Tikittävä ääni om603?
Tikittävä ääni om603?
Elikkäs mersun motista on ruennut kierrosten mukaan kuulumaan tikitystä koneen etuosasta
Venttiilinnostajat ääntävät jonkin verran kuumilla öljyillä mutta ääni ei kuulosta samalta ja ei häviä kierroksilla paineiden noustessa kuten nostajien ääni.
Oisko mahdollista että jakoketju venytyt jo niin paljon että ottaa ketjukoteloon kiinni? Ei syö nesteitä eikä öljyä joten en usko äänen mikään kovin vakavan vian oire olevan... 
Re: Tikittävä ääni om603?
Tehostimestahan tuo ääni luultavasti kuului koska tänään rupesi ihan kunnolla surisemaan kun rattia kääntelee elikkä pumppu sökö vaiko öljyn vaihdolla kuntoon?AK47 kirjoitti:Tulisiko tiks äänet suunnilleen samassa tahdissa kuin tehostajan pumppu pyörii? Itsellä rupesi pumppu pitämään tenavassa semmoista tiktiktik ääntä kun kokeilin 220ATF:ää jota täällä siihen mainostettiin. Ei kyllä hävinnyt mersun öljyt laittamalla...orsii- kirjoitti:Elikkäs mersun motista on ruennut kierrosten mukaan kuulumaan tikitystä koneen etuosastaVenttiilinnostajat ääntävät jonkin verran kuumilla öljyillä mutta ääni ei kuulosta samalta ja ei häviä kierroksilla paineiden noustessa kuten nostajien ääni.
Oisko mahdollista että jakoketju venytyt jo niin paljon että ottaa ketjukoteloon kiinni? Ei syö nesteitä eikä öljyä joten en usko äänen mikään kovin vakavan vian oire olevan...
Jos oot käyttänynnä jotain muuta öljyä entä ku sitä mersun ööliä tehostajassa nii saattaapi vain olla entinen...
Käyhän hakkee, ainaki MB-osasta saa, ohjaustehostajan ölppäsuodin ja litra oikeeta ööliä... Maksokohan ku tenavaan hain nii öljy n. 10€ ja suodatin n. 7€ ja suodatin oli jopa Boschilainen...
Sais vaan viel vaihettuu itelle ne mut tuo keli ei oikeen salli ulkoremonteerausta... 
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Itellä tikitti moniurahihnan kiristimen hihnapyörän runko (olihan tarpeeksi vaikiasti selitetty??), vilkaseppa että onko sieltä laakeri mennyt (ts. pitäisi sen rungon olla hieman vinossa), uus maksoi muistaakseni 36 euron pintaan, vaihtoon oli syyläri irroitettava mutta tuleepahan samalla moniurahihna ja jähytinnesteet vaihettua.. 
Empä kerenny ees nostajia hommata kun alipainepumppu hajos.
Laakeri oli hävinny pumpusta kokonaan ja ilmeisesti jotain rojua menny syöttöpumpunrattaan ja ketjun väliin kun käynti muistuttaa 70 luvun sisua
elikkä ketju pumpun kohdilta hypännyt ilmeisesti hampaalla yli koska käy vain jalka kaasulla ja sillonkin tosi huonosti mutta kaikilla pytyillä kuitenkin.
Alipainepumppu lähti tänään irti ja öljypohjasta sain huuhtelemalla sekä magneetilla laakerinkuulat ja palaset pois. Vuoristoradaksi kutsuttu kapistus alipainepumpun alla näytti saaneen vähän siipeensä joten onko juttu ihan ok vai täytyneekö tehdä sille jotakin? Huomenna saan uuden pumpun ja täytyy kysyä sellaista juttua että saako ennakon säädettyä ihan perus säädöllä oikeaan kohtaansa jos on yhdellä hampaalla suuntaan taikka toiseen hypännyt?
Laakeri oli hävinny pumpusta kokonaan ja ilmeisesti jotain rojua menny syöttöpumpunrattaan ja ketjun väliin kun käynti muistuttaa 70 luvun sisua
-
h.hartikainen
- Viestit: 120
- Liittynyt: 21.6.2008 21:08