Omasta 530 da/E60 kärrystä pitäisi vaihtaa ainakin ISB-kaapeli (akun miinuskaapeli). Autolle pitää tietenkin vaihdon jälkeen kertoa, että tuollainen osa kuuluu autoon. Itselläni on käytössä GT1 (DIS ja Progman), mutta miten tuo homma suoritetaan. BTCF:n puolella ovatten olleet aika hiljaisia. Jos täällä joku osaisi asian pääpiirteittäin kertoa.
BMW ohjelmointi
BMW ohjelmointi
Ensiksi kiitokseni ylläpidolle foorumin kuntoonsaattamiseksi
Omasta 530 da/E60 kärrystä pitäisi vaihtaa ainakin ISB-kaapeli (akun miinuskaapeli). Autolle pitää tietenkin vaihdon jälkeen kertoa, että tuollainen osa kuuluu autoon. Itselläni on käytössä GT1 (DIS ja Progman), mutta miten tuo homma suoritetaan. BTCF:n puolella ovatten olleet aika hiljaisia. Jos täällä joku osaisi asian pääpiirteittäin kertoa.
Omasta 530 da/E60 kärrystä pitäisi vaihtaa ainakin ISB-kaapeli (akun miinuskaapeli). Autolle pitää tietenkin vaihdon jälkeen kertoa, että tuollainen osa kuuluu autoon. Itselläni on käytössä GT1 (DIS ja Progman), mutta miten tuo homma suoritetaan. BTCF:n puolella ovatten olleet aika hiljaisia. Jos täällä joku osaisi asian pääpiirteittäin kertoa.
-
touhottaja
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Re: BMW ohjelmointi
tuohon sun kysymykseen en ossaa vastata , mutta mun tallissa sellanen 525 bmw ja otin siitä penkit pois ja alta paljastu sellaset pienet rullat mikkä vettää jotakin vaijeria molemmista penkeistä, mikä virka niillä vaijereilla on ja mihin ne penkissä kiinnitetään kun olivat irti penkeistäEnins kirjoitti:Ensiksi kiitokseni ylläpidolle foorumin kuntoonsaattamiseksi![]()
Omasta 530 da/E60 kärrystä pitäisi vaihtaa ainakin ISB-kaapeli (akun miinuskaapeli). Autolle pitää tietenkin vaihdon jälkeen kertoa, että tuollainen osa kuuluu autoon. Itselläni on käytössä GT1 (DIS ja Progman), mutta miten tuo homma suoritetaan. BTCF:n puolella ovatten olleet aika hiljaisia. Jos täällä joku osaisi asian pääpiirteittäin kertoa.
sanoppa se
Re: BMW ohjelmointi
Mikähän vuosimalli on kyseessä? Saattaisivat olla B-pilarin turvavyön korkeudensäätöön; mitä kauempana penkki on, sitä korkeammalle turvavyö nousee.touhottaja kirjoitti: tuohon sun kysymykseen en ossaa vastata , mutta mun tallissa sellanen 525 bmw ja otin siitä penkit pois ja alta paljastu sellaset pienet rullat mikkä vettää jotakin vaijeria molemmista penkeistä, mikä virka niillä vaijereilla on ja mihin ne penkissä kiinnitetään kun olivat irti penkeistävaijjerit mennee autossa johonkin taakse
![]()
sanoppa se
Tuolta löydät räjäytyskuvat: http://bmwfans.info/parts/catalog
-
touhottaja
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Re: BMW ohjelmointi
juu tarttee kattoo, otan vielä niistä kuvanEnins kirjoitti:Mikähän vuosimalli on kyseessä? Saattaisivat olla B-pilarin turvavyön korkeudensäätöön; mitä kauempana penkki on, sitä korkeammalle turvavyö nousee.touhottaja kirjoitti: tuohon sun kysymykseen en ossaa vastata , mutta mun tallissa sellanen 525 bmw ja otin siitä penkit pois ja alta paljastu sellaset pienet rullat mikkä vettää jotakin vaijeria molemmista penkeistä, mikä virka niillä vaijereilla on ja mihin ne penkissä kiinnitetään kun olivat irti penkeistävaijjerit mennee autossa johonkin taakse
![]()
sanoppa se
Tuolta löydät räjäytyskuvat: http://bmwfans.info/parts/catalog
Re: BMW ohjelmointi
Voisko sen tehdä niin, että "apuvirta-akusta" laitat kaapeleilla ensin syöttöä "oikean" akun plussaan ja runkoon.Enins kirjoitti:Ensiksi kiitokseni ylläpidolle foorumin kuntoonsaattamiseksi![]()
Omasta 530 da/E60 kärrystä pitäisi vaihtaa ainakin ISB-kaapeli (akun miinuskaapeli). Autolle pitää tietenkin vaihdon jälkeen kertoa, että tuollainen osa kuuluu autoon. Itselläni on käytössä GT1 (DIS ja Progman), mutta miten tuo homma suoritetaan. BTCF:n puolella ovatten olleet aika hiljaisia. Jos täällä joku osaisi asian pääpiirteittäin kertoa.
Sitten se oikea miinuskaapeli irti ja uusi tilalle.
Ecu ei huomaakkaan, että mitään olisi tapahtunut.
Re: BMW ohjelmointi
tuikku kirjoitti: Voisko sen tehdä niin, että "apuvirta-akusta" laitat kaapeleilla ensin syöttöä "oikean" akun plussaan ja runkoon.
Sitten se oikea miinuskaapeli irti ja uusi tilalle.
Ecu ei huomaakkaan, että mitään olisi tapahtunut.
Voi, mutta toimenpiteestä ei sikäli olisi hyötyä, ecu kun sijaitsee juuri siinä miinuskaapelissa (IBS = intelligent battery sensor). Kyseinen osa "lienee" aiheuttanut murheita muillekin, sillä osasta on toistakymmentä päivytysversiota (5 tai 6 vuoden 2007 jälkeenkin).
Homma on kuitenkin osaltani tehty, sillä otin riskin ja vaihdoin kaapelin itse. Helpotus oli suuri, kun selvisin pelkällä vikakoodin kuittauksella (jollakin brittisivuilla oli maininta, ettei tarvitsisi koodata BMW ohjeista huolimatta).
Koodauksessa suurin riski on käsittääkseni akkujännitteen tippuminen alle tietyn tason (kuormaa taitaa olla pahimmillaan yli 30 A), jolloin ecut lakkaavat vastaamasta ja pimenevät => ihanan kallista. Tuo IBS taas seurustelee moottorinohjauksen (DDE) kanssa ja BMW:n ohje taitaa alkaa "päivitä ohjelmat uusimpaan versioonsa..." BMW ohjeistus on käyttää 800 W älylaturia. Tiedä sitten miten reagoisi toisesta autosta syötettyyn virtaan.