lähtee muuten mutta epäbalanssia.
Jos oikei kuvittelee ni pien sinine pöllähdys ilman lohkolämmitystä.
Ajetaan vika ulos
VALMET 5oo -69
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
OM601, OM602 Kiristys vaiheittain: 1.vaihe:15Nm, 2.vaihe35Nm, painumisaika 10min. 4.vaihe 90 astetta. OM602 Kiristetään kolmospytyn takaa kuskin puolelta aloittaen=1:arrow: 3-4O, 3V, 3O, 4V, 4O, 2-3V, 2-3O, 4-5V, 4-5O, 2V, 2O, 5V, 5O, 1-2V, 1-2O, 5-xV, 5-xO, 1V, 1O, x-1V, x-1O.
Kaikki M8 Ruuvit 25Nm. Lähteenä MB Taulukot -93.
X on siis se olematon sylkkä O=oikea, V=vasen. Jos tarvihtee tulkintaa niin yvetä.
Kaikki M8 Ruuvit 25Nm. Lähteenä MB Taulukot -93.
X on siis se olematon sylkkä O=oikea, V=vasen. Jos tarvihtee tulkintaa niin yvetä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
Lokkiistiikkapiällikkö
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Eiks tuosta puutu yks "90 astetta" ?1.vaihe:15Nm, 2.vaihe35Nm, painumisaika 10min. 4.vaihe 90 astetta
Tiivistesarjan mukana on lappu jossa momentit ja järjestys.
Järjestys kannattaa merkata tussilla kanteen ennen kiristelyn aloittamista.
Pultteja ei ole välttämätöntä uusia jolleivät ne ole liikaa venyneet, minä uusin aina mittailematta.
Kannattaa tarkistaa puuttuuko. Onhan siinä tiivisteessäkin ohjeet. Itse ainakin muistelen kiritäneeni lopuksi kaksi kertaa 90 astetta.
Se toinen 90 astetta on kyllä henkisesti aika kova pala. Pultinkatkeamissyndrooma voi alkaa vaivata. Itse pystyin jatkamaan remonttia vasta yön yli toivuttuani.
Ihan tiedoksi vain, eivät ne venyvät pultit oikeasti katkea. Ne vain tuntuvat siltä.
Se toinen 90 astetta on kyllä henkisesti aika kova pala. Pultinkatkeamissyndrooma voi alkaa vaivata. Itse pystyin jatkamaan remonttia vasta yön yli toivuttuani.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99