Kesäauto, -82 200D 3.0 DTIC
- Karvanaama
- Viestit: 847
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Kiitokset vaan!
Pitänee tässä ilmoittautua.
Eli minullehan Kokkolaan tämä tuli, ja AIVAN riemukasta ajoa on ollu.
Kertakaikkiaan mukava kapistus!!
Työkaverit on ollu kovin hämmentyneitä tämän ikäisen auton hankinnasta, mutta eipä niillä tällaista olekkaan. Ei voi olettaa että ymmärtäisivät..
Eipä silti en minäkään aina itseäni ymmärrä.
Pitää lukea ahkerasti voorumia ja tutkiskella värkkiä, eli turhanpäiväisiä kysymyksiä on tulossa vielä tämän auton tekniikasta!!!!
Pitänee tässä ilmoittautua.
Eli minullehan Kokkolaan tämä tuli, ja AIVAN riemukasta ajoa on ollu.
Kertakaikkiaan mukava kapistus!!
Työkaverit on ollu kovin hämmentyneitä tämän ikäisen auton hankinnasta, mutta eipä niillä tällaista olekkaan. Ei voi olettaa että ymmärtäisivät..
Eipä silti en minäkään aina itseäni ymmärrä.
Pitää lukea ahkerasti voorumia ja tutkiskella värkkiä, eli turhanpäiväisiä kysymyksiä on tulossa vielä tämän auton tekniikasta!!!!
- Karvanaama
- Viestit: 847
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Ensimmäiset n.700km takana.
Kulutus oli ensimmäisellä tankillisella 8,6 sadalla. Kylillä pyörittelyä ja työmatkaa pääosin 100 rajoituksilla.
Kojetaulun säätöpotikassa vaikutti olevan kosketushäiriötä koska valot paloivat vain himmeimmällä säädöllä.
Koitin päästä alakautta taulua irroittamatta tinaamaan foorumin ohjeiden mukaiseen paikkaan ohituksen. Melkein onnistui, kolvi oli liian heikkotehoinen.
Tyydyin sitten työntämään liuskojen väliin johdonpätkän, ainakin valot toimivat nyt. Pitää kyllä tinata vielä se kunnolla.
Pesin viikonloppuna ja vetäsin vielä vahankin päälle, ynnä mustaa kumi/muovihoitoainetta puskureihin.
Eipä tuo dealerin jäljiltä niin likanen ollut, mutta pitihän se vielä imuroidakkin.
Vielä pitäisi hoitaa alustan öljyäminen ennen räntäsateita, tällä kun piti liikkua talvellakin.
Ohjauksessa taitaa olla hieman väljyyttä keskiasennossa, ehkäpä sitä voi kiristellä, jossain taisi olla ohjeita siitäkin.
Kovasti kaipaa sitä 5-vaihdetta maantiellä, mutta tällä mennään nyt.
Ohitukset käyvät kyllä kivuttomasti näillä välityksillä!!
Kulutus oli ensimmäisellä tankillisella 8,6 sadalla. Kylillä pyörittelyä ja työmatkaa pääosin 100 rajoituksilla.
Kojetaulun säätöpotikassa vaikutti olevan kosketushäiriötä koska valot paloivat vain himmeimmällä säädöllä.
Koitin päästä alakautta taulua irroittamatta tinaamaan foorumin ohjeiden mukaiseen paikkaan ohituksen. Melkein onnistui, kolvi oli liian heikkotehoinen.
Tyydyin sitten työntämään liuskojen väliin johdonpätkän, ainakin valot toimivat nyt. Pitää kyllä tinata vielä se kunnolla.
Pesin viikonloppuna ja vetäsin vielä vahankin päälle, ynnä mustaa kumi/muovihoitoainetta puskureihin.
Eipä tuo dealerin jäljiltä niin likanen ollut, mutta pitihän se vielä imuroidakkin.
Vielä pitäisi hoitaa alustan öljyäminen ennen räntäsateita, tällä kun piti liikkua talvellakin.
Ohjauksessa taitaa olla hieman väljyyttä keskiasennossa, ehkäpä sitä voi kiristellä, jossain taisi olla ohjeita siitäkin.
