takalasin pyyhin pois toiminnasta

Vastaa Viestiin
catti

takalasin pyyhin pois toiminnasta

Viesti Kirjoittaja catti »

No nii, siinä se itse asiassa jo otsikossa tulikin. Eli miten saadaan tuo 124sen farkun takalasin pyyhin pois toiminnasta? Vaikka kokonaan. Raivostuttaa kun siinä on sellanen toiminto, että jos pyyhkimet on päällä ja laittaa pakin päälle, se pyyhkäisee kerran. Ja sit kun se ikkuna on luonnollisesti aivan kurassa, jää ikkunaan naarmuja ja hirveä jälki. Meillä ei käytetä takalasin pyyhintä ollenkaan (peilit on sitä varten mistä taakse katotaan) joten se joutais vaikka kokonaan pois käytöstä.

Mistä tämä saadaan helpoiten tehtyä? Minä en viittis alkaa sen takia puolta autoa purkamaan :oops:
Roisto
Herrasmies

Re: takalasin pyyhin pois toiminnasta

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,
catti kirjoitti:Mistä tämä saadaan helpoiten tehtyä? Minä en viittis alkaa sen takia puolta autoa purkamaan :oops:
Helpoin ja nopein tapa lienee ottaa pyyhin varsineen irti akselilta. Seuraavaksi helpoin tapa on irrottaa takaluukun verhoilun alta moottorin liitin. Näillä toimenpiteillä pyyhin ei tietenkään toimi enää ollenkaan. :(

Jos pyyhkimen releen liittimen ottaa irti, avaa sen ja irrottaa navan 1 (har-kelt) tai 4 (mu-ke-har) niin pakkitoiminnon pitäisi mykistyä (liitin paikoilleen ja irtonainen pää suojataan teipillä). Samat johdot pitäisi löytyä myös jostakin kuskin jalkatilasta (1-napaiset liittimet, X8/2 ja X8/3) mutta niiden sijainnista ei ole tarkempaa tietoa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
catti

Ah, kiitos.

Pyyhintä en mene irrottamaan, kun sit takanatulijat luulee, että se on menny poikki =surkea kuski? Siis ne takanatulijat mitkä ehtii mitään näkemään :) Ja muutenkin se tappi on sit ihan tylsän näköinen.
Tuo liittimen irrotus vois olla hyvä konsti. Sillon se ei varmasti toimisi. Ja on helppo kytkeä takas jos joskus sattuu auton myymään.
Meillä ei tosiaan käytetä tuota pyyhintä missään tilanteessa, peruutukset yms tapahtuu sivupeilien avulla.
namnam

Viesti Kirjoittaja namnam »

Jeeeee :lol: :lol:

Vihdoinkin löytyy kuljettaja, joka käyttää PERUUTUSPEILEJÄ siihen, mihin ne on suunniteltu.

Miehen kanssa kinataan aina kun ollaan autossa tästä asiasta. Minun mielestäni ei edes tarvittaisi takalasia, pelti riittäisi, niinkuin busseissa. Niitäkin peruutetaan peileillä.

HYVÄ CATTI!
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
Roisto
Herrasmies

Terve,
catti kirjoitti:Ah, kiitos.
No problemos.

Itsellekin tuo peileistä peruuttaminen tuntuu jotenkin helpommalta. Ahtaaseen paikkaan on peileistä katsomalla huomattavasti helpompi osua. Taustapeiliä en kuitenkaan omasta autostani poistaisi, koska 124:n peilit eivät kuitenkaan niin hyvät ole – sivupeilit on suunnattu ihan pikkuisen ulkoviistoon, joten niistä näkee vähän laajemmalle. Taustapeili sitten hoitaa näkökentän suoraan taakse. :D

t.
Risto
Sampo N.
Virallinen Oikolukija

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Itte ei tuu paljon henkilöauton peileistä peruutettua, kun eihän niistä nää mitään. Isommissa autoissa on oikeat peilit, niin niistä peruuttaa ihan mielellään. Siltikin jää katvealueita.
Kein siknatuur
namnam

Viesti Kirjoittaja namnam »

Minäpä olen niin pieni, että väitän näkeväni, ja katvealueita kyllä on, on.
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
Roisto
Herrasmies

Sampo N. kirjoitti:Itte ei tuu paljon henkilöauton peileistä peruutettua, kun eihän niistä nää mitään.
namnam kirjoitti:Minäpä olen niin pieni, että väitän näkeväni, ja katvealueita kyllä on, on.
Taitaa olla myös kyse henkilökohtaisesta valinnasta, mitä ja kuinka paljon kukin haluaa ympäristöstään nähdä. :D

t.
Risto
catti

Kyl mä nään ainakin sen mikä on oleellista :)

Ja tarkemmin pystyy peilien kanssa peruuttamaan.
Esimerkkejä: työpaikan parkkipaikalla vetokoukku 2 cm päähän puomista. Kotona mersun peilin ja F12 volvon kulman väliin 5 senttiä kun peruuttaessa pidin auton mahdollisimman kaukana vieressä olevasta coupesta.( miks isännän täytyy jättää mulle tarkoituksella kapeita rakoja). Tosin autokin täytyy tuntea aika tarkkaan, jotta tietää mitä voi tehdä :) Joskus peruuttelin peileistä parisataa metriä takas kotiin, kun jotain olennaista unohtu ottaa mukaan :oops:
Meillä on äijällä vankka mielipide siitä, että peilien kans on pärjättävä ja mikä minä olen sille vastaan sanomaan :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”