kilander kirjoitti:Tehokkaita pakkaajia nuo Saksalaiset, kaikki mahtuivat yhdelle kuormalavalle.
Kilanderin CLK 200 Kompressor
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Niin minustakinprehistorik kirjoitti:No, jo vain! Nehän näyttävät kuin olisivat tehty tuohon![]()
Tänään laitoin eteen alkuperäiset kuraläpät,taakse vaihdoin jousien päälle ykkösen kumit,parkkeihin Osramin cool bluet.
Raitisilmasuodatinta kysyin motonetista,ei ole sanoi henkilökunnan edustaja.
Alkuperäinen maksaisi 65 euroa,ei tullut otettua.Piirsin vanhasta mallin ja taas motonettiin ,W210:n aktiivihiilisuodatin (tuotenumero 19-2079) näyttäisi olevan W208:iin manuaali-ilmastoinnilla sopiva,hintaa 24,5 €.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tuommonen ahtopainemittari jäänyt jostain yli,ja sopivasti imusarjassa lähtö letkulle valmiina.

Ajattelin jos selvittäisi kompressorin toimintaa,mutta ei nyt ihan auennut mikä/miten ahdinta ohjataan?
Ykkösellä ei juurikaan mittarin viisari värähdä,kakkosella nousee "jo" 0,2 bar.,viitosella alkaa olemaan 0,4 ahtoja.Kuutosella ei tullut testattua kun kiitorata loppui hieman kesken
Vähän tuntui olevan välystä kuskin puolella ulommassa raidetangon päässä.
Hain lähikaupasta uuden,ja kokemus on opettanut katsomaan suojakumin alle.

Ei tullut yllätyksenä että joku unohtanut tehtaalla laittaa rasvaa.

Saattaahan tuo hieman käyttöikää jatkaa jos siellä hieman on hieman vaseliinia.

Ajattelin jos selvittäisi kompressorin toimintaa,mutta ei nyt ihan auennut mikä/miten ahdinta ohjataan?
Ykkösellä ei juurikaan mittarin viisari värähdä,kakkosella nousee "jo" 0,2 bar.,viitosella alkaa olemaan 0,4 ahtoja.Kuutosella ei tullut testattua kun kiitorata loppui hieman kesken
Vähän tuntui olevan välystä kuskin puolella ulommassa raidetangon päässä.
Hain lähikaupasta uuden,ja kokemus on opettanut katsomaan suojakumin alle.

Ei tullut yllätyksenä että joku unohtanut tehtaalla laittaa rasvaa.

Saattaahan tuo hieman käyttöikää jatkaa jos siellä hieman on hieman vaseliinia.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
tarvis vissiin itekki katella roiskeläppiä
tuo ei vissiin mitään kummempia aseita tarvii kun tuon suojakumin tuosta nivelen päältä riisuttaa
ite olen ollut joskus laiskalla päällä ja lääkeneulalla pujottanu moottorisahan teräketjuöljyä ola pallonivelen sissään.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Pienellä tasapäämeisselillä kääntää alapäästä pois urasta.Terho P kirjoitti: tuo ei vissiin mitään kummempia aseita tarvii kun tuon suojakumin tuosta nivelen päältä riisuttaa
Tuo alkuperäinen kiristysrengas senverran v-mäinen laittaa,että olen korvannut sen parilla kierroksella mig-lankaa,päät ristiin,kapea kärkisillä pihdeillä kiristää ja katkaisee sitten ylimääräiset pois.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Joku sanonut että bensiini moottorilla varustetuissa malleissa simpukan kiristäminen hankalampaa kuin dieseleissä.
Tilaahan on,varsinkin kun ottaa imusarjan pois tieltä
.

Oli meinaan tuo kuusiokoloruuvi senverran kiinni,ettei halunnut avautua siihen sopivalla tavallisella avaimella,piti oikein räikän kanssa naksauttaa että alkoi pyöriä eritahtiin mutterin kanssa.
Tuommonen osa oli vähän rikki.

