Termostaatien vaihto CDI koneesen
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Termostaatien vaihto CDI koneesen
Jos ja kun vaihdatte termostaatin eikä auto silti lämpiiä,
niin kannatta vaihta myös se toinen "pikku termostaati"
on ainakin 203, 210, 202 malleissa missä on syylärin edesä pikkukenno
"kylmien alueiden jäähdytin"
niin kannatta vaihta myös se toinen "pikku termostaati"
on ainakin 203, 210, 202 malleissa missä on syylärin edesä pikkukenno
"kylmien alueiden jäähdytin"
Viimeksi muokannut CDI203, 10.11.2010 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
pikktermarin varaosanumero
jos autossa niin tälle on oma termostaati
letku malli 210, 203, ML
Kuva 210 mallista samanlainen elementti on 202 mallin pikku jäähdytimen muovi päädyssä sokalla kiinni
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
kuvia pikku termarista
termarin numero
sisukset(sisuksella sama sokka kiinitys 202 mallin muovi päädyssä )
Beherin tekemä
jospa noista jollekin jotain apuja
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Pikkutermari Vaikutuksesta sen verran että esim yhdessä autossa missä ei lämpö
noussut yli 70c vaikka 1000km ajoi +5c. Kelissä
vaihdon jälkeen yli 80c 30km lenkillä -2 kelissä
harastellaan tarpeen mukaan enimmän osan aikaa eteläsuomessa
noussut yli 70c vaikka 1000km ajoi +5c. Kelissä
vaihdon jälkeen yli 80c 30km lenkillä -2 kelissä
JepSampo N. kirjoitti:Floridassako tuo termari onkin.
harastellaan tarpeen mukaan enimmän osan aikaa eteläsuomessa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mitä tuo oikein tekee? ei vieläkään tajua. Ja miten tuolla muka voi olla jotakin vaikutusta varsinaiseen lämpiämiseen. Iso termarihan se veden päästää lämppätrin kennoonPikkutermari Vaikutuksesta sen verran että esim yhdessä autossa missä ei lämpö
noussut yli 70c vaikka 1000km ajoi +5c. Kelissä
vaihdon jälkeen yli 80c 30km lenkillä -2 kelissä
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
kylmissä olosuhteissa ei tartte isompaa kennoa, eli lienee sen verran alemmas osunu tuon aukeamispiste että talviolosuhteissa ei ole tarttis ison kennon puolelta avata kiertoa vaan lämmöt pysyy kurissa pienelläkin kennolla. Sitten kun pienempi ei riitä niin isompi aukeaa automaattisesti mukaan.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
termari päästää veden syyläriin ei lämmitmen kennoncmeli kirjoitti:Mitä tuo oikein tekee? ei vieläkään tajua. Ja miten tuolla muka voi olla jotakin vaikutusta varsinaiseen lämpiämiseen. Iso termarihan se veden päästää lämppätrin kennoonPikkutermari Vaikutuksesta sen verran että esim yhdessä autossa missä ei lämpö
noussut yli 70c vaikka 1000km ajoi +5c. Kelissä
vaihdon jälkeen yli 80c 30km lenkillä -2 kelissä
siellä se kiertää koko ajan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kyl toi pikku termari vaikuttaa ison vaihtamalla 92 asteinen nousi lämmöt
viikon ajolla vajaaseen 80 nyt kun pieni vaihdettu nousee lämmöt 15 km
työmatkalla 85 asteeseen ilman lisälämpöä
ja kyl tääl ainaki sai sen 203 numerolla joko vehosta tai raskoneelta
varaosanumero A 005 203 39 75 hinta oli n 30
viikon ajolla vajaaseen 80 nyt kun pieni vaihdettu nousee lämmöt 15 km
työmatkalla 85 asteeseen ilman lisälämpöä
ja kyl tääl ainaki sai sen 203 numerolla joko vehosta tai raskoneelta
varaosanumero A 005 203 39 75 hinta oli n 30
Kyllä nyt helpottaa! Kohta kolme vuotta olen tuskaillut tuon oman 220cdi:n lämpöjen kanssa ja tänä aamuna moottori piti ensimmäistä kertaa lämmöt siellä missä pitää. Eilen vaihdoin tuon pikkutermarin auton keulalle ja kyllä sillä on selkeä vaikutus lämpöjen säilymiseen oikealla tasolla. Lämpenemisnopeuteen tuolle ei ollut vaikutusta.
