w124 Nopeusmittarin vaijerin vaihtoa..
w124 Nopeusmittarin vaijerin vaihtoa..
200D:ssä nopeusmittari lopetti näyttämästä mitään nopeutta..
Ajattelin että uudella vaijerilla asia tulee kuntoon, mutta vika onkin vaihteiston puolella siis se akseli johon vaijeri tulee kiinni on mennyt poikki..
Onko tuossa kuinka iso savotta vaihtaa tuo akseli uuteen??
Mitäs pitää purkaa?? 4vaihteinen manuaali kyseessä.
Ajattelin että uudella vaijerilla asia tulee kuntoon, mutta vika onkin vaihteiston puolella siis se akseli johon vaijeri tulee kiinni on mennyt poikki..
Onko tuossa kuinka iso savotta vaihtaa tuo akseli uuteen??
Mitäs pitää purkaa?? 4vaihteinen manuaali kyseessä.
jovihava kirjoitti:Jaa, niinkin voi käyä
Kiinnostaa ihteesäkiin että mimmonen savotta, vaikka vielä on kyllä pelannuMutta tiijän erään jolla ei oikein skulaa

Kyllä siellä nyt nyökytellään.
Laitoin uudestaan kiinni, laatikonpäässä kaikki nyt ok, mittarinpäässä ei.
Pitää hommata taas uus vaijeri, ei noita näämmä kannata käytettyjä sinne lykkiä ku kilsan pelaa

H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Mitenhä tuio nyt oli. Se reikä siinä on reikä josa on tappi ja sielä reiän toisesa pääsä on peltinen "hattu" joka lähtee naputtelemalla irti ja näin pystyi vaihtamaan sen akselin ja rattaan mikä sielä ottaa sen pyörimisnopeuden vaihderattailta. En muista miten se nyt tapahtu ko laatikko oli irti sillon ko sen akselin ja rattaan vaihoin mutta sellanen hattu sielä on.
Lamppu kouraan ja kato sinne jos se vaikka pääsis jotenki naputtelemaan, muistaakseni syvältä tuo homma ilman nosturia
E: Täsä kuvasa on kylläki 5-v loota mutta muuten samanlainen ja punasella on ympyröity se mihin se vaijeri tulee kiinni ja missä on se tanko sisällä, kovasti tiirailee niin näkee sen "hatun" siinä päällä

Lamppu kouraan ja kato sinne jos se vaikka pääsis jotenki naputtelemaan, muistaakseni syvältä tuo homma ilman nosturia

E: Täsä kuvasa on kylläki 5-v loota mutta muuten samanlainen ja punasella on ympyröity se mihin se vaijeri tulee kiinni ja missä on se tanko sisällä, kovasti tiirailee niin näkee sen "hatun" siinä päällä


Akseli passaa myös 4-vaihteisesta 200deen lootasta, nimim: kokemusta on.
Laatikko kannattaa puottaa takakiinnikkeistään (mahollisesti joudut kardaanin käyttämään etuosastaan irti) jotta laatikko laskeutuu, homma helpottuu aika hyvästi.

Laatikko kannattaa puottaa takakiinnikkeistään (mahollisesti joudut kardaanin käyttämään etuosastaan irti) jotta laatikko laskeutuu, homma helpottuu aika hyvästi.

® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.

Meillä ainakin katkesi kun törkättiin nelivaihteisen 200D:n loovan tilalle viisvaihteinen niin se oli pitempi ja jouduttiin väännättämään vaijeria jonkin verran jonka johdosta pyörittäjä katkesi. 

® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
