
M104 moniurahihnan vaihto
Terve,
Tässä taitaa olla jo se ilman ulkoista vaimenninta oleva kiristin, jos siinä ves'pumpun seutuvilla ei sitä holkkimutteria nävy.
Ainakin 124:ssa on lähestulkoon toivotonta vaihtaa hihnaa tuulitunneli ja tuuletin paikoillaan. Ei sinne kädet ja työkalut mahdu. Suosittelen irrottamaan.
Sen jälkeen pitäisi päästä käsiksi kiristimeen. Kiristinrullassa (vesipumppu-tehostaja-kampiakseli -kolmikon keskellä) on 15 millin mutteri, josta systeemiä pitäisi kammeta myötäpäivään hihnan löysyttämiseksi. Samalla hihna pullautetaan pois joltain hihnapyörältä – vesipumppu lie helpoin.
Asennus suurinpiirtein käänteisessä järjestyksessä.
t.
Risto
Tässä taitaa olla jo se ilman ulkoista vaimenninta oleva kiristin, jos siinä ves'pumpun seutuvilla ei sitä holkkimutteria nävy.
Ainakin 124:ssa on lähestulkoon toivotonta vaihtaa hihnaa tuulitunneli ja tuuletin paikoillaan. Ei sinne kädet ja työkalut mahdu. Suosittelen irrottamaan.
Sen jälkeen pitäisi päästä käsiksi kiristimeen. Kiristinrullassa (vesipumppu-tehostaja-kampiakseli -kolmikon keskellä) on 15 millin mutteri, josta systeemiä pitäisi kammeta myötäpäivään hihnan löysyttämiseksi. Samalla hihna pullautetaan pois joltain hihnapyörältä – vesipumppu lie helpoin.
Asennus suurinpiirtein käänteisessä järjestyksessä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Siis mutterin näkökulmasta kiristävään suuntaan. Jos väännät vastapäivään, lähtee mutteri irti. Kiristimessä on sisäinen jousi, jota vastaan tuossa kammetaan. M112:n kiristimissä oisi vissiin joku reikä johon tapin työntämällä sen saisi lukittua löysälle-asentoon. Tässä ei kaiketi ole.AK47 kirjoitti:Siis kun se kiristinrulla saadaan näkyviin niin sen keskeltä 15mm avaimella koko rullaa käännetään löysyttävään suuntaan?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
No, se on lohduttava tieto että kiristinmekanismi löystyy mutteria "kiristettäessä". Tätä ei voi töpeksiä ihan helpostiRoisto kirjoitti:Siis mutterin näkökulmasta kiristävään suuntaan. Jos väännät vastapäivään, lähtee mutteri irti. Kiristimessä on sisäinen jousi, jota vastaan tuossa kammetaan. M112:n kiristimissä oisi vissiin joku reikä johon tapin työntämällä sen saisi lukittua löysälle-asentoon. Tässä ei kaiketi ole.AK47 kirjoitti:Siis kun se kiristinrulla saadaan näkyviin niin sen keskeltä 15mm avaimella koko rullaa käännetään löysyttävään suuntaan?
t.
Risto

Tarkoitin siis hihnan kannalta löysempään suuntaan, kumpi se nyt onkaan sitten mutterin osalta - Onneksi mutteri kiristyy.
Vai on M112 myllyssä opikein säppitapille paikka, pitää yrittää katsoa oisko tässäkin.