Kovasti kaipaa sitä 5-vaihdetta maantiellä, mutta tällä mennään nyt.
Ohitukset käyvät kyllä kivuttomasti näillä välityksillä!!
- Karvanaama
- Viestit: 847
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Hauskoja päiviä taas takana useita!
Polttoainesuodattimet sain viimein vaihdettua, vaihto ei vaikeaa ollutkaan, mutta ilmausta piti vähän treenata.
Käsipumppua lutkuttelin pitkään, starttailin välillä, ei lupaillut yhtään.
Monta kertaa toistin rutiinit, sitten piiiiiitkän starttauksen aikana alkoi:
tsut......tsut....tsut..tsut... ja käyntiin valtavan savupilven saattelemana.
Jälkeenpäin aloin aprikoida josko olisi pitänyt se sammutinvipu kääntää ylös pumppaamisen aikana?
Sitten toiseen asiaan.
Töistä tullessa kuului konehuoneesta PLOP! ja alkoi vihellys kuulua selvästi.
Oho! Nyt tästä tuli vapari!
Turbon painekotelo (vaimikäsenytonsiinä päälimmäisenä?) pullahti ylös.
Kaksi kolmesta kumityynystä oli murtunut, eikä klemmarit jaksaneet vastustaa valtavaa ahtopainetta.
Tein pikaisen palautusasennuksen ja vekotin toimii taas.
Muttamutta..
Letkuissa oli huomattavan paljon öljyä ja kotelon ollessa irrallaan, oli roiskinut konetilaankin. Eikai se niin saisi olla?
Onko tähän tullut sellainen hukkaava öljynkierto.
Näyttäisi siltä että puhaltimelle tuleva voiteluöljy pääsee ilmapuolelle. Mistä?
Ei oikein ole kokemusta näistä puhaltimista. Olisiko syytä huolestua?
Polttoainesuodattimet sain viimein vaihdettua, vaihto ei vaikeaa ollutkaan, mutta ilmausta piti vähän treenata.
Käsipumppua lutkuttelin pitkään, starttailin välillä, ei lupaillut yhtään.
Monta kertaa toistin rutiinit, sitten piiiiiitkän starttauksen aikana alkoi:
tsut......tsut....tsut..tsut... ja käyntiin valtavan savupilven saattelemana.
Jälkeenpäin aloin aprikoida josko olisi pitänyt se sammutinvipu kääntää ylös pumppaamisen aikana?
Sitten toiseen asiaan.
Töistä tullessa kuului konehuoneesta PLOP! ja alkoi vihellys kuulua selvästi.
Oho! Nyt tästä tuli vapari!
Turbon painekotelo (vaimikäsenytonsiinä päälimmäisenä?) pullahti ylös.
Kaksi kolmesta kumityynystä oli murtunut, eikä klemmarit jaksaneet vastustaa valtavaa ahtopainetta.
Tein pikaisen palautusasennuksen ja vekotin toimii taas.
Muttamutta..
Letkuissa oli huomattavan paljon öljyä ja kotelon ollessa irrallaan, oli roiskinut konetilaankin. Eikai se niin saisi olla?
Onko tähän tullut sellainen hukkaava öljynkierto.
Näyttäisi siltä että puhaltimelle tuleva voiteluöljy pääsee ilmapuolelle. Mistä?
Ei oikein ole kokemusta näistä puhaltimista. Olisiko syytä huolestua?
Mielestäni laitoin uudet tyynyt, onpas ollut todella heikot.Kaksi kolmesta kumityynystä oli murtunut
Ainahan ahtoputket on öljyssä sisäpuolelta mutta rajansa kaikella - joutuuko moottoriin lisäämään öljyä ?Näyttäisi siltä että puhaltimelle tuleva voiteluöljy pääsee ilmapuolelle. Mistä?
Ei oikein ole kokemusta näistä puhaltimista. Olisiko syytä huolestua?
Turbohan se täytyy valskata jos öljyä tulee ylenmäärin.
Itse ajelin turbotettuna vähän (jotain alle 1000 km) enkä sillä matkalla huomannut öljyä kuluneen.
- Karvanaama
- Viestit: 847
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Jaa, siellä kuiteskin normaalistikin on öljyä ahtoputkissa.
