Kävipä hassusti uusintakatsastuksessa 124:selle
Kävipä hassusti uusintakatsastuksessa 124:selle
No homma lähti hyvin etenemään ja kässäri ok ja sitten siitä rullasta yritti pois ja paukaus ja ei sitten enää mese liikkunutkaan
no työntö nosturiin ja pari katsuria siinä kokoili kuskin puoleista vetoakselia ja siinä se taisi suht tunnottomasti heilua ja ei kun leima paperiin ja auto työnnettiin ulos ja siellä on kun emäntä haki kotiin äsken mutta se automaattilootalla oleva pitäisi saada kotiin vm 92.Itsellä ei ole Dollya mutta mahtuisiko sinne alle jotenkin kardaania avaamaan ja onhan aika helppo homma vai onko.Nyt hyvät vinkit tarpeen jos sille kardaani linjalle lähdetään ,että olisi oikeat avaimet mukana.Kotiin on matkaa sieltä jotain 6km, voisiko automaattia hiljaa hinata 
Voi hinata, muistaakseni kattonopeus oli 60km/h ja matka useita kymmeniä kilometrejä. Siis ihan Mersun käyttöohjekirjan mukaan.
Eriasia sitten, että miten se katkennu vetari siellä pysyy paikoillaan
Eriasia sitten, että miten se katkennu vetari siellä pysyy paikoillaan
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Itse asiassa ottaa uuden vetarin mukaan ja lykkää sen paikalleen siinä nosturilla
Ei siinä paljon kauemmin mene kuin kardaanin irrotuksessa
Ei siinä paljon kauemmin mene kuin kardaanin irrotuksessa
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
-
touhottaja
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
olisiko siis mahdollista tosiaan hissuksilleen hinailla muutama km ehkä tuo 6km ja sitte rauhassa kotona perehtyisi siihen juttuun ja muuten se vetarin vaihto kyllä kuulosti tuossa aika hekpolta
, en ole ikinä joutunut vaihtamaan mutta yksi milenkiintoinen havainto, kun olin koneelta muutaman minuutin pois ja sitten takaisin katsomaan mitä neuvoja saan ,niin täällähän oli jo roppakaupalla vinnkejä ja kiitos siitä teille ,siis toimivaa sivustoa, ei tarvi kauan ihmetellä asian kanssa 
-
touhottaja
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Hinattiin mese kotiin ja jossain hiljaisessa nopeudessa piti hieman ääntä mutta soitto etuautoon ja nopeus pienemmäksi,niin hiljeni,Juu sanoin että ei ole kiirettä.Nyt sitten auto pihalla ja onneksi ei ole nyt akuuttia kiirettä sitä silleen heti saada kuntoon mutta kuitenkin olisi hyvä olla siinä lähtövalmiina,kun tarve voi sitten paukahtaa päälle oikeastaan koska vaan
Onko se vetarin pois otto tai vaihto tosiaan noin helppo mitä tuossa edellä kerrottiin.Täytyy jossain vaiheessa alkaa ottamaan sitä sitten vinkkien saattelemana pois ja tutkailla mitä sille tehdään,voiko näidä korjailla, vai onko uusi vanha se kukkaro ystävällisin 
Käytetty paikalleen. Sellainen käytetty akseli, jossa suojakumien ohuen pään (eli nivelestä poispäin oleva) kaulus ei ole turvonnut. Jos ne on turvonneet, niin ruoste on päässyt jylläämään niissä, ja sellaista ei kannata siihen katkeamaan laittaa.
Pelimies tosin sorvauttaa siihen sellaisen akselin paremmasta aineesta, että ei mene koskaan poikki-nivelethän noissa kestää, jos kumit pitää ehjänä.
Pelimies tosin sorvauttaa siihen sellaisen akselin paremmasta aineesta, että ei mene koskaan poikki-nivelethän noissa kestää, jos kumit pitää ehjänä.
Haasteellisin voi olla se vetarin mutteri sieltä renkaan päästä.
Nimimerkillä: toista tuntia tais mennä irrottaessa rassausmiitissä
Nimimerkillä: toista tuntia tais mennä irrottaessa rassausmiitissä
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pitkä jatko ja joku polkemaan jarruateppo21 kirjoitti:Haasteellisin voi olla se vetarin mutteri sieltä renkaan päästä.