Osa maksoi KL:llä vähän reilut 32 € (tilattiin saksasta) ja vaihtoon ei mene kauan, suosittelen ja kiitokset nimimerkille "CDI203" tästä korjausvinkistä
Osa maksoi KL:llä vähän reilut 32 € (tilattiin saksasta) ja vaihtoon ei mene kauan, suosittelen ja kiitokset nimimerkille "CDI203" tästä korjausvinkistä
Lämpiämistä helpotaa myös viimasuoja, joka asennetaan maskin taakse.
kone lämpenee hieman nopeemmin ja konehuone pysyy puhtaanpana, kun ei kaikki kuravesi lennä konehuoneen puolelle.
Ennen foorumin päivittämistä täällä oli tuon viimasuoja numero ja skannattu pdf, josta tuollaisen suoja pystyi itse värkkäämään.
Itselläni on viimasuoja vielä asentamatta, joten voisin yrittää ottaa siitä skannatun paperimallin, niin niitä voisi sitten itse tehdä.
Viimasuoja sopii W/S203 malleihin.
kone lämpenee hieman nopeemmin ja konehuone pysyy puhtaanpana, kun ei kaikki kuravesi lennä konehuoneen puolelle.
Ennen foorumin päivittämistä täällä oli tuon viimasuoja numero ja skannattu pdf, josta tuollaisen suoja pystyi itse värkkäämään.
Itselläni on viimasuoja vielä asentamatta, joten voisin yrittää ottaa siitä skannatun paperimallin, niin niitä voisi sitten itse tehdä.
Viimasuoja sopii W/S203 malleihin.
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Eikä moneeela mulaakan veholla-jorkki- kirjoitti:A 005 203 39 75 ei ole koskaan käynyt Oulun Veholla...
(nostelevat vaan kädet pystyyn kun ei autoto lämpenen vaikka huollosa kuinka vaihtavat uutta termaria, joskus kannattaisi tutustua kohteena olevan auton rakenteesen...ja unohtaa se asenen että tietää kaikken)
mutta saahan sieltä huolosta ne tärkeimmät eli kuitin ja takuun voi sitten
taistella aina itsellen uuden termarin ja jatkaa palelemista
(kuitti/takuu kyllä lämittää)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tyhmä ei vieläkään tajua miten tuo voi vaikuttaa oikein yhtään mihinkään. Oikestaan periaattessa vaan lämpiämisen nopeutumiseen siinä vaiheessa kun vesi pääsee sinne jäähyttimelle. Eli ei voi olla mitään vaikutusta siihen että lämmöt ei nouse yli 80C:n.kylmissä olosuhteissa ei tartte isompaa kennoa, eli lienee sen verran alemmas osunu tuon aukeamispiste että talviolosuhteissa ei ole tarttis ison kennon puolelta avata kiertoa vaan lämmöt pysyy kurissa pienelläkin kennolla. Sitten kun pienempi ei riitä niin isompi aukeaa automaattisesti mukaan.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
systeemin tarkoitus on pitää lämpö tarkemin oikeana kylmissä oloisacmeli kirjoitti:Tyhmä ei vieläkään tajua miten tuo voi vaikuttaa oikein yhtään mihinkään. Oikestaan periaattessa vaan lämpiämisen nopeutumiseen siinä vaiheessa kun vesi pääsee sinne jäähyttimelle. Eli ei voi olla mitään vaikutusta siihen että lämmöt ei nouse yli 80C:n.kylmissä olosuhteissa ei tartte isompaa kennoa, eli lienee sen verran alemmas osunu tuon aukeamispiste että talviolosuhteissa ei ole tarttis ison kennon puolelta avata kiertoa vaan lämmöt pysyy kurissa pienelläkin kennolla. Sitten kun pienempi ei riitä niin isompi aukeaa automaattisesti mukaan.
