Uudempaa puskinta vanhaan rouvaan?

Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Uudempaa puskinta vanhaan rouvaan?

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Menee vähän aiheen vierestä, mut pitoautoksi kun nyt on jäämässä, tuli ajatus vähän uudistaa ulkonäköäkin. Eniten omaan silmään alkaa ottaa tuo etupuskuri, jonka reuna ensinnäkin jää sivulta katottuna kynnyslinjaan verrattuna aika ylös. Lisäksi se että alaosa on silleen taaksepäin viistoon. Pieniä juttuja, mutta pitkän päälle vaan vähän harmittaa.

Mitään varsinaista korisarjaa en koskaan ollut aatellut, vaikka mm amg tyyliset puskurit löytyis melko kohtuu 195€+195€ hintaan ihan kaupan hyllyltä.

Joskus muistaakseni aiheesta ollut täälläkin keskustelua, et mitenköhän tuon vanhemman w210 etupuskuri sopis paikoilleen, tai enemmänkin miltähän se todellisuudessa näyttäis? Netin ihmeellisestä maailmasta löytyi tasan yks kuva, jossa väykyn puskurin alaosa oli liitetty lankun puskimeen, mutta ei tuokaan kovin kummoisesti asiaa valaissut..

Ihan noin niinku verrattuna, vanhemman mallin väykyn elegance/avantgarde puskuri motonetissä sen 129€, olis edullisempi kuin tuo esimerkin amg-sarja, joka varmaan helmatkin vielä vaatis..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29486
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Netin ihmeellisestä maailmasta löytyi tasan yks kuva, jossa väykyn puskurin alaosa oli liitetty lankun puskimeen, mutta ei tuokaan kovin kummoisesti asiaa valaissut..
Netin ... :no: ... kokeiles hakua Mesellä :

viewtopic.php?t=129
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kas, kiitos :D

Täytyypi alkaa mettästää tuommosta, menee samoilla maalailuilla kuin muukin kori.
Avatar
antti__k
Viestit: 420
Liittynyt: 20.2.2008 16:47
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja antti__k »

tuossa kuva entisestä pirssistä johonka oli istutettu väykyn alaosa
Kuva
® Mesen 199-klubi
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Pitää kyllä sanoa että tuo facelift w210 puskuri vaatii kyllä ehdottomasti kaveriksi e-konepellin ettei olis niin "jälkeen päin" asennetun näköinen jos kerta muitakin häiritsee tollaset pikku asiat ku minua :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyllä... mulla olis kans varastossa väyrysen alaosa ja sit olis kyl virheetön ilmastoitu puskuri mihi sen vois liimata. mut virheetöntä aina vähä harmittaa rälläköidä
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
antti__k
Viestit: 420
Liittynyt: 20.2.2008 16:47
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja antti__k »

Ja takapuskuriinki sais olla jotai lisäystä. Näytti vähä miltä näytti ku eestä raapi maata ja takapuskuri oli taivaissa :lol:

Nykyseen autoonki suunnitelin tuota puskurinjatketta mut ei tartte tehä ennenkö on e-pelti :roll:
® Mesen 199-klubi
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Alkuun, kuhan nyt puskimen löytää, ois tarkotus mennä orkkispellillä, korinväriin vedetyllä maskinkehyksellä ja jonkinlaisilla valoluomilla, E-mallin kirkkaat projektorit keulalla jo onkin. Tiiä miltä sitte näyttäis se toisen mallinen väykyn alaosa, se missä on keskellä vaan se ritilä eikä noita isompia reikiä.
samuli.u
Viestit: 25
Liittynyt: 25.1.2011 17:24

Viesti Kirjoittaja samuli.u »

Mulla on kans projektina puskurin teko alaosa on vain pre facelift vaykän

Kuva

Kuva

Tars vaan saada jostain motivaatio tehdä puskuri loppuun
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

No tuohan nyt näyttää jo siltä että se olis voinnu olla siinä jo tehtaalta lähtien :shock:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Minä laitoin kokonaisen pre-facelifti väykyn puskurin joskus..öö..no onhan siitä jo 10 vuotta :D Melkoisen helppo sovitus, n.5cm joutui kaventamaan.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

AM kirjoitti:Minä laitoin kokonaisen pre-facelifti väykyn puskurin joskus..öö..no onhan siitä jo 10 vuotta :D Melkoisen helppo sovitus, n.5cm joutui kaventamaan.
Löytyykö arkistosta kuvia valmiista toteuteksesta, tuosta kuvasta ku on kuiteski hankala hahmottaa miltä väreissä näyttää?

