Moottorin tärinä 200D -90

Katso myös W201.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Rahhaahan ne harmittavasti maksaa, suutinremppaan saapi laskia iteirrotettuna ja kiinnitettynä 70/suutin, pumppulaittoon semmosen 400 samoin ihteirroteltuna ja kiinniteltynä :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2948
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Eikhait suutinremontti nuin kalliiks tule? Suutinkärki jos maksais vaikka 30e kpl ja 4*30e=120. Nehän pystyy ite vaihtamaan jos ne saa itse irroitettuakin :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Re: Moottorin tärinä 200D -90

Viesti Kirjoittaja jambe »

jambe kirjoitti:Kone tärisee tyhjäkäynnillä ja kun sammutta tärisee sen jälkeen hetken ikäänkuin jälkikäyntiä. Mikä on homman nimi?
Pienillä kierroksilla kumisee kuin olisi peltitynnyrissä. Mikä oireyhtymä on kyseessä? Voiko vaihdelaatikon- tai moottorin tyynyt aiheuttaa oireita?
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

Multiviri kirjoitti:Pitäsköhän itekki uusia moottorin kumityynyt, meinaa sisällä resonoida vähän joka paikassa. Sammutettaessa rytkäyttää myös melko tuntuvasti. Ne ainakin tarkistukseen siis.
Lievää resonointia ilmenee sisätiloissa toenperrään. Oletko vaihtanut tyynyjä? Tyhjäkäynnillä kun katsoo nokkapellin reunaa ratin takaa huomaa kuinka tärisee. Voiko se olla tyyny?
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2948
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

En ole vaihtanut tyynyjä kun ei vielä pahasti tärrää. Välillä ottaa häiritsevää resonanssia vaan jostain joka täristää kojelautaa muttei tunnu muualla...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Tärinät

Viesti Kirjoittaja jambe »

Multiviri kirjoitti:Pitäsköhän itekki uusia moottorin kumityynyt, meinaa sisällä resonoida vähän joka paikassa. Sammutettaessa rytkäyttää myös melko tuntuvasti. Ne ainakin tarkistukseen siis.
Oletko uusinut tyynyt? Kun tarkemmin olen perehtynyt ongelmaan pientä resonointia on havaittavissa jalkatilassa pienemmillä kierroksilla ja ratin takaa voi nähdä kuinka nokkapellin reuna tärisee tyhjäkäynnillä. Kun tutkii tyynyjä on vaikea sanoa ovatko syypää tärinöihin.
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

Multiviri kirjoitti:Pitäsköhän itekki uusia moottorin kumityynyt, meinaa sisällä resonoida vähän joka paikassa. Sammutettaessa rytkäyttää myös melko tuntuvasti. Ne ainakin tarkistukseen siis.
Oletko saanut resonoinnin kuriin? Mulla Mese resonoi ja sen huomaa jalkatilassa pienillä kierroksilla. Onko sittenkin tyyny lopussa? Mikä muu aiheuttaa resonointia? Pysäyttimen kalvo tuskin aiheuttaa tärinää, vai?
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Resonointi 200D 90

Viesti Kirjoittaja jambe »

Jalkatilassa huomaa pientä resonaatiota pienillä kierroksilla. Mikä sen voi aiheuttaa? Onko tyyny sittenkin mennyttaä Olen tarkastellut tyynyjä ja vaikea on havaita vikaa. Kuinka sen voi sata varmasti todeta onko tyyny mennyttä? Tyhjäkäynnillä voi ratin takaa havaita kun konepellin reuna tärisee.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ottaa tyynyt irti ja kahtelee, kyllä retkahtaneen tunnistaa irrallaan :idea:

Vähän laidassaan olevan tunnistaminen saattaa sitten olle hankalampaa :nocando:

Helepoimmalla pääsee kun investoi sen sata euroa ja ostaa uudet lemukat sinne :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

jovihava kirjoitti:Ottaa tyynyt irti ja kahtelee, kyllä retkahtaneen tunnistaa irrallaan :idea:

Vähän laidassaan olevan tunnistaminen saattaa sitten olle hankalampaa :nocando:

Helepoimmalla pääsee kun investoi sen sata euroa ja ostaa uudet lemukat sinne :wink:
Kuinka vaihtaminen tapahtuu tee se itse menetelmanä? Onko ongelmakohtia? Myös vaihdelaatikon tyyny.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tyynyt on läpipulteilla ylä-, ja alapuolelta. Yläpuolella on 17mm kannalla, kuskin puolella on vähän ahdas paikka päästä vääntämään johtuen polttoainepumpusta ja mjuista imupuolen härdelleistä.

Pohjan alla on kuusiokolokannalla, en muista kokoa.

Ei kait siinä muuten mitä kun höllää ruuvit ja tunkkaa konetta ylöspäin niin että mahtuu tyyny pois välistä ja uusi tilalle, laskee takas ja ruuvaa kiinni. Suosittelen vaihtamaan tyyny kerrallaan eikä niin että ottaa kaikaista kaikki ruuvit pois, saattaa muuten olla haastavampaa kohdistaa tyynyt asennettaessa :idea:

Laatikon tyyny on kanssa ruuveilla, kntojen kokoja en muista, se on se kaikista helpoin vaihdettava, mitä nyt sitten jotain suojapeltejä saattaa olla edessä :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2948
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Moottorin kumityyny muistaakseni kiinni 7 tai 8mm kuusiokololla sieltä alhaalta
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

mullapa vaan oli molemmin puolin, iha perus 17mm kannalla olevat pultit :shock:
on niitä tullu tässä nyt muutaman kerran irroteltua puolentoista viikon aikana :oops:
ei sen puoleen, vaihoin samalla molemmat, kun oli tallissa laatikollinen uusia :shock:
® Mesen linttaklubi
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Kumityynyt

Viesti Kirjoittaja jambe »

jovihava kirjoitti:Tyynyt on läpipulteilla ylä-, ja alapuolelta. Yläpuolella on 17mm kannalla, kuskin puolella on vähän ahdas paikka päästä vääntämään johtuen polttoainepumpusta ja mjuista imupuolen härdelleistä.

Pohjan alla on kuusiokolokannalla, en muista kokoa.

Ei kait siinä muuten mitä kun höllää ruuvit ja tunkkaa konetta ylöspäin niin että mahtuu tyyny pois välistä ja uusi tilalle, laskee takas ja ruuvaa kiinni. Suosittelen vaihtamaan tyyny kerrallaan eikä niin että ottaa kaikaista kaikki ruuvit pois, saattaa muuten olla haastavampaa kohdistaa tyynyt asennettaessa :idea:

Laatikon tyyny on kanssa ruuveilla, kntojen kokoja en muista, se on se kaikista helpoin vaihdettava, mitä nyt sitten jotain suojapeltejä saattaa olla edessä :?
Vihdoinkin tyynyt vaihdettu ja muutos on valtava. Käynnistyy niin, että ei ehdi avaimesta irti ja sammuu melkein huomaamatta kun sammuttaa. Ei pienintäkään tärinää. Ihme, että vaurioita ei tullut. Kuskin puolen tyyny oli melkein kahtene kappaleena ja toinen oli kaksi senttiä matalampi kuin uusi. Suosittelen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”