Uudempaa puskinta vanhaan rouvaan?
Uudempaa puskinta vanhaan rouvaan?
Menee vähän aiheen vierestä, mut pitoautoksi kun nyt on jäämässä, tuli ajatus vähän uudistaa ulkonäköäkin. Eniten omaan silmään alkaa ottaa tuo etupuskuri, jonka reuna ensinnäkin jää sivulta katottuna kynnyslinjaan verrattuna aika ylös. Lisäksi se että alaosa on silleen taaksepäin viistoon. Pieniä juttuja, mutta pitkän päälle vaan vähän harmittaa.
Mitään varsinaista korisarjaa en koskaan ollut aatellut, vaikka mm amg tyyliset puskurit löytyis melko kohtuu 195€+195€ hintaan ihan kaupan hyllyltä.
Joskus muistaakseni aiheesta ollut täälläkin keskustelua, et mitenköhän tuon vanhemman w210 etupuskuri sopis paikoilleen, tai enemmänkin miltähän se todellisuudessa näyttäis? Netin ihmeellisestä maailmasta löytyi tasan yks kuva, jossa väykyn puskurin alaosa oli liitetty lankun puskimeen, mutta ei tuokaan kovin kummoisesti asiaa valaissut..
Ihan noin niinku verrattuna, vanhemman mallin väykyn elegance/avantgarde puskuri motonetissä sen 129€, olis edullisempi kuin tuo esimerkin amg-sarja, joka varmaan helmatkin vielä vaatis..
Mitään varsinaista korisarjaa en koskaan ollut aatellut, vaikka mm amg tyyliset puskurit löytyis melko kohtuu 195€+195€ hintaan ihan kaupan hyllyltä.
Joskus muistaakseni aiheesta ollut täälläkin keskustelua, et mitenköhän tuon vanhemman w210 etupuskuri sopis paikoilleen, tai enemmänkin miltähän se todellisuudessa näyttäis? Netin ihmeellisestä maailmasta löytyi tasan yks kuva, jossa väykyn puskurin alaosa oli liitetty lankun puskimeen, mutta ei tuokaan kovin kummoisesti asiaa valaissut..
Ihan noin niinku verrattuna, vanhemman mallin väykyn elegance/avantgarde puskuri motonetissä sen 129€, olis edullisempi kuin tuo esimerkin amg-sarja, joka varmaan helmatkin vielä vaatis..
Netin ...Netin ihmeellisestä maailmasta löytyi tasan yks kuva, jossa väykyn puskurin alaosa oli liitetty lankun puskimeen, mutta ei tuokaan kovin kummoisesti asiaa valaissut..

viewtopic.php?t=129
kyllä... mulla olis kans varastossa väyrysen alaosa ja sit olis kyl virheetön ilmastoitu puskuri mihi sen vois liimata. mut virheetöntä aina vähä harmittaa rälläköidä
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Alkuun, kuhan nyt puskimen löytää, ois tarkotus mennä orkkispellillä, korinväriin vedetyllä maskinkehyksellä ja jonkinlaisilla valoluomilla, E-mallin kirkkaat projektorit keulalla jo onkin. Tiiä miltä sitte näyttäis se toisen mallinen väykyn alaosa, se missä on keskellä vaan se ritilä eikä noita isompia reikiä.
Löytyykö arkistosta kuvia valmiista toteuteksesta, tuosta kuvasta ku on kuiteski hankala hahmottaa miltä väreissä näyttää?AM kirjoitti:Minä laitoin kokonaisen pre-facelifti väykyn puskurin joskus..öö..no onhan siitä jo 10 vuottaMelkoisen helppo sovitus, n.5cm joutui kaventamaan.
Eihän tuo tietty niin pramean näköinen ole ku faseliftin oma mutta sopii kyllä paremmin lankun tyyliin.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Yhden gallerian kaaduttua jäi kuvat melko vähiinsonikki kirjoitti:
Löytyykö arkistosta kuvia valmiista toteuteksesta


