
Moottorin tärinä 200D -90
Eikhait suutinremontti nuin kalliiks tule? Suutinkärki jos maksais vaikka 30e kpl ja 4*30e=120. Nehän pystyy ite vaihtamaan jos ne saa itse irroitettuakin 

www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Moottorin tärinä 200D -90
Pienillä kierroksilla kumisee kuin olisi peltitynnyrissä. Mikä oireyhtymä on kyseessä? Voiko vaihdelaatikon- tai moottorin tyynyt aiheuttaa oireita?jambe kirjoitti:Kone tärisee tyhjäkäynnillä ja kun sammutta tärisee sen jälkeen hetken ikäänkuin jälkikäyntiä. Mikä on homman nimi?
Lievää resonointia ilmenee sisätiloissa toenperrään. Oletko vaihtanut tyynyjä? Tyhjäkäynnillä kun katsoo nokkapellin reunaa ratin takaa huomaa kuinka tärisee. Voiko se olla tyyny?Multiviri kirjoitti:Pitäsköhän itekki uusia moottorin kumityynyt, meinaa sisällä resonoida vähän joka paikassa. Sammutettaessa rytkäyttää myös melko tuntuvasti. Ne ainakin tarkistukseen siis.
En ole vaihtanut tyynyjä kun ei vielä pahasti tärrää. Välillä ottaa häiritsevää resonanssia vaan jostain joka täristää kojelautaa muttei tunnu muualla...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Tärinät
Oletko uusinut tyynyt? Kun tarkemmin olen perehtynyt ongelmaan pientä resonointia on havaittavissa jalkatilassa pienemmillä kierroksilla ja ratin takaa voi nähdä kuinka nokkapellin reuna tärisee tyhjäkäynnillä. Kun tutkii tyynyjä on vaikea sanoa ovatko syypää tärinöihin.Multiviri kirjoitti:Pitäsköhän itekki uusia moottorin kumityynyt, meinaa sisällä resonoida vähän joka paikassa. Sammutettaessa rytkäyttää myös melko tuntuvasti. Ne ainakin tarkistukseen siis.
Oletko saanut resonoinnin kuriin? Mulla Mese resonoi ja sen huomaa jalkatilassa pienillä kierroksilla. Onko sittenkin tyyny lopussa? Mikä muu aiheuttaa resonointia? Pysäyttimen kalvo tuskin aiheuttaa tärinää, vai?Multiviri kirjoitti:Pitäsköhän itekki uusia moottorin kumityynyt, meinaa sisällä resonoida vähän joka paikassa. Sammutettaessa rytkäyttää myös melko tuntuvasti. Ne ainakin tarkistukseen siis.
Resonointi 200D 90
Jalkatilassa huomaa pientä resonaatiota pienillä kierroksilla. Mikä sen voi aiheuttaa? Onko tyyny sittenkin mennyttaä Olen tarkastellut tyynyjä ja vaikea on havaita vikaa. Kuinka sen voi sata varmasti todeta onko tyyny mennyttä? Tyhjäkäynnillä voi ratin takaa havaita kun konepellin reuna tärisee.
Kuinka vaihtaminen tapahtuu tee se itse menetelmanä? Onko ongelmakohtia? Myös vaihdelaatikon tyyny.jovihava kirjoitti:Ottaa tyynyt irti ja kahtelee, kyllä retkahtaneen tunnistaa irrallaan![]()
Vähän laidassaan olevan tunnistaminen saattaa sitten olle hankalampaa
Helepoimmalla pääsee kun investoi sen sata euroa ja ostaa uudet lemukat sinne
Tyynyt on läpipulteilla ylä-, ja alapuolelta. Yläpuolella on 17mm kannalla, kuskin puolella on vähän ahdas paikka päästä vääntämään johtuen polttoainepumpusta ja mjuista imupuolen härdelleistä.
Pohjan alla on kuusiokolokannalla, en muista kokoa.
Ei kait siinä muuten mitä kun höllää ruuvit ja tunkkaa konetta ylöspäin niin että mahtuu tyyny pois välistä ja uusi tilalle, laskee takas ja ruuvaa kiinni. Suosittelen vaihtamaan tyyny kerrallaan eikä niin että ottaa kaikaista kaikki ruuvit pois, saattaa muuten olla haastavampaa kohdistaa tyynyt asennettaessa
Laatikon tyyny on kanssa ruuveilla, kntojen kokoja en muista, se on se kaikista helpoin vaihdettava, mitä nyt sitten jotain suojapeltejä saattaa olla edessä
Pohjan alla on kuusiokolokannalla, en muista kokoa.
Ei kait siinä muuten mitä kun höllää ruuvit ja tunkkaa konetta ylöspäin niin että mahtuu tyyny pois välistä ja uusi tilalle, laskee takas ja ruuvaa kiinni. Suosittelen vaihtamaan tyyny kerrallaan eikä niin että ottaa kaikaista kaikki ruuvit pois, saattaa muuten olla haastavampaa kohdistaa tyynyt asennettaessa

Laatikon tyyny on kanssa ruuveilla, kntojen kokoja en muista, se on se kaikista helpoin vaihdettava, mitä nyt sitten jotain suojapeltejä saattaa olla edessä

® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Moottorin kumityyny muistaakseni kiinni 7 tai 8mm kuusiokololla sieltä alhaalta
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Kumityynyt
Vihdoinkin tyynyt vaihdettu ja muutos on valtava. Käynnistyy niin, että ei ehdi avaimesta irti ja sammuu melkein huomaamatta kun sammuttaa. Ei pienintäkään tärinää. Ihme, että vaurioita ei tullut. Kuskin puolen tyyny oli melkein kahtene kappaleena ja toinen oli kaksi senttiä matalampi kuin uusi. Suosittelen.jovihava kirjoitti:Tyynyt on läpipulteilla ylä-, ja alapuolelta. Yläpuolella on 17mm kannalla, kuskin puolella on vähän ahdas paikka päästä vääntämään johtuen polttoainepumpusta ja mjuista imupuolen härdelleistä.
Pohjan alla on kuusiokolokannalla, en muista kokoa.
Ei kait siinä muuten mitä kun höllää ruuvit ja tunkkaa konetta ylöspäin niin että mahtuu tyyny pois välistä ja uusi tilalle, laskee takas ja ruuvaa kiinni. Suosittelen vaihtamaan tyyny kerrallaan eikä niin että ottaa kaikaista kaikki ruuvit pois, saattaa muuten olla haastavampaa kohdistaa tyynyt asennettaessa![]()
Laatikon tyyny on kanssa ruuveilla, kntojen kokoja en muista, se on se kaikista helpoin vaihdettava, mitä nyt sitten jotain suojapeltejä saattaa olla edessä