En osaa sanoa onko tämä sitten normaali määrä.
Olen kyllä kerran öljyä lisännyt kun alkoi alamerkki lähestyä. Kilometrejä ehkä 1500 alla.
Miten sitten tuo synteettinen öljy, jospa mineraalit pysyisi paremmin sisällä.
No talvella ehkä kumminkin synteettiset varmistaisi voitelun..
En osaa sanoa onko tämä sitten normaali määrä.
Olen kyllä kerran öljyä lisännyt kun alkoi alamerkki lähestyä. Kilometrejä ehkä 1500 alla.
Miten sitten tuo synteettinen öljy, jospa mineraalit pysyisi paremmin sisällä.
No talvella ehkä kumminkin synteettiset varmistaisi voitelun..
Menneekö huohotinletku imeskely puolelle? Ei kannata varmaan mineraaliöljyjä sen tähen laittaa.
Jos huohotin menee imuputkeen, niin koita vettää se maah...."keräily astiaan". Kovaa ajua vaan ja seuraa tilannetta.
Jos huohotin menee imuputkeen, niin koita vettää se maah...."keräily astiaan". Kovaa ajua vaan ja seuraa tilannetta.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
- Karvanaama
- Viestit: 847
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Huohotusletku oli "vapaana" tyyliin :maasta sinä olet tullut ja maaksi sinä olet jälleen tuleva.
Jatkoin letkua vähän ja tökkäsin pään runkopalkin sisään, apu se on pienikin apu ruostesuojaukseen.
Jotenkin kuulosti niinkuin vihellyskin olisi muuttunut toisenlaiseksi tuon irtoamisen jälkeen..
Pah! Taitaa olla kuvittelua vaan.
Mikä merkitys tuolla huohotuksen menolla imupuolelle / ulos on öljyvalintaan?
Jatkoin letkua vähän ja tökkäsin pään runkopalkin sisään, apu se on pienikin apu ruostesuojaukseen.
Jotenkin kuulosti niinkuin vihellyskin olisi muuttunut toisenlaiseksi tuon irtoamisen jälkeen..
Pah! Taitaa olla kuvittelua vaan.
Mikä merkitys tuolla huohotuksen menolla imupuolelle / ulos on öljyvalintaan?
- Rammstein69
- Viestit: 180
- Liittynyt: 01.10.2005 14:26
- Paikkakunta: Humppila city
- Karvanaama
- Viestit: 847
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
ruostetta
Dealeri vaikutti hieman huolestuneelta tämän talvikäyttösuunnitelmista..
Ruostesuojaus on hoidettu nyt paremmalla tavalla kun tuo pelkkä huohotusletku.
Ihan öljy/massa seos on nyt pohjassa ynnä koteloissa.
Öljynkulutuksesta ei oikein vielä ole selkeää kuvaa, mutta tuolta ylämerkistä puoleen väliin (ehkä) väheni nopeammin, kun sitten väheneminen hidastui.
Voi olla jotain tekemistä myös ajonopeudellakin. Rajoitusten mukaan mä muutenkin ajelen, mutta kokeilin vähän pudotella polttoaineen kulutusta.
Tuo turpon ääni ON kyllä muuttunut, ei vihellä vaan jotenkin "kihisee?".
Mahdollista vuotoa en ole vielä löytänyt, mutta kaivellaan tässä vielä lisää.
Ruostesuojaus on hoidettu nyt paremmalla tavalla kun tuo pelkkä huohotusletku.
Ihan öljy/massa seos on nyt pohjassa ynnä koteloissa.
Öljynkulutuksesta ei oikein vielä ole selkeää kuvaa, mutta tuolta ylämerkistä puoleen väliin (ehkä) väheni nopeammin, kun sitten väheneminen hidastui.
Voi olla jotain tekemistä myös ajonopeudellakin. Rajoitusten mukaan mä muutenkin ajelen, mutta kokeilin vähän pudotella polttoaineen kulutusta.
Tuo turpon ääni ON kyllä muuttunut, ei vihellä vaan jotenkin "kihisee?".
Mahdollista vuotoa en ole vielä löytänyt, mutta kaivellaan tässä vielä lisää.
