W140 "paras" bensakone ?
W140 "paras" bensakone ?
äSSäkuume ei hellitä, nyt oon omaks hämmästykseks alkanu kattella myös bensakoneisia, mikäs kone noista olis nyt se "paras"
tehoilla, kulutuksella, fiiliksellä ei nyt väliä, hapertuvat johtosarjat ja halkeilevat männät on nyt se mikä kiinnostaa, tai siis ei kiinnostas...
tehoilla, kulutuksella, fiiliksellä ei nyt väliä, hapertuvat johtosarjat ja halkeilevat männät on nyt se mikä kiinnostaa, tai siis ei kiinnostas...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Parhaasta moottorista en osaa sanoa, mutta netin syövereistä osui silmiini seuraava artikkeli:
BMW:hän harkitsi tunnetusti E32 7:aan V16-moottoria. Tässä saks.kielisessä artikkelissa puhutaan vastaavasta moottorista tämän W140-protyypin yhteydessä.
Tässä piirros kaavaillusta moottorista:
ja tässä lisää juttua aiheesta:
http://www.nast-sonderfahrzeuge.de/MB-E ... category=0
BMW:hän harkitsi tunnetusti E32 7:aan V16-moottoria. Tässä saks.kielisessä artikkelissa puhutaan vastaavasta moottorista tämän W140-protyypin yhteydessä.
Tässä piirros kaavaillusta moottorista:
ja tässä lisää juttua aiheesta:
http://www.nast-sonderfahrzeuge.de/MB-E ... category=0
Molempia olen kokeillut ja molemmilla ehtii ihan hyvin. Mutta kyllähän 500:n 326 hv luulisi kellollakin mitaten antavan hieman parempaa lähtöä kuin 420:n 279 hv. 124-kopassa 4,2 M119 on varsin miellyttävä moottori, painoahan on aika paljon vähemmän kuin möhkössä.Mika.T kirjoitti:Onkohan noissa 420 vs. 500 käytännössä kummosta eroa suorituskyvyssä.
Molemmathan on samoja M119 koneita.
Itse ottaisin mieluiten M119 5-litraisen jos möhköä olisin hakemassa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
ei kyllä tosiaan ole mitään käytännön eroa suorituskyvyssä. Itse tykkäsin molemmista ja yllätyksekseni ei edes kuluttanut ihan tajuttomasti.Mika.T kirjoitti:Onkohan noissa 420 vs. 500 käytännössä kummosta eroa suorituskyvyssä.
Molemmathan on samoja M119 koneita.
Mätänevät johdot taisi olla vain alkupään malleissa jonnekin 1998 asti. Serkulla oli 1997 ja siinä ei johtoja ollu jälellä yhtään. Uudemmissa taitaa olla asia oivallettu ja ei minun tietääkseni ole ollut... tai vielä vastaan tullut. se 15v maaginen raja.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
No jos puhutaan W140 kopasta ja M119 moottoreista niin koko mallisarjahan loppui -98 joten lienee sitten johtosasarjat mätäneviä loppuun asti. M119 korvautui 3-vent./syl. M113:lla 1998/99-vaihteessa.Sergey kirjoitti:Mätänevät johdot taisi olla vain alkupään malleissa jonnekin 1998 asti.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Kysymykseen on hyvin yksinkertainen vastaus. Kun katsoo moottoreiden tietoja, näkee heti että M120-moottorissa on paras koko, teho, vääntö, kulutus ja päästöt. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta puhuvat nuo poijjaat että siinä olisi myös parhaat käyttö-, huolto- ja ylläpitokulut.
W140 liikkuu myös näillä työväenluokan budjettiin käytettynä mahtuvilla lyhyemmilläkin haaramoottoreilla kuten aiemmin jo kerrottiin. 420 on ihan tarpeeksi arkeen mutta juhlaan se ei riitä, eikä ole varmaa riittäisikö SL73AMG:kään.
W140-ostossa kannattaa katsoa enemmän auton yleiskuntoa, ruostetta, korjauskohteita sekä siisteyttä ja tyytyä paraskuntoisen haaramoottorimallin iskutilavuuteen ja varustetasoon sellaisenaan.
W140 liikkuu myös näillä työväenluokan budjettiin käytettynä mahtuvilla lyhyemmilläkin haaramoottoreilla kuten aiemmin jo kerrottiin. 420 on ihan tarpeeksi arkeen mutta juhlaan se ei riitä, eikä ole varmaa riittäisikö SL73AMG:kään.
W140-ostossa kannattaa katsoa enemmän auton yleiskuntoa, ruostetta, korjauskohteita sekä siisteyttä ja tyytyä paraskuntoisen haaramoottorimallin iskutilavuuteen ja varustetasoon sellaisenaan.