Eihän tuo tietty niin pramean näköinen ole ku faseliftin oma mutta sopii kyllä paremmin lankun tyyliin.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Noi kyllä näyttää sen verran hyviltä et pakko tuollanen on jossain kohtaa askarrella :D Ei vaan purkaamoilla hirveesti oo tyrkyllä kummankaanlaisia väykyn puskureita, äkkiseltään vaikuttas et halvimmalla saa motonetistä.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

sonikki kirjoitti:
Löytyykö arkistosta kuvia valmiista toteuteksesta
Yhden gallerian kaaduttua jäi kuvat melko vähiin :? Tuossa nyt yksi missä paikallaan typerä alalippa:http://i66.photobucket.com/albums/h267/ ... 1305635701 Ja oksettavat peilit :oops: Mutta se oli sitä aikaa.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

On kyllä asiallisen näköinen (tietenki miinus tuo lippa :D), vielä ku olis w124 törmäyslista nii olis ihan täydellinen vaikka ei tuokaan huono ole 8)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ja kuvassa tuo puskinkin on melko kärsinyt, vinossa joka suuntaan ja peilailee miten sattuu... Kovia kokenut, useamman kerran jo tekohengitetty piemistä palasista.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Hieman Ooteeta niin kuin foorumilla joskus on tapana:

Millähän nuita puskureita kannattas oikeasti yhistellä? Mopoaikana kun rymysin katteet tuhannen palasiksi niin katteet sulattelin ensin kolvilla (molemminpuolin eli käytin koko halkeaman kohdan sulana) yhteen, lasikuidulla sisäpuolelta ja kitillä ulkopuolelta..? Hyvä tuli ainakin sillon, tosin iskujahan ei tuommonenkaan hirveänä kestä koska kitti halkeaa herkästi.

Jotenkin alkoi nytten tuommonen pre-facelift väykyn etupuskuri kiinnostamaan matikkiin.. :roll:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ei mitään hajua miten ne oikeaoppisesti tehdään :D Tuosta sulattelin ensin sauman umpeen. Sitten takapuolelle pelti ja poppareilla kiinni. Poppareille upotukset isommalla terällä niin sai kitattua piiloon. Tuota ritilä osan liitosta en saanut oikein kestämään niin leikkasin ne sitten kokonaan pois... Kai se lasikuidulla pysyy, en vaan jaksanu alkaa sen kanssa läträämään.

Asennus on kyllä kohtuullisen helppo. Itse tein niin että katkaisin ensin puskurin mukavasta kohtaa kahtia.Huom.Lopullinen sauma ei tule sille kohtaa vaan sen 5cm sivuun...Ruuvasin toisen puoliskon paikalleen. Lokarin kiinnike kävi suoraan, etu"pellistä" läpi tulevalle kierretangolle joutui poraamaan reiän kun ei osunut ihan orkkiksen kohdalle. Päätyä joutuu myös lyhentämään, eli sitä lokarin aukon puoleista reunaa. Vetäisin vain vapaalla kädellä rälläkällä kun puskuri oli paikallaan sopivan muodon :D Ja reunallehan pitäisi sitten askarrella se kantti. Toinen vaihtoehto voisi olla että jättää reunan pitkäksi ja lämmittämällä taivuttaa reunaan kantin. En tiedä onnistuisiko saada siisti ja terävä kantti.
Sitten vaan toinen puolisko sovitukseen, vähän senkin ruuvailua paikalleen niin saa mitattua/piirrettyä leikkauskohdan. Leikkauksen pitää osua melko kohdalleen....

Takapuskimeksi sitten askartelin tällaisen: http://i66.photobucket.com/albums/h267/ ... 006004.jpg Etupuskuri+takapuskuri+helmat tuli maksamaan 25€+ maalit/kitit :D
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tyylillisesti tuo pre-puskuri sopis omaan silmään paremmin, uudempi on jokseenkin urheilullisemman näkönen, eikä vanhasta rouvasta semmosta oikein saa kuinkaan päin.. :D Noiden ritilöiden liittäminen kyl arveluttaa, saisko niihin tarpeeksi nätin liitoksen.
Mikä tuossa takapuskurin alaosassa on ollut pohjana, vai ihan lasikuidustako on tehty?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Minähän en laita lasikuitua mihinkään, venekin on muovia :lol: V70 Volvosta se taisi olla, sopivasti valmiina putken aukkokin. Tuo sivussa oleva saumahan siitä olisi pitänyt häivyttää mutten ikinä jaksanut.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Onko kyseessä uudempi vaiko vanhempi V70, siis se ennen -00 oleva 850 näköinen vaiko se hieman uudempi? Tuollainenkin pitää laittaa hankintalistalle jos sitä joskus tulis aikaa harrastaa oikein kunnolla. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”