APUA! Miten vaihtaa renkaan pultit
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: 06.6.2007 23:50
APUA! Miten vaihtaa renkaan pultit
Auto kyseessä 508 -69
tuli vähäsen ongelmia tien varrella.
tässä mallissa ei olekkaan pultteja vaan mutterit ja pultit pasahti juuriltaan poikki.
millä lailla noi sais vaihettua ettei tarvi purkaa koko napaa irti.
tuli vähäsen ongelmia tien varrella.
tässä mallissa ei olekkaan pultteja vaan mutterit ja pultit pasahti juuriltaan poikki.
millä lailla noi sais vaihettua ettei tarvi purkaa koko napaa irti.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Rumpu/satula ja levy pois ja pyörittelee semmoseen kohtaan pultti kerrallaan, että takana ei ole mitään tiellä, tai ottaa jarrukengätkin pois mikäli niin vaatii. Sitten lekalla peruuttaa pinnapultin pätkät pois, voi haluta lämpöä ja tuurnaakin. Uusi voideltu pultti poorille alkuun ja mutterilla vetäen paikalleen, jotain sopivaa väliholkkia käyttäen. Joskus pultin kannassa on myös muoto, jonka täytyy vastata navan muotoon, eli menee vain tietyssä asennossa pohjaan.
Näin tuo menee normaalisti, enpä tiedä poikkeaako ko. tapaus mitenkään, ei ole tuttu peli meikälle.
Näin tuo menee normaalisti, enpä tiedä poikkeaako ko. tapaus mitenkään, ei ole tuttu peli meikälle.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: 06.6.2007 23:50
Tuolla lailla saattaa mennä muutakin vaihtoon. En tiedä miten isoissa kaapeissa nuo laakerit ja stefat siellä on mutta voipi joutua myös tiivisteen hommuuseen. Kannattaa ainakin kokeilla Helpon Ratsastajan konstia enste. Jarrurummunhan joutuu käyttämään kuitenkin irti.Mercedes_c kirjoitti:pultti on sileä ettei ole ohjaus tappia.
kysäsin ammatti mieheltä joka meinas että napa jossa pultit kiini saa irti ku iroittaa keski pultin jolla laakeri on kiini.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
mikäli muistan yhtään tuon mun 407 fysikaalisia muotoja niin ainoa tapa on tosiaan irrottaa se kokonaan. Paikallaan niitä ei saa vaihdettua. Edestä en ole irrottanut mutta takaa olen.


I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ahaa. Takanapa on ilmeisesti laakeroitu la laakerit kiristetty akseliputkeen. Tuo vetoakseli vissiin tulee ulos, kun vaan päästää ne pään mutterit irti ja riuhtaisee?
Jarrurumpu tosiaan näyttäisi olevan samaa rautaa napahässäkän kanssa. Miksihän sitä ei ole tehty erikseen irrotettavaksi. Nythän kaiketi pitää purkaa napa laakereineen pois eli isompi remontti taitaa olla tiedossa.

t.
Risto
Jarrurumpu tosiaan näyttäisi olevan samaa rautaa napahässäkän kanssa. Miksihän sitä ei ole tehty erikseen irrotettavaksi. Nythän kaiketi pitää purkaa napa laakereineen pois eli isompi remontti taitaa olla tiedossa.


t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla