Project Jsus - Registered at last: R107 450SL -78
Project Jsus - Registered at last: R107 450SL -78
Lievitetäänpä SECistä luopumisen tuskaa aloittamalla uusi projekti. Kyseessä on Californiasta tuotu 450 SL -78. Auto on suht siisti, mutta tietysti myös laittamista riittää runsaasti.
Tässä auto on vielä kotikonnuillaan LA:ssa:
Tunnetusti lamput jakavat mielipiteet aika vahvasti kahtia, mutta itse kannatan ehdottomasti Ameriikan lamppuja, mielestäni huomattavasti tyylikkäämmät kuin Euroopan "Salorat"...
Jos vähääkään kiinnostusta löytyy, niin päivitellen tätä tarinaa sitä mukaa, kun homma edistyy, eli todennäköisesti melko hitaalla aikataululla...
Tällä hetkellä kone ei käy ja vahva epäilys osoittaa bensapumpun/suodattimen suuntaan. Molemmat on jo ostettu, vielä kun ehtis vaihtamaan...
Tässä auto on vielä kotikonnuillaan LA:ssa:
Tunnetusti lamput jakavat mielipiteet aika vahvasti kahtia, mutta itse kannatan ehdottomasti Ameriikan lamppuja, mielestäni huomattavasti tyylikkäämmät kuin Euroopan "Salorat"...
Jos vähääkään kiinnostusta löytyy, niin päivitellen tätä tarinaa sitä mukaa, kun homma edistyy, eli todennäköisesti melko hitaalla aikataululla...
Tällä hetkellä kone ei käy ja vahva epäilys osoittaa bensapumpun/suodattimen suuntaan. Molemmat on jo ostettu, vielä kun ehtis vaihtamaan...
Viimeksi muokannut Jsus4, 29.7.2013 15:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Re: Tarinaa Jsuksen Ameriikan Herkusta, R107 450SL -78
No aika vähän, mutta kerro nyt kuitenkin jotain....Jsus4 kirjoitti:Jos vähääkään kiinnostusta löytyy
Kuten:
- alkutarinat, miten löysit ja päädyit tähän - Craigslist, eBay, jne.
- myyjä, yksityinen vai yritys
- mitä papereita tarvitsi maasta ulostamiseen, title+kauppakirja, jotain muuta
- kenen kautta kuljetus, mistä, minne
- jne.
Mukavan näköinen projekti.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Nettiautostahan tämä löytyi. Kiinnostus heräsi, kun oli sen verran halpa. Kyselin lisätietoja myyjältä, joka oli suomalaisten pitämä autoliike LA:ssa nimeltään Finnish Line Auto, ja useiden sähköpostien, puheluiden sekä valokuvien jälkeen otin riskin ja ostin. Auto ei siis ole priima, vaan pohja vaatii pari paikkaa ja bensa pumppu piti pahaa ääntä, mutta on nyt ilmeisesti lopullisesti vaiennut. Pientä sanomista siellä täällä, mutta se oli jo tiedossa autoa ostettaessa. Rättikatto ikkunoineen on uusi ja penkit kuulemma verhoiltu jossain vaiheessa uudestaan. Myös kovakatto on hyvässä kunnossa.
Kuljetuksen hoiti Petteri Kervinen ja auto tuli Lappeenrantaan Unique Wheelsin Salliselle. Sama Sallinen hoiti tullauksen/paperihommat ja hoiti kuljetuksen paikallisen autoliikkeen pihalle 2 km päähän. Autoverotukseen vaadittavat paperit tuli kirjattuna kirjeenä erikseen.
Vielä en ole ehtinyt perusteellista tutkimusta tehdä, mutta näillä näkymin auto on kyllä vähintään siinä kunnossa kuin luvattiin...
Lisäkuvia Ameriikan maalta:
Ikkunat vaihdettu kuvan ottamisen jälkeen
Täytyy pistää uusia kuvia, kun ehtii ottamaan...
Kuljetuksen hoiti Petteri Kervinen ja auto tuli Lappeenrantaan Unique Wheelsin Salliselle. Sama Sallinen hoiti tullauksen/paperihommat ja hoiti kuljetuksen paikallisen autoliikkeen pihalle 2 km päähän. Autoverotukseen vaadittavat paperit tuli kirjattuna kirjeenä erikseen.
