Mistä tämä saadaan helpoiten tehtyä? Minä en viittis alkaa sen takia puolta autoa purkamaan
takalasin pyyhin pois toiminnasta
takalasin pyyhin pois toiminnasta
No nii, siinä se itse asiassa jo otsikossa tulikin. Eli miten saadaan tuo 124sen farkun takalasin pyyhin pois toiminnasta? Vaikka kokonaan. Raivostuttaa kun siinä on sellanen toiminto, että jos pyyhkimet on päällä ja laittaa pakin päälle, se pyyhkäisee kerran. Ja sit kun se ikkuna on luonnollisesti aivan kurassa, jää ikkunaan naarmuja ja hirveä jälki. Meillä ei käytetä takalasin pyyhintä ollenkaan (peilit on sitä varten mistä taakse katotaan) joten se joutais vaikka kokonaan pois käytöstä.
Mistä tämä saadaan helpoiten tehtyä? Minä en viittis alkaa sen takia puolta autoa purkamaan
Mistä tämä saadaan helpoiten tehtyä? Minä en viittis alkaa sen takia puolta autoa purkamaan
Re: takalasin pyyhin pois toiminnasta
Terve,

Jos pyyhkimen releen liittimen ottaa irti, avaa sen ja irrottaa navan 1 (har-kelt) tai 4 (mu-ke-har) niin pakkitoiminnon pitäisi mykistyä (liitin paikoilleen ja irtonainen pää suojataan teipillä). Samat johdot pitäisi löytyä myös jostakin kuskin jalkatilasta (1-napaiset liittimet, X8/2 ja X8/3) mutta niiden sijainnista ei ole tarkempaa tietoa.
t.
Risto
Helpoin ja nopein tapa lienee ottaa pyyhin varsineen irti akselilta. Seuraavaksi helpoin tapa on irrottaa takaluukun verhoilun alta moottorin liitin. Näillä toimenpiteillä pyyhin ei tietenkään toimi enää ollenkaan.catti kirjoitti:Mistä tämä saadaan helpoiten tehtyä? Minä en viittis alkaa sen takia puolta autoa purkamaan
Jos pyyhkimen releen liittimen ottaa irti, avaa sen ja irrottaa navan 1 (har-kelt) tai 4 (mu-ke-har) niin pakkitoiminnon pitäisi mykistyä (liitin paikoilleen ja irtonainen pää suojataan teipillä). Samat johdot pitäisi löytyä myös jostakin kuskin jalkatilasta (1-napaiset liittimet, X8/2 ja X8/3) mutta niiden sijainnista ei ole tarkempaa tietoa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ah, kiitos.
Pyyhintä en mene irrottamaan, kun sit takanatulijat luulee, että se on menny poikki =surkea kuski? Siis ne takanatulijat mitkä ehtii mitään näkemään
Ja muutenkin se tappi on sit ihan tylsän näköinen.
Tuo liittimen irrotus vois olla hyvä konsti. Sillon se ei varmasti toimisi. Ja on helppo kytkeä takas jos joskus sattuu auton myymään.
Meillä ei tosiaan käytetä tuota pyyhintä missään tilanteessa, peruutukset yms tapahtuu sivupeilien avulla.
Pyyhintä en mene irrottamaan, kun sit takanatulijat luulee, että se on menny poikki =surkea kuski? Siis ne takanatulijat mitkä ehtii mitään näkemään
Tuo liittimen irrotus vois olla hyvä konsti. Sillon se ei varmasti toimisi. Ja on helppo kytkeä takas jos joskus sattuu auton myymään.
Meillä ei tosiaan käytetä tuota pyyhintä missään tilanteessa, peruutukset yms tapahtuu sivupeilien avulla.
Jeeeee
Vihdoinkin löytyy kuljettaja, joka käyttää PERUUTUSPEILEJÄ siihen, mihin ne on suunniteltu.
Miehen kanssa kinataan aina kun ollaan autossa tästä asiasta. Minun mielestäni ei edes tarvittaisi takalasia, pelti riittäisi, niinkuin busseissa. Niitäkin peruutetaan peileillä.
HYVÄ CATTI!
Vihdoinkin löytyy kuljettaja, joka käyttää PERUUTUSPEILEJÄ siihen, mihin ne on suunniteltu.
Miehen kanssa kinataan aina kun ollaan autossa tästä asiasta. Minun mielestäni ei edes tarvittaisi takalasia, pelti riittäisi, niinkuin busseissa. Niitäkin peruutetaan peileillä.
HYVÄ CATTI!
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
® Mesen linttaklubi
Linttalady
Terve,
Itsellekin tuo peileistä peruuttaminen tuntuu jotenkin helpommalta. Ahtaaseen paikkaan on peileistä katsomalla huomattavasti helpompi osua. Taustapeiliä en kuitenkaan omasta autostani poistaisi, koska 124:n peilit eivät kuitenkaan niin hyvät ole – sivupeilit on suunnattu ihan pikkuisen ulkoviistoon, joten niistä näkee vähän laajemmalle. Taustapeili sitten hoitaa näkökentän suoraan taakse.
t.
Risto
No problemos.catti kirjoitti:Ah, kiitos.
Itsellekin tuo peileistä peruuttaminen tuntuu jotenkin helpommalta. Ahtaaseen paikkaan on peileistä katsomalla huomattavasti helpompi osua. Taustapeiliä en kuitenkaan omasta autostani poistaisi, koska 124:n peilit eivät kuitenkaan niin hyvät ole – sivupeilit on suunnattu ihan pikkuisen ulkoviistoon, joten niistä näkee vähän laajemmalle. Taustapeili sitten hoitaa näkökentän suoraan taakse.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Sampo N. kirjoitti:Itte ei tuu paljon henkilöauton peileistä peruutettua, kun eihän niistä nää mitään.
Taitaa olla myös kyse henkilökohtaisesta valinnasta, mitä ja kuinka paljon kukin haluaa ympäristöstään nähdä.namnam kirjoitti:Minäpä olen niin pieni, että väitän näkeväni, ja katvealueita kyllä on, on.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kyl mä nään ainakin sen mikä on oleellista
Ja tarkemmin pystyy peilien kanssa peruuttamaan.
Esimerkkejä: työpaikan parkkipaikalla vetokoukku 2 cm päähän puomista. Kotona mersun peilin ja F12 volvon kulman väliin 5 senttiä kun peruuttaessa pidin auton mahdollisimman kaukana vieressä olevasta coupesta.( miks isännän täytyy jättää mulle tarkoituksella kapeita rakoja). Tosin autokin täytyy tuntea aika tarkkaan, jotta tietää mitä voi tehdä
Joskus peruuttelin peileistä parisataa metriä takas kotiin, kun jotain olennaista unohtu ottaa mukaan
Meillä on äijällä vankka mielipide siitä, että peilien kans on pärjättävä ja mikä minä olen sille vastaan sanomaan
Ja tarkemmin pystyy peilien kanssa peruuttamaan.
Esimerkkejä: työpaikan parkkipaikalla vetokoukku 2 cm päähän puomista. Kotona mersun peilin ja F12 volvon kulman väliin 5 senttiä kun peruuttaessa pidin auton mahdollisimman kaukana vieressä olevasta coupesta.( miks isännän täytyy jättää mulle tarkoituksella kapeita rakoja). Tosin autokin täytyy tuntea aika tarkkaan, jotta tietää mitä voi tehdä
Meillä on äijällä vankka mielipide siitä, että peilien kans on pärjättävä ja mikä minä olen sille vastaan sanomaan