300D sedanin takaluukun jousen kiinnitys ongelma

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

300D sedanin takaluukun jousen kiinnitys ongelma

Viesti Kirjoittaja Köster »

No napsahti poikki oikean puolen takaluukun jousen kiinnike siitä "käyrän" putken kohdalta>öö putken tai mikä lie oikea nimitys,
jonka toinen pää sinne hattuhyllyyn jonnekkin kiinnittynee ja toinen luukun kanteen ja luukkua avattaessa ja suljettaessa heiluupi ees taas.

Toinen tapaus tämmösissä korimalleissa edellinen -88 ja nyt 92 ja aivan tuore on murtojälki?

>olisko lomareissulla ollu jotain edessä>paljo voimaa ja vähä järkee täyteen ahdattu kontti kiinni ja aamen :oops: >en se minä ollu ja sitäpaitsi jos olin se oli vahinko...

Voiko vaihtaa tuon takaluukun saranan "putken" kohtuu työllä vai teenkö kiinnikkeen korjausversion
kuten edelliseen>jousi suoraan (kieroon) kiinni putkeen syntyneeseen reikään.
Tai panta tukevasti ympäri ja vastaavan mittanen pultti kiristämään pannan paikalleen ja samalla jousen pitimeksi?
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

Jos mieli vaihtaa:
C-pilarin verhoilut irti
niskatuet irti
hattuhyllyn verhoilu irti
sarana on pultilla kiinni, saranassa on säätö epäkeskolla

Nopeampi ja helpompi ja pysyvämpi ratkaisu on "kempin" pikaliima
pieni lisämetallivahvistus ei ole pahasta, koska metalli väsyyy ajankanssa
autodidakti
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Ompa homma vaihtaa tuollanen jousi, en taida ikinä katkaista sitä. :shock:
Kein siknatuur
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

tarkkennettuna jousi ei niinkään katkea vaan jousen korva
W202 sedan mallissa aika yleinen vaiva
ainoa keino taitaa estämiseen olla käyttämättä takakonttia :roll:
autodidakti
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

felmit kirjoitti:Ainoa keino taitaa estämiseen olla käyttämättä takakonttia :roll:
Tai pitäytyä farkussa. :D
Kein siknatuur
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Sampo N. kirjoitti:
felmit kirjoitti:Ainoa keino taitaa estämiseen olla käyttämättä takakonttia :roll:
Tai pitäytyä farkussa. :D
Jahas, ei se tainnukkaan olla täysin omaa tyhmyyttä (helpotti hiukan jo)

Tuo putkisauman hitsaus paperi jo melko pitkään kuivunut, vaan kai tuo vanhasta muistista menis vielä>aika kiva ,ahdas kontti yläsauma ja osittain putken ympäri? No onneks mahtuu vielä konttiin makaamaan> hyvät kipinäsuojat ympäristöön niin kyl se siitä pikkuhiljaa kaljan kanssa....tai nopeasti ilman kaljaa luultavasti räntäsateessa parkkipaikalla
hyvää tehään ja priimaa tullee otaksun :) .

Kiitän jälleen>katselinkin laiskuuttani tänään, jotta ompas se pikkusen piilossa se toisen pään kiinnitys.
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Köster kirjoitti:
Sampo N. kirjoitti:
felmit kirjoitti:Ainoa keino taitaa estämiseen olla käyttämättä takakonttia :roll:
Tai pitäytyä farkussa. :D
Jahas, ei se tainnukkaan olla täysin omaa tyhmyyttä (helpotti hiukan jo)

Tuo putkisauman hitsaus paperi jo melko pitkään kuivunut, vaan kai tuo vanhasta muistista menis vielä>aika kiva ,ahdas kontti yläsauma ja osittain putken ympäri? No onneks mahtuu vielä konttiin makaamaan> hyvät kipinäsuojat ympäristöön niin kyl se siitä pikkuhiljaa kaljan kanssa....tai nopeasti ilman kaljaa luultavasti räntäsateessa parkkipaikalla
hyvää tehään ja priimaa tullee otaksun :) .

Kiitän jälleen>katselinkin laiskuuttani tänään, jotta ompas se pikkusen piilossa se toisen pään kiinnitys.
Ratkaisu seuraavanlainen:
> ostin motonetistä pakoputkenkiristimen 25mm putkelle (0,90e) 8mm kierretangosta taivutin sen U-mallisen kiristimen tangon.
> toinen pää jäi vähän pidemmäksi>sitten vaan kiristys ja asennon säätö sopivasti vinoon,jotta jousi mahtui liikkumaan sen lyhkäsen pään ohi ja taas mennään kontille pelkäämättä sen kopsahtavan takaraivoon lumiharjapönkän pettäessä :wink:
> noin 15min varsinainen työ ja suunnittelussa meni toinen tovi.
(ettei vaan hitsauskamppeita joutunu kaivamaan esille :oops: )
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”