Hieman Ooteeta niin kuin foorumilla joskus on tapana:
Millähän nuita puskureita kannattas oikeasti yhistellä? Mopoaikana kun rymysin katteet tuhannen palasiksi niin katteet sulattelin ensin kolvilla (molemminpuolin eli käytin koko halkeaman kohdan sulana) yhteen, lasikuidulla sisäpuolelta ja kitillä ulkopuolelta..? Hyvä tuli ainakin sillon, tosin iskujahan ei tuommonenkaan hirveänä kestä koska kitti halkeaa herkästi.
Jotenkin alkoi nytten tuommonen pre-facelift väykyn etupuskuri kiinnostamaan matikkiin..
Millähän nuita puskureita kannattas oikeasti yhistellä? Mopoaikana kun rymysin katteet tuhannen palasiksi niin katteet sulattelin ensin kolvilla (molemminpuolin eli käytin koko halkeaman kohdan sulana) yhteen, lasikuidulla sisäpuolelta ja kitillä ulkopuolelta..? Hyvä tuli ainakin sillon, tosin iskujahan ei tuommonenkaan hirveänä kestä koska kitti halkeaa herkästi.
Jotenkin alkoi nytten tuommonen pre-facelift väykyn etupuskuri kiinnostamaan matikkiin..

® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.

Ei mitään hajua miten ne oikeaoppisesti tehdään
Tuosta sulattelin ensin sauman umpeen. Sitten takapuolelle pelti ja poppareilla kiinni. Poppareille upotukset isommalla terällä niin sai kitattua piiloon. Tuota ritilä osan liitosta en saanut oikein kestämään niin leikkasin ne sitten kokonaan pois... Kai se lasikuidulla pysyy, en vaan jaksanu alkaa sen kanssa läträämään.
Asennus on kyllä kohtuullisen helppo. Itse tein niin että katkaisin ensin puskurin mukavasta kohtaa kahtia.Huom.Lopullinen sauma ei tule sille kohtaa vaan sen 5cm sivuun...Ruuvasin toisen puoliskon paikalleen. Lokarin kiinnike kävi suoraan, etu"pellistä" läpi tulevalle kierretangolle joutui poraamaan reiän kun ei osunut ihan orkkiksen kohdalle. Päätyä joutuu myös lyhentämään, eli sitä lokarin aukon puoleista reunaa. Vetäisin vain vapaalla kädellä rälläkällä kun puskuri oli paikallaan sopivan muodon
Ja reunallehan pitäisi sitten askarrella se kantti. Toinen vaihtoehto voisi olla että jättää reunan pitkäksi ja lämmittämällä taivuttaa reunaan kantin. En tiedä onnistuisiko saada siisti ja terävä kantti.
Sitten vaan toinen puolisko sovitukseen, vähän senkin ruuvailua paikalleen niin saa mitattua/piirrettyä leikkauskohdan. Leikkauksen pitää osua melko kohdalleen....
Takapuskimeksi sitten askartelin tällaisen: http://i66.photobucket.com/albums/h267/ ... 006004.jpg Etupuskuri+takapuskuri+helmat tuli maksamaan 25€+ maalit/kitit

Asennus on kyllä kohtuullisen helppo. Itse tein niin että katkaisin ensin puskurin mukavasta kohtaa kahtia.Huom.Lopullinen sauma ei tule sille kohtaa vaan sen 5cm sivuun...Ruuvasin toisen puoliskon paikalleen. Lokarin kiinnike kävi suoraan, etu"pellistä" läpi tulevalle kierretangolle joutui poraamaan reiän kun ei osunut ihan orkkiksen kohdalle. Päätyä joutuu myös lyhentämään, eli sitä lokarin aukon puoleista reunaa. Vetäisin vain vapaalla kädellä rälläkällä kun puskuri oli paikallaan sopivan muodon

Sitten vaan toinen puolisko sovitukseen, vähän senkin ruuvailua paikalleen niin saa mitattua/piirrettyä leikkauskohdan. Leikkauksen pitää osua melko kohdalleen....
Takapuskimeksi sitten askartelin tällaisen: http://i66.photobucket.com/albums/h267/ ... 006004.jpg Etupuskuri+takapuskuri+helmat tuli maksamaan 25€+ maalit/kitit

Tyylillisesti tuo pre-puskuri sopis omaan silmään paremmin, uudempi on jokseenkin urheilullisemman näkönen, eikä vanhasta rouvasta semmosta oikein saa kuinkaan päin..
Noiden ritilöiden liittäminen kyl arveluttaa, saisko niihin tarpeeksi nätin liitoksen.
Mikä tuossa takapuskurin alaosassa on ollut pohjana, vai ihan lasikuidustako on tehty?

Mikä tuossa takapuskurin alaosassa on ollut pohjana, vai ihan lasikuidustako on tehty?