vaikutta lämpöön jos/kun pästää koko ajan kylmää kiertoon
teoriasta en tiedä mutta käytännössä vaikutta lömpöön
(justiinsa viimeksi hetki sitten omaan vaihdoin ennen maxs 70c
nyt helposti 85c)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
--> eli tuohon pikkutermaria ei kannata edes miettiä, jos lämmöt nousee normaalisti sinne 82C:nysteemin tarkoitus on pitää lämpö tarkemin oikeana kylmissä oloisa
vaikutta lämpöön jos/kun pästää koko ajan kylmää kiertoon
teoriasta en tiedä mutta käytännössä vaikutta lömpöön
(justiinsa viimeksi hetki sitten omaan vaihdoin ennen maxs 70c
nyt helposti 85c)
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Mä en nyt tiedä ymmärsikö cmeli että mistä pikkutermarista on kyse mutta tarkennanpahan kuitenkin.cmeli kirjoitti:--> eli tuohon pikkutermaria ei kannata edes miettiä, jos lämmöt nousee normaalisti sinne 82C:nysteemin tarkoitus on pitää lämpö tarkemin oikeana kylmissä oloisa
vaikutta lämpöön jos/kun pästää koko ajan kylmää kiertoon
teoriasta en tiedä mutta käytännössä vaikutta lömpöön
(justiinsa viimeksi hetki sitten omaan vaihdoin ennen maxs 70c
nyt helposti 85c)
Eli jos cdin keulalta löytyy cdi203 laittamien kuvien mukaisia kennoja niin sillon autossa on "kylmien alueiden jäähdytin" ja pikkutermari. Se on oma erilillinen jäähdytin ja sillä ei ole isomman kanssa mitään muuta tekemistä kuin että siellä kiertää sama neste.
Ajan kanssa se pikkutermarikin väsyy niinkuin isokin. Ja siitä seuraa se että se alkaa jäähdyttämään sillä pikkujäähdyttimellä vaikka tarvetta ei olisi. Sen kyllä huomaa helposti, jos jäähdytin lämpeää yhtään näillä keleillä moottorilämpötilan ollessa alle 80c niin termari vaihtoon.
Varmaankin tuolla pikkujäähdyttimillä on haettu tasaisempaa lämpöä koneelle, helposti cdin lämmöntuotolla tapahtuu aina notkahdus kun iso termari aukeaa. Mene ja tiedä, mulla se on deaktivoitu.
Tähdellisen parantola
Tukin pikku termarin lähtö puolen ruuvilla alko lämmöt nousen ja pitää 92 c -16c pakkasella ja nousee mukavasti n 15 km ajon jälkeen.
Siinä pikku termarissa on sisällä urat josta neste kiertää vähän vaikka termari kiinni jonka takia pistin sen kokonaan umpeen "ruuvasin peltiruuvin reikään ja kannan katkaisin" tosin ilma tulee ruuvin kierteiden välistä kun toiseen päähän puhaltaa.
Onneksi löytyi tämä juttu oli usko loppua kun lämmöt aina 60c ja auto kylmä vaikka 2x termostaatti vaihdettu turhaan.
Puhalsi tänään jopa lämmintä ja auto lämpesi eka kerran.
Siinä pikku termarissa on sisällä urat josta neste kiertää vähän vaikka termari kiinni jonka takia pistin sen kokonaan umpeen "ruuvasin peltiruuvin reikään ja kannan katkaisin" tosin ilma tulee ruuvin kierteiden välistä kun toiseen päähän puhaltaa.
Onneksi löytyi tämä juttu oli usko loppua kun lämmöt aina 60c ja auto kylmä vaikka 2x termostaatti vaihdettu turhaan.
Puhalsi tänään jopa lämmintä ja auto lämpesi eka kerran.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
KL :stä saa nykysin noitakin bout 35 juuuuuurooo tzippaleHåkke kirjoitti:
Ennen foorumin päivittämistä täällä oli tuon viimasuoja numero ja skannattu pdf, josta tuollaisen suoja pystyi itse värkkäämään.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Tein tuosta viimasuojasta oman topikinLucky-Dog kirjoitti:KL :stä saa nykysin noitakin bout 35 juuuuuurooo tzippaleHåkke kirjoitti:
Ennen foorumin päivittämistä täällä oli tuon viimasuoja numero ja skannattu pdf, josta tuollaisen suoja pystyi itse värkkäämään.
viewtopic.php?t=24841
tuolta löytyypi sapluuna jolla sen voi tehdä itse
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98