Vielä en ole ehtinyt perusteellista tutkimusta tehdä, mutta näillä näkymin auto on kyllä vähintään siinä kunnossa kuin luvattiin...
Lisäkuvia Ameriikan maalta:
Ikkunat vaihdettu kuvan ottamisen jälkeen
Täytyy pistää uusia kuvia, kun ehtii ottamaan...
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Finnish Line Autolla on (tai ainakin oli) merirahti jo pyyntihinnoissa, joten tarkkaa tietoa mulla ei ole. Käsittääkseni se olisi kuitenkin jotain 1500 $ luokkaa. Viisaammat korjatkoon, jos olen väärässä.prehistorik kirjoitti:Paljon kuljetuksesta, tullauksesta ja paperihommista tuli lisäkuluja..? Kiinnostaisi vähän itseänikin...
En nyt tarkkaan muista, mutta tullaus- ja satamakulut, paperityöt, polttoaineet, kontin purku ym. mitä siinä sitten olikin olisivat olleet jotain vajaa 500 €, sisältäen siis jo viranomaisille maksetut erinäiset maksut...
Toisella foorumilla jotkut kritisoivat UW:siä ja Sallista, mutta kyllä mulla ainakin oli ensiluokkaista palvelua. Puhelimeen vastattiin aina ja muutenkin ilmoitettiin viestillä, miten homma etenee. Tiedä näistä, mutta itse voisin kyllä ostaa Finnish Line Autolta toisenkin auton.
Tämä tuli siis avaimet käteen periaatteella 2km päähän autoliikkeen pihalle, joten itse hoidin vain verotuksen, joka oli helppo homma. Laskussa oli kyllä kaikki kulut eriteltynä, mutten millään muista enää niin tarkkaan...
Tuossa on käsittääkseni automaatti-ilmastointi, sen tähden hieman erikoisemman näköinen tuo lämppärin säätöpaneeli.Pappi kirjoitti:Lisäkuvat kiinnostavat aina ja varsinkin tuo keskikonsolin tienoo? Mielenkiintoisen näköinen lämmityslaitteen säätöpaneeli.
Hieno autohan tuo on ja ehdottomasti USA valoilla. Euromallin puskurit voisi olla paremmannäköiset tuossa(kin) autossa.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Jep, justiinsa näin.eseestie kirjoitti:Tuossa on käsittääkseni automaatti-ilmastointi, sen tähden hieman erikoisemman näköinen tuo lämppärin säätöpaneeli.
Jep, itsekin melkein pidän enemmän europuskureista, mutta jenkkivalot on kyllä ehdottomat...eseestie kirjoitti:Hieno autohan tuo on ja ehdottomasti USA valoilla. Euromallin puskurit voisi olla paremmannäköiset tuossa(kin) autossa.
Joo, näkisin, että punainen on se oikea väri. Tehtaalta lähtiessä on ollut WDB-numeron mukaan vihreä, mutta vihreetä ei näy missään. Todella hyvin maalattu joka paikasta, ei ole valumia, appelsiinipintaa tai muutakaan virhettä missään...Eldorado kirjoitti:Kah, Tallasin Popin märssu, oikian värinenkin vielä. Hieno.
Käsittääkseni jotenkin paineeseen liittyy,,liekkö paineenvaraaja? mistä noista tietää?Jsus4 kirjoitti:Mikä tuo keskimmäisessä kuvassa vetoakselin päällä näkyvä mötikkä mahtaa tarkalleen ottaen olla? Vedenerotin? Ei kai?
Edit: niin juu piti kirjottaa että nuo letkut kannattaa käydä teettämässä uudet,, kun mitälie 16€ kaikki maksoi,, on kummiskin sen verran kovia että ei kauheesti enää koskea kestä..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
paineen varaajahan se on, tuiki tarpeellinen laiteeero1989 kirjoitti:Käsittääkseni jotenkin paineeseen liittyy,,liekkö paineenvaraaja? mistä noista tietää?Jsus4 kirjoitti:Mikä tuo keskimmäisessä kuvassa vetoakselin päällä näkyvä mötikkä mahtaa tarkalleen ottaen olla? Vedenerotin? Ei kai?
Edit: niin juu piti kirjottaa että nuo letkut kannattaa käydä teettämässä uudet,, kun mitälie 16€ kaikki maksoi,, on kummiskin sen verran kovia että ei kauheesti enää koskea kestä..
