Kilanderin J€€P

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

cdi kirjoitti:Pakko kysyä kaiken epäoleellisen tiedon jälkeen.Montako saku-salkkua sopii kantavuuden ja tilan rajoissa?? :shock:
Kantavuutta ei ole kuin jotain 550 kg.
Kokemusta on vain 40 lootaa olutta ja 11 mäyräkoiraa Saaremaata (40%).
Suhtkoht laillinen kuorma kun meitä oli kaksi henkilöä vain matkassa.
Tilanpuoleen olisi mahtunut enemmänkin,mutta ei kehtaa tuoda,kun tulee niin usein poikettua SAKUn alkulähteillä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tänään käytin Jeeppiä paikallisessa öjy/rengashuollossa:
etuperään Teboilin hypoid 75w/90 öljyt
vaihdelaatikkoon Teboilin gear 80w/90
jakolaatikkoon ATFfät
takaperästä vain tarkistettiin öljymäärä,kun olisi tarvinnut takakannen tiivisteen.Joku unohtanu laittaa tehtaalla tyhjennyspropun.
Päätettiin vaihella sitten kun saan hommattua sen tiivisteen.
Tämänpäiväinen vei puolituntia aikaa,ja maksoi 40 euroa-ei paljon viitti ite käydä vaihtelemaan.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2343
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

kilander kirjoitti:
cdi kirjoitti:Pakko kysyä kaiken epäoleellisen tiedon jälkeen.Montako saku-salkkua sopii kantavuuden ja tilan rajoissa?? :shock:
Kantavuutta ei ole kuin jotain 550 kg.
Kokemusta on vain 40 lootaa olutta ja 11 mäyräkoiraa Saaremaata (40%).
Suhtkoht laillinen kuorma kun meitä oli kaksi henkilöä vain matkassa.
Tilanpuoleen olisi mahtunut enemmänkin,mutta ei kehtaa tuoda,kun tulee niin usein poikettua SAKUn alkulähteillä.
Selvä, äkkiälaskien emäntä saa painaa repas 100 kg Tosin onko sillä merkitystä kummanko kantavuus ylittyy.:shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ensimmäinen kymppitonni Jeepillä ajelua takana.Melko vähillä murheilla on menty,aiemmin mainittu mittariston temppuilu ja sitten tuossa alkukesästä hävisi kaikki jarruvalot.Mersumiehenä aloin ettimään vikaa katkaisijalta,mutta tässä sulakkeen palaminen pimentää kaikki kolme lamppua.No siitä selvittiin 0,13 € kustannuksella (onneksi tuli ostettua Tallinnasta näitä "mikrokampasulakkeita").

Pappi joskus kirjoitti jossain : Kyselin sitten muita ylläpitokuluja, dieselvero + käyttömaksu jotain 850€ vuosi. Määräaikaishuollot kohtalaisen hintaisia. Ainoa mikä häntä sapetti oli nokkaremmin vaihto, joka maksaa 1000€. Autolle tulee kilometrejä noin 50tkm vuodessa, vaihtovälin ollessa 100tkm. Mietti josko laittaisi auton myyntiin.

Itse koeajon tein maantiellä, jossa jeeppi meni mukavasti vetelemättä. Risteyksissä ei tarttenut pohtia, lähteekö vai ei kun neliveto oli päällä. Miellyttävä auto vaikka hevoskopin eteen, mutta taitaisi tulla konkurssi.



Verot+ muut maksaa tuon verran,onneksi vähän ensi vuonna halpenee.
Nokkaremmin vaihto jos osuu kohdalle,en aio siitä tonnia maksaa :wink: .

Kulutuksia on tullut poikkeuksellisesti seurattua.Ennen lomaa kattelin pari tankillista lyhyttä työmatka-ajoa,hieman jopa kaupungissakin,ilmastointi päällä suunnilleen koko ajan,9,1 litraa satkulla.

Kesäloman aluksi käytiin mökkeilemässä viikko noissa maisemissa:


Kuva

4 henkilöä,koira ja auto täynnä tavaraa,86 litraa / 1000 km.

Sitten lähettiin ulkomaille,4 henkilöä ja ei ihan niin paljoa tavaraa (mennessä).
Ensimmäinen etappi.


