Isot pojat olivat varoittaneet varkaiden käytöstä eli että ei kannata varastaa suoraan sähköjä takaa vilkuista, jarruvalosta ja parkeista. Samaan hengenvetoon pojat sanoivat, että relekytkennällä homma toimii eikä polttimon vikavalo pala

Liitännät ovat jotakuinkin näin:
- päävirran releille varastin sähköantennilta, joka ei ole toiminnassa
- takaa parkeilta, vilkuilta ja jarruvalolta ohjaussignaali omille releille eli näiltä varastettiin vain ohjausvirta, ei siis päävirtaa
- maadoitus rungosta
- koukulta johdot kiinni releisiin
Kytkennät kiinni ja vielä lopullinen tarkastus, ettei virhekytkentöjä ollut tullut, ja eikun auto käyntiin. Sitten kokeilemaan vilkkuja, parkkia ja jarrua


Homma meni melkein putkeen. Ainut ongelma on, että polttimon vikavalo palaa

Käytin aika paksuja johtoja virran ja ohjaussignaalien vetämiseen. Virtajohto taisi olla 4mm johtoa ja takaa varastetut ohjaussignaalit 1.5mm johdolla. Voisiko nuo olla syynä tuohon välkyntään ja erityisesti vikapolttimovalon palamiseen. Vikapolttimovalo palaa, vaikka katkaisen päävirran kulun releille, ohjaussignaalijohdot tietenkin ovat tuolloinkin kiinni releissä. Tulipa mieleen, että tuottaako liian paksut johdot liian paljon resistanssia tuolle vikapolttimosysteemille?
Menenkö siis kauppaan ja ostan ohuemmat johdot tilalle?