Hienoa !Ruostesuojaus on hoidettu nyt paremmalla tavalla kun tuo pelkkä huohotusletku.
Jos se ahtimesta kuuluu ja öljyä kuluu niin kyllähän se on toisen turbon etsintä tilalle.Tuo turpon ääni ON kyllä muuttunut, ei vihellä vaan jotenkin "kihisee?".
Tuli mieleen... mitä turboukot sanoo, voiko turbo vaurioitua kun ahtoputki on irti, sehän kiertää vallan mahdottomasti kun ei ole vestusta, vai olenko väärässä ?
Se selittäisi äänen muuttumisen ahtoputkivaurion yhteydessä.
Periaatteessa kyllä voi jos pakoputkessa ei ole sen verran vastusta ett olis jonkin moiset pako paineet, ainkin nois muutamissa kuorkeissa joissa putket on avarat niin voipi karata yli kierroksille ahdin ahto putken hajottuadealer kirjoitti:Hienoa !Ruostesuojaus on hoidettu nyt paremmalla tavalla kun tuo pelkkä huohotusletku.
Jos se ahtimesta kuuluu ja öljyä kuluu niin kyllähän se on toisen turbon etsintä tilalle.Tuo turpon ääni ON kyllä muuttunut, ei vihellä vaan jotenkin "kihisee?".
Tuli mieleen... mitä turboukot sanoo, voiko turbo vaurioitua kun ahtoputki on irti, sehän kiertää vallan mahdottomasti kun ei ole vestusta, vai olenko väärässä ?
Se selittäisi äänen muuttumisen ahtoputkivaurion yhteydessä.
- Karvanaama
- Viestit: 847
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Voihan Belsebuubi!
Tuo puhaltimen kihinä kyllä johtui ihan omasta mokasta: vuoto!!
Painekotelon pullahtamisen korjasin pikaisesti rautalangalla.
Eikä tullut kiristettyä kunnolla, nyt laitoin (yhden) uuden kumikorvakkeen kotelon kiinnitykseen. Ja tietty klemmarit löysälle, korvake kiinni ja klemmarit kireälle ja katso: kihinä loppui!!
Eipä kyllä viheltelekkään enää, niinkuin aluksi??
Piti varmuuden vuoksi hankkia ahtopainemittarikin, kyllä puhallin toimii.
Jonka tietty voi päätellä liikkumisestakin..
Sille mittarille ei oikein mitään luontevaa paikkaa oikein ole, joten ei se taida pysyvästi tuohon jäädä. (ja päriseekin vielä)
Putsarin otin irti ja kokeilin siipiä, sitä poikittaisvälystä oli kyllä, akselin suuntainen pieni välys kyllä tuntui sormin.
Eli pitänee hankkia uusi puhallin (saa tarjota jos sellainen nurkissa pyörii).
Öljyn kulutus tuntuu hidastuvan puolen välin saavutettuaan.. ??
Kaasuvivuston iskarin kävin hankkimassa kun tuntui nytkyttävän välilla.
Varaosakeskuksen katalookit ei tunteneet enää 123:n iskaria, mutta muistelivat 124:n iskarin sopivan ja niiin sopikin.
Tosin kaasun palautuminen muuttui hieman ärsyttäväksi, kun palautuu jonkinlaisella viiveellä, eikös sitä voinut säätää sieltä pumpusta?
Tuo puhaltimen kihinä kyllä johtui ihan omasta mokasta: vuoto!!
Painekotelon pullahtamisen korjasin pikaisesti rautalangalla.
Eikä tullut kiristettyä kunnolla, nyt laitoin (yhden) uuden kumikorvakkeen kotelon kiinnitykseen. Ja tietty klemmarit löysälle, korvake kiinni ja klemmarit kireälle ja katso: kihinä loppui!!
Eipä kyllä viheltelekkään enää, niinkuin aluksi??
Piti varmuuden vuoksi hankkia ahtopainemittarikin, kyllä puhallin toimii.
Jonka tietty voi päätellä liikkumisestakin..
Sille mittarille ei oikein mitään luontevaa paikkaa oikein ole, joten ei se taida pysyvästi tuohon jäädä. (ja päriseekin vielä)
Putsarin otin irti ja kokeilin siipiä, sitä poikittaisvälystä oli kyllä, akselin suuntainen pieni välys kyllä tuntui sormin.