Kuva

Ajeltiin eteenpäin,ja välillä pieni lauttamatka.


Kuva


Sitten pysähdyttiin kuudeksi päiväksi tuommoisiin maisemiin.

Vissiin vähän kännissä.


Kuva


Ei ehkä niin paljoa.


Kuva


Kuva


Mökin kulmalta avautui rannaton ulappa.


Kuva


Mutta tuota pitemmälle ei menty.


Kuva


Tällä matkalla meni jotain vähän alle 9 litraa satasella ainetta.
Vauhti ratkaisee noin painavassa ja "aerodynaamisessa" murikassa jonkin verran.Tuli huomattua viikonloppuna kun käytiin vähän huonompia teitä ajelemassa.Nyt oli viien hengen porukka koossa,kaikki ei mahtunut samaan kuvaan,mutta kohde lukee tuossa.


Kuva


Kuva


Aika metka paikka,kodin voi perustaa vaikka öljysäiliöön.


Kuva


Mielenkiintoisen näköinen observatorija (silleen viitassa lukee),mutta lähempi tutustuminen tehty hankalaksi.Niinpä tyydyin kuvaamaan sitä läheisen laskettelurinteen huipulta.Iso on.


Kuva


Vaikka päällystettyjä teitä ajeltiin,niin keskinopeus ei ollut kuin jotain 60-70 km/h.ja tulikin tehtyä uusi ennätys:
Viimeinen asema sivistyksen parissa,tankki korkkia myöten täyteen,takasinpäin tullessa 201 km.myöhemmin sain mahtumaan vain 15 litraa :shock: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Noilla leveysasteilla alkaa jeeppikin päästä oikeuksiinsa. Vaikka löytyyhän tuoltakin ihan hyväkuntoisia taipaleita teiden suhteen. Suomessa paikat rapistuu ja kohta ollaan samalla viivalla naapurin kanssa. Kilanderille pisteitä siitä että viitsii kuvittaa topikkejansa milenkiintoisesti :idea:
Mersuja
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Nyt on tullut semmonen 20 tuhatta km. ajeltua,ei mitään normaalien huoltojen lisäksi mainittavaa.
Mutta katsastaa pitäisi syksyn aikana,ja aloin vähän tutkimaan,etupäässä etupäästä löytyi pientä huoltoa vaativaa kohdetta:
Eturenkaat ilmassa kun heiluttaa pyörää kello kolmen ja yhdeksän kohdasta,aavistuksen välystä tuntui olevan,molemmin puolin.
Ensimmäinen veikkaus oli raidetangon sisäpäät :arrow: hammastangon suojakumit pois,ja selvisikin etää hammastanko pääsi tekemään ylös-alas liikettä,josta tämä renkaan välys aiheutui.Lisäksi pelkääjän puolelta vuoti jo nestettä ulos.

Yllättävän kohtuuhinnalla alkuperäinen ameriikasta Jamantin kautta kotiin tuli,ja melko nopeasti.


Kuva

Alkuun näytti että vähän huonosti mahtuu vaihtamaan,mutta aika hyvin sitten kuitenkin vaihtui.
Ahtoputket,ilmanpuhdistin,sulakerasia ja pohjapanssari pois,sai vanhan irti mutta ei vielä pois paikaltaan.
Etuperä piti tiputtaa korista niin alkoi tilaa tulla juuri ja juuri riittävästi.
Semmoinen tuossa vähän ihmetytti;etuperän etummaiset kiinnikkeet ovat alatukivarsien sisäpuolella,ja kiinnityspulttien kannat on tukivarsiin päin :evil: .
No en kehdannut mahdottomasti ylimääräistä purkaa,kun pulttien kannat on vain kipinöillä kiinni.Ostin tilalle just oikean pituiset pultit,niin hyvä tuli.

Ja sisälle PTF:ää,ei kuulemma saa laittaa ATF:ää.

Aikaa meni yksinään puuhastellessa jotain 5 tuntia.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tänään hain uuden rekisteriotteen Jeeppiin.
Ja nyt tuo joutais eteenpäin,paljon odotettua paremmin palveli kesäautona :D .

[nettiauto]4301615[/nettiauto]
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”