Pyöränkulmista ja alustan geometriasta
Pyöränkulmista ja alustan geometriasta
Viimeksi muokannut AK47, 13.9.2025 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Pyöränkulmista ja alustan geometriasta
Viimeksi muokannut AK47, 13.9.2025 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samaa mieltä, mahdollisimman pieni auraus taitaa kuitenki olla parasta ajon kannalta, vaikka olisikin alle annettujen ohjearvojen.dealer kirjoitti:Takana voi säätää aurausta.
Jos tuntuu ajoltaan hyvältä ohjearvoa pienemmälä aurauksella niin anna mennä vaan.
Jos renkaat alkavat kulua sisälaidoiltaan pitää joko laittaa lisää aurausta tai olla välittämättä.
No toi nyt oli aika yksinpuhelua, jos viittaat mun aloittamaan topickiinOli tuossa 123 mallia koskien topikkikin, mutta jos nyt yleistä pyörien suunatauksesta.
Koitetaan jos tähän saatais jotain yhteistä kulmien säädöstä.
Tosiaan auraus ei ole ainoa säätö, vaikka sitä se on joissain säätöpaikoissakin, kuten minun tapauksessa on käynyt. Dealerin ja monen muun ammattimiehen mukaan casteria saisi olla oikealla n. asteen enemmän. Eli oikea etupyörä hieman edempänä-pitäisi rauhoittaa tien kallistumaa oikealle. Cambereista en osaa sanoa W124:sen tapauksessa, mutta W123:sessa saisi olla aika lähellä nollaa. Ja kuten yllä edellisessä viestissäni oli ja myös ilmeisesti topickin aloittajan oman kokemuksen perusteella vain lievä auraus on mannaa suoraan menemisen kannalta.
Onko jossain saatavilla ohjearvoja-siis mersun tehtaan ilmoittamia W123:selle ja W124:selle?