Eli pitänee hankkia uusi puhallin (saa tarjota jos sellainen nurkissa pyörii).
Öljyn kulutus tuntuu hidastuvan puolen välin saavutettuaan.. ??
Kaasuvivuston iskarin kävin hankkimassa kun tuntui nytkyttävän välilla.
Varaosakeskuksen katalookit ei tunteneet enää 123:n iskaria, mutta muistelivat 124:n iskarin sopivan ja niiin sopikin.
Tosin kaasun palautuminen muuttui hieman ärsyttäväksi, kun palautuu jonkinlaisella viiveellä, eikös sitä voinut säätää sieltä pumpusta?
Satakakskolmoseen EI sovi satalankun kaasuvipuston iskari. Toimivat eri suuntiin!! Omaanikin tilasin KL:stä halpuuden houkuttelemana ensin 124 iskarin, mutta ei sopinut, kun toimi vikapäin. Piti sitte tilata 123 iskari sinne, ja nyt pelaa.
W123 300D -84
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
- Karvanaama
- Viestit: 847
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
- Karvanaama
- Viestit: 847
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Tere taas!
Ensimmäinen öljynvaihto on tehty. n. 7000 km ajettuna, tuon ahtimen läpivuodon takia (kai) öljyä olen lisännyt yhden 4l. kanisterin tänä aikana.
Tuli hankittua hieman sokkona käytetty garretti, kun oli ollut paikallaan 4-pyttyisessä 123:ssa. Ei tullut varmistettua jos se olisi STT:n sarjasta, ei ollut!
Vaan oli peräisin VW 1,6DT:stä, on pienemmällä laipalla eikä näinollen suoraan sovi Stt sarjaan. Myyn pois jos joku tarvii, on kuulemma vuosi sitten rempattukin. Edelleen saa tyrkyttää ahdinta Stt sarjaan.
Jarrupoljin karkasi alta yhdessä tiukemmassa hidastuksessa, takapiirin jarruputki oli melkoisen hapero, ja sepä on nyt vaihdettu uuteen.
Talvirenkaat on melekosen liukkaanoloiset, tai josko tuo mahoton voima vaan haittaa. No onhan sivusladissa mukava mennä, niinkauan kun pysyy lapasessa.
Joku hehkuista saattaa olla huonompi tai sitten joku suuttimista, koska pakkasesta startatessa ilman lämmitystä käypi kolmella pytyllä ensin mutta kierroksia antaessa tulee mukaan.
Ostin biltemasta lisävalokiinnitysraudan kilven alle, olis Hellan kolmetonniset, joita keulalle haikailin, mutta kovin on isot!
Ensimmäinen öljynvaihto on tehty. n. 7000 km ajettuna, tuon ahtimen läpivuodon takia (kai) öljyä olen lisännyt yhden 4l. kanisterin tänä aikana.
Tuli hankittua hieman sokkona käytetty garretti, kun oli ollut paikallaan 4-pyttyisessä 123:ssa. Ei tullut varmistettua jos se olisi STT:n sarjasta, ei ollut!
Vaan oli peräisin VW 1,6DT:stä, on pienemmällä laipalla eikä näinollen suoraan sovi Stt sarjaan. Myyn pois jos joku tarvii, on kuulemma vuosi sitten rempattukin. Edelleen saa tyrkyttää ahdinta Stt sarjaan.
Jarrupoljin karkasi alta yhdessä tiukemmassa hidastuksessa, takapiirin jarruputki oli melkoisen hapero, ja sepä on nyt vaihdettu uuteen.
Talvirenkaat on melekosen liukkaanoloiset, tai josko tuo mahoton voima vaan haittaa. No onhan sivusladissa mukava mennä, niinkauan kun pysyy lapasessa.
Joku hehkuista saattaa olla huonompi tai sitten joku suuttimista, koska pakkasesta startatessa ilman lämmitystä käypi kolmella pytyllä ensin mutta kierroksia antaessa tulee mukaan.
Ostin biltemasta lisävalokiinnitysraudan kilven alle, olis Hellan kolmetonniset, joita keulalle haikailin, mutta kovin on isot!
Mää voi sopivaan rahaa ostaa ne kovin isot lisävalot pois, niin ei tartte murehtia.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
W123 300D turbon orkkis turbo vois olla soppeli tuohon. Sopii suoraan paikoilleen stt pakosarjaan (t3 laipalla) eikä olis liian pieni tai isokaan. Pitää kahtoo vähän miten hommat etenee, multa sellainen saattas tulla ylimääräiseks jos päätän tehä pikku päivityksen omaan 300D turboon.Karvanaama kirjoitti: Tuli hankittua hieman sokkona käytetty garretti, kun oli ollut paikallaan 4-pyttyisessä 123:ssa. Ei tullut varmistettua jos se olisi STT:n sarjasta, ei ollut!
Vaan oli peräisin VW 1,6DT:stä, on pienemmällä laipalla eikä näinollen suoraan sovi Stt sarjaan. Myyn pois jos joku tarvii, on kuulemma vuosi sitten rempattukin. Edelleen saa tyrkyttää ahdinta Stt sarjaan.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Oliskohan tuo miten hinnakasKarvanaama kirjoitti: Myyn pois jos joku tarvii, on kuulemma vuosi sitten rempattukin.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
- Karvanaama
- Viestit: 847
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Maksoin siitä pikkupuhaltimesta 150e + pk, sillä se lähtee eteenpäinkin.
jari_w123: Ehdotuksesi on vallan kiinnostava, muutenkin haikailin VÄHÄN isompaa tilalle kun normaaliajossa 80-90 vauhdissa ahtopaine on n.0,4-0,5 bar.
Eikös se viittais liian pieneen ahtimeen?
Jos vaikka vertailtais joku päivä noita puhaltimia?
Pitempi välitys voisi auttaa tuohon jonkin verran, tarkoitus onkin vaihtaa 3,46 perä keväämmällä.
Kyllä mää ainakin kokeilen noita isoja lamppuja keulalle, jossain näin kuvankin kun 123:n keulalla oli kahdet isot lamput. Samalla tavalla kun B-ascona ralliautoissa tapasi olla. Tykkäsin!
jari_w123: Ehdotuksesi on vallan kiinnostava, muutenkin haikailin VÄHÄN isompaa tilalle kun normaaliajossa 80-90 vauhdissa ahtopaine on n.0,4-0,5 bar.
Eikös se viittais liian pieneen ahtimeen?
Jos vaikka vertailtais joku päivä noita puhaltimia?
Pitempi välitys voisi auttaa tuohon jonkin verran, tarkoitus onkin vaihtaa 3,46 perä keväämmällä.
Kyllä mää ainakin kokeilen noita isoja lamppuja keulalle, jossain näin kuvankin kun 123:n keulalla oli kahdet isot lamput. Samalla tavalla kun B-ascona ralliautoissa tapasi olla. Tykkäsin!
Pitää konsultoida tuota yhtä raudanvääntäjää, notta mites paha tuo ois istuttaa lankisen keulille...Karvanaama kirjoitti:Maksoin siitä pikkupuhaltimesta 150e + pk, sillä se lähtee eteenpäinkin.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
- Karvanaama
- Viestit: 847
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Tuossa 123.ssa vääntöä onkin varsin alhaalta, helppo ajaa.
Pitempää välitystä se kaipaa ja mikä ettei isompaa ahdintakin - ja syöttöjähän on vara kääntää suuremmalle
Pitempää välitystä se kaipaa ja mikä ettei isompaa ahdintakin - ja syöttöjähän on vara kääntää suuremmalle
Joo, ei varmaan mene koneesta mistään ellei ole tullut jotain vauriota ja mikäpä sen olisi hajottanut. Turbosta se menee....tuon ahtimen läpivuodon takia (kai) öljyä olen lisännyt yhden 4l. kanisterin tänä aikana
- Karvanaama
- Viestit: 847
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Kuvathan on aina kivoja.
Tuossa tämän päivän tilanne, porpetit on alla ja maski vaihui mustaksi.
Musta sopii mun silmään paremmin kuin harmaa, on jotenkin.. öö.. ryhdikkäämpi?
