
230E vm89 nakutus venttiilikoneistosta
230E vm89 nakutus venttiilikoneistosta
Ongelma alkanut tulppien vaihdon jälkeen, tyhjät tulpanreiät puhdistettu paineilmalla.Käynnissä pitää jatkuvaa kovaa nakutusta. Nyt ilmeisesti imuventtiili väärässä asennossa? Vai mikä ? Apua tarvittas.. 

miten tulpanvaihto vaikuttaa imuventtiilin asentoon?
ethän pistäny liian pitkiä tulppia siihen, oliko varmasti saman pituiset kuin entiset? eihän vaan päässyt mitään tippumaan tulpanreiästä asennuksen aikana männän päälle joka nyt vastaisi venttiiliin?
edit: pakkohan siellä on jotain olla männän päällä. kokeile paikallistaa nakutus mistä pytystä kuuluu vai kuuluuko kaikista. magneetilla voit kokeilla sorkkia tulpanreiästä jos on jotain metallista siellä niin voipi lähtee sillä

edit: pakkohan siellä on jotain olla männän päällä. kokeile paikallistaa nakutus mistä pytystä kuuluu vai kuuluuko kaikista. magneetilla voit kokeilla sorkkia tulpanreiästä jos on jotain metallista siellä niin voipi lähtee sillä

jos venttiilit on kiinni niin ei pitäis vaikuttaa, jos venttiilit on auki niin ei pitäis vaikuttaa, onhan siellä keinut ja nokka vastassa, riippuu tietysti miten kovalla paineella oot sinne sitä ilmaa ajanu
kannattaa ottaa venakoppa auki seuraavaks ja tarkistaa tilanne ylhäältä käsin onko siellä venttiilikoneistossa vaurioita, jos oot kovalla paineella painanu sinne ilmaa kun venttiili on ollut auki, että esim vanhat nostajat ovat saaneet siipeensä. kovin tuntuu kyllä uskomattomalta että näin voisi käydä 
edit: pyörittele moottoria räikällä myös sitten kun on venakoppa auki ja tsekkaa että ajoitus on kohdallaan. nokka-akselissa oleva viiva kuuluu olla kannen tasopinnan tasalla nokka-akselin kuskinpuolella olevalla sivulla. viiva on hammasrattaan takapuolella.


edit: pyörittele moottoria räikällä myös sitten kun on venakoppa auki ja tsekkaa että ajoitus on kohdallaan. nokka-akselissa oleva viiva kuuluu olla kannen tasopinnan tasalla nokka-akselin kuskinpuolella olevalla sivulla. viiva on hammasrattaan takapuolella.