002 540 14 97 on tuon mikälie osasen numero.Yksi letkun lähtö oli poikki.
Saap nähdä kun vaihtaa uuden,nousisko ahdot herkemmin
Tilaahan on,varsinkin kun ottaa imusarjan pois tieltä

Oli meinaan tuo kuusiokoloruuvi senverran kiinni,ettei halunnut avautua siihen sopivalla tavallisella avaimella,piti oikein räikän kanssa naksauttaa että alkoi pyöriä eritahtiin mutterin kanssa.
Tuommonen osa oli vähän rikki.

002 540 14 97 on tuon mikälie osasen numero.Yksi letkun lähtö oli poikki.
Saap nähdä kun vaihtaa uuden,nousisko ahdot herkemmin
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Jotenkin 90-lukulaisia nuo avaimet,tilattiin Stuttgartista uusi.

Päivittyi ilme-ainakin siltä osin-2000 luvulle.
Hihnojakin vaihtelin.Jännä kun c kompressorin hihnaksi motonetti myy 1330 mm.pitkää remmiä,pitäisi käydä 1993-2001 malleihin.
Mutta tuo käykin ItalianExport yksilöihin.
Sitten w203 c:n (vm.2000-2002) 1350 mm. hihna käy tähän "normaali" kompuraan,siis ainakin clk:hon .

Päivittyi ilme-ainakin siltä osin-2000 luvulle.
Hihnojakin vaihtelin.Jännä kun c kompressorin hihnaksi motonetti myy 1330 mm.pitkää remmiä,pitäisi käydä 1993-2001 malleihin.
Mutta tuo käykin ItalianExport yksilöihin.
Sitten w203 c:n (vm.2000-2002) 1350 mm. hihna käy tähän "normaali" kompuraan,siis ainakin clk:hon .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2345
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Lainaus: Vähän tuntui olevan välystä kuskin puolella ulommassa raidetangon päässä.
Hain lähikaupasta uuden,ja kokemus on opettanut katsomaan suojakumin alle.
Päästä se vanha räläkällä halki ja katso mihin kohtaan kannattaisi rasvanipan kairata.
Hain lähikaupasta uuden,ja kokemus on opettanut katsomaan suojakumin alle.
Päästä se vanha räläkällä halki ja katso mihin kohtaan kannattaisi rasvanipan kairata.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Tuo olis kyllä hyvä tehdä,varsinkin sisäpäähän.cdi kirjoitti: mihin kohtaan kannattaisi rasvanipan kairata.
Joutuu vaihtamaan molemmat puolet samalla,keskitanko on "yhtäpuuta",ja sisemmät raidepäät tämän näköiset osapuilleen:

Tuli kurkistettua takakontin verhoilun alle,sieltä löytyi 16" vararengas,alumiinivanteella oikein.Näyttäis että ollut jo tehtaalta lähtiessä 040 värillä maalattu..

Noita kun saisi kolme lisää,niin olisi komiat talvivanteet
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Emmie vielä,miten noita ettis "spare wheels for CLK"prehistorik kirjoitti:Jokos eBaysta kattelit..?kilander kirjoitti:Noita kun saisi kolme lisää,niin olisi komiat talvivanteet.
Noissa kun ei oo mitään infoa leveydestä/et:stä.
Pitäis vissiin mitata,töihinkin kohta mentävä,ei taia jaksaa
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Ai, juu - tuo on siis ihan näitä nykyaikaisia vararenkaita ja vanteita, joille taitaa olla asetettu jonkinlainen maksiminopeuskin... Eihän tällaisella pussihousulla käynyt moinen mielessä...kilander kirjoitti:Emmie vielä,miten noita ettis "spare wheels for CLK"![]()
Noissa kun ei oo mitään infoa leveydestä/et:stä.
Pitäis vissiin mitata,töihinkin kohta mentävä,ei taia jaksaa.
® Mesen Porkkana-klubi
Rekisteriotteen kanssa merkkiliikkeeseen (varaosamyyjä halusi jostain syystä ottaa kopion siitä ??),ja eihän siinä muuta kuin neljä päivää oottelua ja hakemaan avain.255 euroa maksoi ilman metalliavainta-se ois maksanut n.40 e.lisää.En viittinyt ottaa kun noissa vanhoissa sellaiset on.Ville500 kirjoitti:
Mites muuten noi avainten tilaamine tapahtu? Oliko arvokas?
Mutta ne ei sovellu tuohon uudenmalliseen avvaimeen.
Askartelin sitten väykyn metalliavaimen käymään,että saa avaimenperän kiinni
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tuli hankittua kitkarenkaat tuohon,jos talvi jatkuu samanlaisena voi vaikka käydä ulkoiluttamassa mersua.
Eteen löytyi GoodYear EagleVector 225/45
Taakse Nokian Hakkapeliitta Rsi 235/45
Ei ollut rengasliikkeessä ruuhkaa tuossa klo 16.30 kun kävin poksauttamassa kumit vanteille.
Ja pitihän nuo heti ruuvata alle.