Nimimerkillä: toista tuntia tais mennä irrottaessa rassausmiitissä
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Näin saatiin tuhottua Hotarin se parempi väänninMarco kirjoitti:Pitkä jatko ja joku polkemaan jarruateppo21 kirjoitti:Haasteellisin voi olla se vetarin mutteri sieltä renkaan päästä.
Nimimerkillä: toista tuntia tais mennä irrottaessa rassausmiitissä
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Lujassa oliteppo21 kirjoitti:Näin saatiin tuhottua Hotarin se parempi väänninMarco kirjoitti:Pitkä jatko ja joku polkemaan jarruateppo21 kirjoitti:Haasteellisin voi olla se vetarin mutteri sieltä renkaan päästä.
Nimimerkillä: toista tuntia tais mennä irrottaessa rassausmiitissä
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Laitan Mesen nyt ensin seisontaan ja sitten annetaan kelit hieman lauhtua ja sitten tutkitaan tilanne hyvien neovojen saattelemana.Heittäisin tähän kuitenkin heti kysymyksen,että mitä eilen siinä katsastusaseman nosturilla sitä hieman ehtisin nähdä, niin meneekö pois otto suurin piirtein silleen, että sen iso mutteri vaikka ensin auki ja sitten siellä perämurikan tuntumassa oli jokunen pienempi pultti ja ne sitten kait auki ja se on sitten kait kädessä.Jos uutta käytettyä siihen havittelee, niin onko kaikki 124:sen kuskin puolen vetarit samanlaisia ja mahtaisiko niitä tästä jo kysymällä jollain löytyä.
Just noin se vetari irtoaa. Vetareita on eri paksusia ja erikokosilla laipoilla. Ja asd-perässäkin tais olla omanlaisensa vetarit...supersepe kirjoitti:Laitan Mesen nyt ensin seisontaan ja sitten annetaan kelit hieman lauhtua ja sitten tutkitaan tilanne hyvien neovojen saattelemana.Heittäisin tähän kuitenkin heti kysymyksen,että mitä eilen siinä katsastusaseman nosturilla sitä hieman ehtisin nähdä, niin meneekö pois otto suurin piirtein silleen, että sen iso mutteri vaikka ensin auki ja sitten siellä perämurikan tuntumassa oli jokunen pienempi pultti ja ne sitten kait auki ja se on sitten kait kädessä.Jos uutta käytettyä siihen havittelee, niin onko kaikki 124:sen kuskin puolen vetarit samanlaisia ja mahtaisiko niitä tästä jo kysymällä jollain löytyä.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Eiköstä mittaristossa ole tuosupersepe kirjoitti:Eli ensin pois paikaltaan ja sitten mittailemaan joitain strategisia mittoja ja ei kun kaupoille tai sorvaamoon.Mistä sen sitten tietää onko , oliko se nýt asd perä, minkä sanoit ja mitä muuten se tarkoittaa, arvauksena heitan kitkalukko, mutta jos näin, niin miten sen selvitän
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ulkona niin mahtava keli, että kävin katsomassa hieman miten tuota vetarihommaa aloittaisi tuossa taivasalla
, no hyvin suunniteltu kait puoliksi tehty mutta ihan ensin osui silmään se monikulmainen mutteri,taisi olla kulmia lähemmäs 12kpl,sen koitin että mallia biltema 32mm ei riittänyt ja heitetäänkin kysymystä että mistä ko hylsyn voi ostaa, niin ja kun sen sitten saa auki, niin lähteeko koko juttu siitä keskeltä napauttamalla sinne auton alle 
-
Sampo N.
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Taisi olla 36, mutta kulmia pitää olla 12! Kuuskulmanen ei sinne sovi. Koon saa tosiaan joku muukin vielä varmistaa.Moska kirjoitti:Olikohan 36mm hylsä ja jos se on perästä irti niin lähtee jos ei oo ruostunut jumiin. Joku saa varmentaa tuon hylsän
Perässä ovat kuulemma xzn-tms-virityksellä kiinni.
Tuo bilteman oli siis tavallinen kuuskulmahylsy mutta tuossahan on sitten jotain 12 väkästä,milläköhän nimellä nuo avaimet menee,jos lähtee ostamaan,kun siellä laipan puolellakin näytti olevan jotain torxin tapaisia, onko nämä muuten torksejaMoska kirjoitti:Olikohan 36mm hylsä ja jos se on perästä irti niin lähtee jos ei oo ruostunut jumiin. Joku saa varmentaa tuon hylsän