Tänään vähän tutkin pohjaa ja otin myös kuvia. Täällä on porukalla linkkejä sivustoihin, joista näkee kätevästi paljonkin kuvia, miten se käytännössä toteutetaan? Onko ne niitä valokuvansäilytyssivustoja? Tänne, jos pistää paljon, niin alkaa helposti tökkimään.
Ei se nyt niin paha ollut kuin kuvittelin, toki ruoste oli tehnyt tehtävänsä. Pistetään nyt pari kuvaa...
Hantin jalkatila:
Hantin takajalkatila:
Kuskin jalkatila:
Kuskin takajalkatila:
Etujalkatiloissa on myös takareunassa ruostetta, joka ei näissä kuvissa näy...
Mitä sanoo specialistit, tehtaan pohjapalat vai paikat metritavarasta?
Ei se nyt niin paha ollut kuin kuvittelin, toki ruoste oli tehnyt tehtävänsä. Pistetään nyt pari kuvaa...
Hantin jalkatila:
Hantin takajalkatila:
Kuskin jalkatila:
Kuskin takajalkatila:
Etujalkatiloissa on myös takareunassa ruostetta, joka ei näissä kuvissa näy...
Mitä sanoo specialistit, tehtaan pohjapalat vai paikat metritavarasta?
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
mites, josko tuohon saa etes tehastekosia valamiita lattioita itte kyllä tekisin lattiat millin kylymävalssatusta levystä noudattaen tietysti lattian oikeita muotoja
nuo lattiat kannattas kyllä ensin putsata oikein hyvin että saa sitten paikattua kerralla kaikki mites tuo kaasupolokimen kiinnitys jalaka onkohan se ihan oikeessa asennossa kun on noin yläällä
nuo lattiat kannattas kyllä ensin putsata oikein hyvin että saa sitten paikattua kerralla kaikki mites tuo kaasupolokimen kiinnitys jalaka onkohan se ihan oikeessa asennossa kun on noin yläällä
Näiden edellä nähtyjen kuvien perusteella sanoisin että, ei ihan vielä Lintta-ainesta.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
yhden tuollaisen tehneenä voin kertoa että kannattaa tarkkaan harkita mitä tekee
tuohon saa lattiat 2palaa eli oikee ja vasen puoli hintaan olikohan 305€,,
tuolla pohjanpuolella on vakionaan massa n.5mm
tuon kun tuosta nyt ensin putsaa sillai että pelti paistaa molemmin puolin niin siinä on haalarin selkä moneenkertaan hiestä märkä,, ja huomaa paikkojen kokoluokkaa..
penkin alla on yleensä näemmä se pahin paikka(jos tavoittelee edes hiukan sellaista kun orkkis) tuo seisontajarruvaijerinura on vielä kohtuu helppo tehdä(jos tykkää) ..
kannattaa purkaa myös takaluukku pohjan tarkastelua varten(siellä sitä sitten onkin)
sitten kun meinaat jo huokasta huomaat jarrutehostimen alla jotain kummallista(meni tulipellin tuikkimiseksi) oma mielipiteeni vaikka en juuri mistään mitään tiedäkkään,, että kyllä siinä hitsattavaa riittää vaikka pieni auto onkin..
mulla ei enää kauheasti pitäisi olla hitsattavaa, mutta ostin tuon 08.07.09 ja sen purkaminen alkoi sillä viikkoa.. ajamaan en tuolla olekkaan sitten ehtinyt vielä oikeastaan muuta kun koe-ajoa ja pihassa ees taas pariin kertaan
tuohon saa lattiat 2palaa eli oikee ja vasen puoli hintaan olikohan 305€,,
tuolla pohjanpuolella on vakionaan massa n.5mm
tuon kun tuosta nyt ensin putsaa sillai että pelti paistaa molemmin puolin niin siinä on haalarin selkä moneenkertaan hiestä märkä,, ja huomaa paikkojen kokoluokkaa..
penkin alla on yleensä näemmä se pahin paikka(jos tavoittelee edes hiukan sellaista kun orkkis) tuo seisontajarruvaijerinura on vielä kohtuu helppo tehdä(jos tykkää) ..
kannattaa purkaa myös takaluukku pohjan tarkastelua varten(siellä sitä sitten onkin)
sitten kun meinaat jo huokasta huomaat jarrutehostimen alla jotain kummallista(meni tulipellin tuikkimiseksi) oma mielipiteeni vaikka en juuri mistään mitään tiedäkkään,, että kyllä siinä hitsattavaa riittää vaikka pieni auto onkin..
