202 1.8 kannentiivisteen vaihdossa huomioitavia juttuja

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

202 1.8 kannentiivisteen vaihdossa huomioitavia juttuja

Viesti Kirjoittaja Terho P »

kertokaas millasta huomioitavia juttuja? jotain olen jo laittanu merkille ja tässä tärkeimpiä:

-pakosarja irti kannenjuuresta riittänee
-imusarja irti kannenjuuresta ja tukiraudoista riittänee?
-vetovasara ois kova juttu ketjulaaharien tappien irrottamiseen 8) ja sekin mallia kätevän kokonen tuollasessa ilmastoidussa.
-kannen pultit on zfn kantasia

-ketjunkiristin? onko vaan irrottaa ja laittaa takasi kiinni?
-tarviikos mun irrottaa nokkakeppejä ollenkaa?
-ajoitusmerkit on missä?? alapyörän merkit löysin mutta se yläpää :shock: maalitussi joskus huomattu käteväksi jos ite tekee.
-momentit?

noin 3-4h takana ja rauhassa ruuvaillu niin alkaa olemaan enää kannen irrotus :roll: ihan vain sillä kertoilin että jos jollakulla on samanlainen urakka tiedossa ja kyseinen kattila yhtä outo kuin minulle :shock:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

hei uppista!! .. pian jatkuu mun ruuvailut ja saatettaas tarvita vähä neuvoa antavia :shock:

no ehkäpä vasta kasatessa mut oispa sit valmiina :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29490
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

-pakosarja irti kannenjuuresta riittänee
Juuh
-imusarja irti kannenjuuresta ja tukiraudoista riittänee?
Juuh, nippusiteillä tai narulla syrjään.
-vetovasara ois kova juttu ketjulaaharien tappien irrottamiseen Cool ja sekin mallia kätevän kokonen tuollasessa ilmastoidussa.
Ei, ulosvetäjä mallia kierrettävä on paras :no:
-kannen pultit on zfn kantasia
Sinnepäin :lol: Fzfxs :lol:
-ketjunkiristin? onko vaan irrottaa ja laittaa takasi kiinni?
Ei, irrottaa-purkaa-kasata paikalleen.
-tarviikos mun irrottaa nokkakeppejä ollenkaa?
Eikös ne pidä irrottaa, kansipultteja alla ? Ainakin minä olen irrotellut.
-ajoitusmerkit on missä?? alapyörän merkit löysin mutta se yläpää Shocked maalitussi joskus huomattu käteväksi jos ite tekee.
On siinä tapinreiät ja nokissakin tais olla merkit. Tee omat jos ei löyvy.
-momentit?
Löytyy aina kannentiivisteen pakkauksesta.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Perinteisestihän bensamottien kiristimet on vaatineet purkamisen ja osina takaisin kasaamisen.

Purettaessa oisi hyvä laittaa moottori 20 astetta JYKK-asentoon (ykköspytyssä pitäisi olla imunokat ylöspäin). Ei ainakaan ketju hyppää kiristintä irrotettaessa.

Samassa asennossa testataan jako. Nokkien etummaisissa pukeissa on reiät. Niistä pitäisi mennä tapit reikiin. Sallitut venymät imunokalle 20-30 astetta, pakonokalle 25-35 astetta.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

lakki ois ny pöydällä. työkaluilla näemmä tuli käyttöpäivät täyteen mm nokan irrotuksen aikoihin :shock: olivat jotku alipaine letkut melko hapertuneet joten kaupan kautte ennen kasausta.

oiskohan tuossa jotain muuta mitä kenties kannattaa laitella saman remontin yhteydessä? esim jotain letkuja tms

termarin mä vaihdan tietenni mutta niin oisko sit muuta? ohjarinkummitki saa olla vanhat ku ei syö öljyä jne ja muutenkin melko budjetti projekti ku ei yhtään saanu ees kantta alkaa kairaamaan yms :lol:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29490
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

esim jotain letkuja
Juu, se Y-haara uusiksi imusarjan alle. Metritavarasta voi tehdä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”