
250 turbon pumpun ajoitus
250 turbon pumpun ajoitus
Elikkä mitkä olis oikeat säätöarvot tuohon om605 koneen pumppuun? Ja passaako sama lukitustappi kun om603 tappi? Onko samanlainen säätää kuin vanhemmat koneet? 

W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
No vastaan itselleni kun kerkesin jo homman tehdä
arvot oli autodatan mukaan n.14-15 JYKK eli käytännössä se 13 astetta. Ajoitus oli 21 astetta eli selvästi myöhässä. Tappia en säätöön käyttänyt vaan katoin silmämääräsesti että merkki on pumpun reiän keskellä. Homma oli samanlainen kuin vanhemmissakin koneissa. Tosin en pumppua pystynyt säätämään kun joku edellisistä omistajista oli säätänyt pumpun tappiin asti ja pilannut samalla säätöpultista kierteet joten pumppu ei liikkunut kumpaakaan suuntaan
Seuraava homma on sitten käyttää pumppu irti ja pyöräyttää booreja että saa lisää säätövaraa 



W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
kaasun liikeradan boorejakoSiekkinen kirjoitti: Seuraava homma on sitten käyttää pumppu irti ja pyöräyttää booreja että saa lisää säätövaraa

Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Ei kun siis pumppua käännetään ja samalla sen booreja niin saadaan lisää säätövaraa. Eiköhän tuo toimi vanhemmissakin pumpuissa. Sama periaate on. Paitsi tuo nyt on sähköllä esiohjattu mutta kuitenkin muuten normaali rivipumppu. Kaasuvipu siis puuttuu kokonaan. 

W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6