Eteen löytyi GoodYear EagleVector 225/45
Taakse Nokian Hakkapeliitta Rsi 235/45
Ei ollut rengasliikkeessä ruuhkaa tuossa klo 16.30 kun kävin poksauttamassa kumit vanteille.
Ja pitihän nuo heti ruuvata alle.

Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tänään kävin testaamassa tekeekö ei aivan pakasta vedetyillä kitkoilla mitään.
Oikein hyvät ja hiljaiset oli ajaa..ESP on kyllä ehdoton varuste,jos meinaa mersulla ajaa muulloinkin kuin kesällä
.
Jousijumppakin onnistui kohtuullisesti,omaa silmää asento miellyttää.



Oikein hyvät ja hiljaiset oli ajaa..ESP on kyllä ehdoton varuste,jos meinaa mersulla ajaa muulloinkin kuin kesällä
Jousijumppakin onnistui kohtuullisesti,omaa silmää asento miellyttää.



Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Ei tullut veisteltyä,mutta huomenna meen töitten jälkeen hakemaan sportin iskarit/jouset (jousille nyt heti ei välttämättä käyttöä,mutta kannattaahan nuo korjata talteen).sonikki kirjoitti:
Kai sä muistit veistellä niitä pohjaanlyötikumeja iskareista, makaa ihan saletisti niiden varassa vakioiskareilla
Kaikenjären mukaan iskaritkin lyhyemmät,vaikkei tuo ole kuin 20mm.vakiota matalampi.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
elä hyvä mies haaveilekkaan paljon halvemmaksi tulee ajella nykyisellä perhe autollaEldorado kirjoitti:Todella tyylikäs!![]()
Tuollaisella lookilla itsellekin (ja 430 koneella...)![]()
![]()
tulloo kalliiksi ajella kylillä tuommosella autolla kun naiset roikkuu niissä ovenkahvoissa ja ne menee riikki ei ole halpaa ostaa joka viikko uusia hahvoja
Tuo on kyllä hyvä pointti.Onhan tuosta sivusilmällä tullut huomattua juttua jossain foorumilla.Luullut sitä extreme-madaltajien puuhiksi.sonikki kirjoitti:Kannattaa niistä sporteistakin raapasta puolet pois! Mulla etupää kirjaimellisesti makas ihan lepoasennossaki niiden kumien päällä ja oli ajoltaa aika "mielenkiintonen"
Mutta äsken tuossa otin malliksi alkuperäisen etu saschin irti, kurkistin suojamuovin alle ja hämmästyin.

Eihän tuohon tosiaan jää joustovaroja paljoakaan.65 mm. on pitkä tuo pohjaanlyöntikumi.Arvaakohan tuon katkaista tuosta paksummasta urasta,silloin ei jäisi kuin 17 mm.kumia.Vai ohuemmasta urasta poikki ja jäisi noin 30 mm.?
No nyt lähen kattomaan sitä sportin alustaa,mutta on se noita kumeja leikattava laittoi sitten kummat iskarit tahansa
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----