Tuo etuhelma pitäisi jaksaa krapata siistimmäksi.
Tuossa tämän päivän tilanne, porpetit on alla ja maski vaihui mustaksi.
Musta sopii mun silmään paremmin kuin harmaa, on jotenkin.. öö.. ryhdikkäämpi?
Tuo etuhelma pitäisi jaksaa krapata siistimmäksi.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Karvanaama
- Viestit: 847
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Pieniä päivityksiä on loman aikana tehty ja oltu tekevinään.
Ahtopainemittari on roikkunut letkunsa varassa talven yli, hankin kaverilta vanhan keskipanelin, missä ajovalojen korkeussäätökin on.
Nakertelin siihen reijän, just ja just meni paikalleen mittarin kanssa.
Soittimen hankin uuden ja kaveritkin on irvistelly kun siinä on usb-tikullekin paikka. "Siirryit sitte tälle vuosituhannelle".
Takaluukkuun ilmestyi samalla semmonen subbari ja vahvistin kun halavalla löyty. Poikaa nauratti kun vanha mieski tuommoseen hurahti.
Perä vaihtui nyt sitten 3.92 -> 3.46: een.
Ensin yritin itekseni tallissa, en saanu tarpeeksi korkealle normaali pukeilla. Keskeytin rojektin ja kinusin apua.
Mentiin kaverin tallille ja koukusta taljalla kattoon roikkumaan, johan alkoi mahtua alle koheltamaan.
Alkuperäinen oli siis se pulttiperä ja vaihdokas se "toinen malli ei laippoja".
Vetarit kävivät samat kuitenkin, lukuunottamatta sitä että välistä piti ottaa pois shimmiprikka, muuten ei lukkosokkia olisi saanut paikalleen.
Ei kai tuo haittaa..?
Välitykset muuttui: Ennen riippuen rengastuksesta mittari näytti 10-15km/h liikaa. Nyt näytti 4km/h liian vähän navigaattorin mukaan sadan vauhdissa.
Olevinaan kierrokset laski korvakuulolta, ei kuulunut vonkunaa eikä jyristyksiä eilisillan koeajolla. Hyvin meni, ei mitään rikottu..
Edit: Juu ja vaihoin yhden hehkunkin. Resistanssia oli kyllä joku 12ohm, mutta ampeereja ei ottanut lainkaan.
Ahtopainemittari on roikkunut letkunsa varassa talven yli, hankin kaverilta vanhan keskipanelin, missä ajovalojen korkeussäätökin on.
Nakertelin siihen reijän, just ja just meni paikalleen mittarin kanssa.
Soittimen hankin uuden ja kaveritkin on irvistelly kun siinä on usb-tikullekin paikka. "Siirryit sitte tälle vuosituhannelle".
Takaluukkuun ilmestyi samalla semmonen subbari ja vahvistin kun halavalla löyty. Poikaa nauratti kun vanha mieski tuommoseen hurahti.
Perä vaihtui nyt sitten 3.92 -> 3.46: een.
Ensin yritin itekseni tallissa, en saanu tarpeeksi korkealle normaali pukeilla. Keskeytin rojektin ja kinusin apua.
Mentiin kaverin tallille ja koukusta taljalla kattoon roikkumaan, johan alkoi mahtua alle koheltamaan.
Alkuperäinen oli siis se pulttiperä ja vaihdokas se "toinen malli ei laippoja".
Vetarit kävivät samat kuitenkin, lukuunottamatta sitä että välistä piti ottaa pois shimmiprikka, muuten ei lukkosokkia olisi saanut paikalleen.
Ei kai tuo haittaa..?
Välitykset muuttui: Ennen riippuen rengastuksesta mittari näytti 10-15km/h liikaa. Nyt näytti 4km/h liian vähän navigaattorin mukaan sadan vauhdissa.
Olevinaan kierrokset laski korvakuulolta, ei kuulunut vonkunaa eikä jyristyksiä eilisillan koeajolla. Hyvin meni, ei mitään rikottu..
Edit: Juu ja vaihoin yhden hehkunkin. Resistanssia oli kyllä joku 12ohm, mutta ampeereja ei ottanut lainkaan.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan