Autoni siis c270 -vm02.
Ohjaus on tullut hyvinkin jäykäksi kun autoa on vähemmän käytetty, auto on koitettu lämpimän tallinkin jälkeen ja sama jatkuu.
meteliä ei ole kuulunut vaan kaikki pelaa muuten normaalisti.
Kesällä oli hieman ääntä äääriasennossa mutta se katosi..
olisko tommonen mahdollisesti ohjaustehostimen nesteen vajausta kun ei nyt talvella siihen liity minkäänlaista ääntä?
Mikä muu voisi moista aiheuttaa?
Jäykkyyn on tällä hetkellä aika ahistavaa, parkkipaikalla ei pysty kämmenellä pyörittämään rattia, koska ei pysty tarpeeksi kovaa painamaan..
Jäykkä ohjaus
Tuo ala-ja ylärajan väli on tikussa muistaakseni alle viidenmillin väli, mutta käytännössä sillä on jo merkitystä, sitä ei voi sanoa että johtuuko vajauksesta, mutta tuo oikean tason laittaminen näihin uudemman sukupolven tehostajiin on jokseenkin tiedettä. Tohon tehostimeen on ainoastaan mersun oma öljy joka sopii. Ei kannata ottaa riskiä aftermarket power steering öljyillä.JoronenT kirjoitti:Nestettä oli lämpimänä siinä 80c mitta-asteikon alarajaan..
voisko toi aiheuttaa jäykkyyttä? eli tarviiko se olla ylärajalla.
Mitä öljyä olette käyttäneet ohjaustehostimeen?
Mersuja
Ongelma ei ole täysin poistunut mutta nyt tiedän että ongelmana on nesteet, vaihdoin jarruimurilla uudet nesteet ohjaustehostimeen ja oikeastaan yritin käännellä samalla rattia ja imeä kaiken mitä irtosi mutta vaikka "huutelin" n. 1 litran verran uudella öljyllä niin ohjaus pitää aika kovaa meteliä nyt.
Aluksi tuo vaihto auttoi päivän ajan mutta vähitellen tuo meteli on palannut.
Varsinkin kun ääriasentoon kääntää niin viimeistään silloin rupeaa ohjaus pitämään kunnon mekkalaa.
Kun imin vanhoja nesteitä pois niin huomasin siellä olevan runsaasti vesi/öljy/ilmakupla seosta mikä varmastikin on vielä ohjaustehostimessa sisällä.
Onko mitään järkevää konstia millä saisi tuon huuhdeltua kokonaan puhtaaksi että saisi laitettua täysin uudet nesteet sisään?
Aluksi tuo vaihto auttoi päivän ajan mutta vähitellen tuo meteli on palannut.
Varsinkin kun ääriasentoon kääntää niin viimeistään silloin rupeaa ohjaus pitämään kunnon mekkalaa.
Kun imin vanhoja nesteitä pois niin huomasin siellä olevan runsaasti vesi/öljy/ilmakupla seosta mikä varmastikin on vielä ohjaustehostimessa sisällä.
Onko mitään järkevää konstia millä saisi tuon huuhdeltua kokonaan puhtaaksi että saisi laitettua täysin uudet nesteet sisään?