mulla ei enää kauheasti pitäisi olla hitsattavaa, mutta ostin tuon 08.07.09 ja sen purkaminen alkoi sillä viikkoa.. ajamaan en tuolla olekkaan sitten ehtinyt vielä oikeastaan muuta kun koe-ajoa ja pihassa ees taas pariin kertaan
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
niin pitikin tuohon loppuun vielä kertoa että on mullakin vielä ruostetta omiksi tarpeiksi
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Kyllä niitä saa, aika arvokkaita vaan ovat. Toisaalta, kun en ole mikään peltiseppä, niin äkkiä ne valmiit palat tienaavat hintansa takaisin. Ja varsinkin, jos teettää homman jollain, niin melko helposti taitaa tulla valmiit osat halvemmaksi. Ja juuri tuo Eeron mainitsema putsaustyö hirvittää. Ei taida vinyyli lähteä pohjasta ihan froteepyyhkeellä pyyhkäisemällä..touhottaja kirjoitti:mites, josko tuohon saa etes tehastekosia valamiita lattioita itte kyllä tekisin lattiat millin kylymävalssatusta levystä noudattaen tietysti lattian oikeita muotoja
nuo lattiat kannattas kyllä ensin putsata oikein hyvin että saa sitten paikattua kerralla kaikki mites tuo kaasupolokimen kiinnitys jalaka onkohan se ihan oikeessa asennossa kun on noin yläällä
Valmiilla paloilla työ olisi muutenkin paljon helpompaa, eikö? Vanhat pohjat pois ja uudet tilalle pistehitsaamalla. Ruostetta ei pahemmin vaikuttaisi olevan muualla kuin juuri noilla tasaisissa pohjapaikoissa - varmaan päässyt sadevettä sisään, eikä ole viitsitty kuivata ollenkaan.
Voiko korikitin korvata sikafleksillä? Sitten happomaali pintaan ja massa päälle, vai miten se nyt menikään? Vinkkejä kaivataan?
Tuo kuva vääristää tuota kaasupolkimen asentoa, kyllä se "todellisuudessa" on kohdallaan, kun matot ovat paikallaan...
Muistatko, mistä saa tähän hintaan?eero1989 kirjoitti:yhden tuollaisen tehneenä voin kertoa että kannattaa tarkkaan harkita mitä tekee
tuohon saa lattiat 2palaa eli oikee ja vasen puoli hintaan olikohan 305€,
Joo, kyllä sitä sielläkin on.....eero1989 kirjoitti:kannattaa purkaa myös takaluukku pohjan tarkastelua varten(siellä sitä sitten onkin)
eero1989 kirjoitti:mulla ei enää kauheasti pitäisi olla hitsattavaa, mutta ostin tuon 08.07.09 ja sen purkaminen alkoi sillä viikkoa.. ajamaan en tuolla olekkaan sitten ehtinyt vielä oikeastaan muuta kun koe-ajoa ja pihassa ees taas pariin kertaan
Kyllä tämä kannustaa kääntymään valtuutetun daimler-jälleenmyyjän puoleen kyselemään valmiiden pohjalevyjen hintoja....
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=merc ... m270.l1313
tuolta jostain joskus sellaisia kattellut nyt näyttäisi olevan 195€ pala..+toimituskulut...
pohjan ja muut pellit saa kyllä palasina maailmalta,, eli laikkaat vaan runkonumeron (tai vaihtoehtoisesti lukkopellin) siitä omastas ja rupeat pistehitsailemaan
kannattaa mielestäni ottaa nuo koko palat, jos ei ala itte tekemään..
tuolta jostain joskus sellaisia kattellut nyt näyttäisi olevan 195€ pala..+toimituskulut...
pohjan ja muut pellit saa kyllä palasina maailmalta,, eli laikkaat vaan runkonumeron (tai vaihtoehtoisesti lukkopellin) siitä omastas ja rupeat pistehitsailemaan
kannattaa mielestäni ottaa nuo koko palat, jos ei ala itte tekemään..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
aivan täydellinen idea laikkaa vaan reunoista saumat auki ja valmiit pohjapalat on siinä,,Runtula kirjoitti:Vanha lämpöpatteri on valmiiks pokattua ja varmasti kestää
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051