Tuossa oma stanssi Eibach vietereillä (tai perä näyttää normaalia korkeammalta johtuon kuoppasesta pihasta mutta aika samassa korkeudessa siis kun sun oma), kumeista veistelin aika tarkalleen puolet pois eikä ole raavi missää olosuhteissa 8,5" ET35 225 levysillä etusilla.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Onkos tuo sivuhelma ihan tehtaan jäljiltä?
Vai kuuluuko tuommonen WDB2083451F****** malleissa ollakkin..
Näyttäisi tuohon kuvaan verrattuna että omassa keula hieman ylempänä.
Äsken mittasin tallissa,edessä navan keskeltä kaareen 330 mm.,takana 340 mm.Keula saattaa kyllä hieman painua kun ei vielä ole tullut ajettua sen jälkeen kun käytin etuiskarit irti.
Autoscoutista kattelin euroopan väritarjontaa,2002 ja vanhemmat CLKt,niin kyllähän se kaikista 2125 yksilöstä silver piti keulia 742 kpl.
Mustia "vain" 459 kappaletta myynnissä.
Vai kuuluuko tuommonen WDB2083451F****** malleissa ollakkin..
Näyttäisi tuohon kuvaan verrattuna että omassa keula hieman ylempänä.
Äsken mittasin tallissa,edessä navan keskeltä kaareen 330 mm.,takana 340 mm.Keula saattaa kyllä hieman painua kun ei vielä ole tullut ajettua sen jälkeen kun käytin etuiskarit irti.
Autoscoutista kattelin euroopan väritarjontaa,2002 ja vanhemmat CLKt,niin kyllähän se kaikista 2125 yksilöstä silver piti keulia 742 kpl.
Mustia "vain" 459 kappaletta myynnissä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Ei olis vuonna 1991 arvannut että tämmöinenkin aika koittaa:Nesteellä 95e halvempaa kuin diesel
.
Se sitten jäi CLKlla talvitauko hieman lyhyemmäksi.Eilen kävin sillä ensimmäistä kertaa työkeikalla merenrannalla.Ajattelin samalla katsoa kulutuspuolta.

Tuossa kohtaa tankki täyteen ja trippi nollille,yöllä sitten palasin samaan kohtaan ja 19 litraa mahtui tankkiin,251 km. ajon jälkeen.
Tiedä sitten oliko kelillä kulutusta alentava vaikutus;lunta kun satoi koko illan,niin kolmiovalo vilkkui jos vähänkin kaasua painoi (vaikka kyydissä kolme aikamiestä ja vähän tavaraa),ei tainnut kertaakaan kierrokset nousta yli 2500 rpm.
Pitänee kesäkelissä mitata pystyykö pääsemään lähellekkään kuutosen lukemia.Eilen luin yheltä toiselta foorumilta,että 320 CLKn matka-ajon kulutus jos enempi kuin 6,9 litraa (varmaan sadalla),niin siinä on jotain vikaa
.
Se sitten jäi CLKlla talvitauko hieman lyhyemmäksi.Eilen kävin sillä ensimmäistä kertaa työkeikalla merenrannalla.Ajattelin samalla katsoa kulutuspuolta.

Tuossa kohtaa tankki täyteen ja trippi nollille,yöllä sitten palasin samaan kohtaan ja 19 litraa mahtui tankkiin,251 km. ajon jälkeen.
Tiedä sitten oliko kelillä kulutusta alentava vaikutus;lunta kun satoi koko illan,niin kolmiovalo vilkkui jos vähänkin kaasua painoi (vaikka kyydissä kolme aikamiestä ja vähän tavaraa),ei tainnut kertaakaan kierrokset nousta yli 2500 rpm.
Pitänee kesäkelissä mitata pystyykö pääsemään lähellekkään kuutosen lukemia.Eilen luin yheltä toiselta foorumilta,että 320 CLKn matka-ajon kulutus jos enempi kuin 6,9 litraa (varmaan sadalla),niin siinä on jotain vikaa
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Kuuluu ne olla jos on AMG-stylingpaketti ruksitettunakilander kirjoitti:Vai kuuluuko tuommonen WDB2083451F****** malleissa ollakkin..
Kutosmiehet voi ilmottaa kulutuksesksi ihan mitä lystää mutta siintä lähtään liikkeelle että kompura menee kuitenki aina vähintää 1-2L pienemmällä
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11