Kilanderin CLK 200 Kompressor

Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

No, jo vain! Nehän näyttävät kuin olisivat tehty tuohon :)
kilander kirjoitti:Tehokkaita pakkaajia nuo Saksalaiset, kaikki mahtuivat yhdelle kuormalavalle.
:lol: Siitähän saksalaiset ovat suorastaan kuuluisia...
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

prehistorik kirjoitti:No, jo vain! Nehän näyttävät kuin olisivat tehty tuohon :)
Niin minustakin 8) .

Tänään laitoin eteen alkuperäiset kuraläpät,taakse vaihdoin jousien päälle ykkösen kumit,parkkeihin Osramin cool bluet.

Raitisilmasuodatinta kysyin motonetista,ei ole sanoi henkilökunnan edustaja.
Alkuperäinen maksaisi 65 euroa,ei tullut otettua.Piirsin vanhasta mallin ja taas motonettiin ,W210:n aktiivihiilisuodatin (tuotenumero 19-2079) näyttäisi olevan W208:iin manuaali-ilmastoinnilla sopiva,hintaa 24,5 €.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tuommonen ahtopainemittari jäänyt jostain yli,ja sopivasti imusarjassa lähtö letkulle valmiina.

Kuva

Ajattelin jos selvittäisi kompressorin toimintaa,mutta ei nyt ihan auennut mikä/miten ahdinta ohjataan?

Ykkösellä ei juurikaan mittarin viisari värähdä,kakkosella nousee "jo" 0,2 bar.,viitosella alkaa olemaan 0,4 ahtoja.Kuutosella ei tullut testattua kun kiitorata loppui hieman kesken :roll:

Vähän tuntui olevan välystä kuskin puolella ulommassa raidetangon päässä.
Hain lähikaupasta uuden,ja kokemus on opettanut katsomaan suojakumin alle.

Kuva

Ei tullut yllätyksenä että joku unohtanut tehtaalla laittaa rasvaa.

Kuva

Saattaahan tuo hieman käyttöikää jatkaa jos siellä hieman on hieman vaseliinia.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

tarvis vissiin itekki katella roiskeläppiä :oops: tuo ei vissiin mitään kummempia aseita tarvii kun tuon suojakumin tuosta nivelen päältä riisuttaa :oops: ite olen ollut joskus laiskalla päällä ja lääkeneulalla pujottanu moottorisahan teräketjuöljyä ola pallonivelen sissään.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Terho P kirjoitti: tuo ei vissiin mitään kummempia aseita tarvii kun tuon suojakumin tuosta nivelen päältä riisuttaa
Pienellä tasapäämeisselillä kääntää alapäästä pois urasta.
Tuo alkuperäinen kiristysrengas senverran v-mäinen laittaa,että olen korvannut sen parilla kierroksella mig-lankaa,päät ristiin,kapea kärkisillä pihdeillä kiristää ja katkaisee sitten ylimääräiset pois.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Joku sanonut että bensiini moottorilla varustetuissa malleissa simpukan kiristäminen hankalampaa kuin dieseleissä.
Tilaahan on,varsinkin kun ottaa imusarjan pois tieltä :idea: .

Kuva

Oli meinaan tuo kuusiokoloruuvi senverran kiinni,ettei halunnut avautua siihen sopivalla tavallisella avaimella,piti oikein räikän kanssa naksauttaa että alkoi pyöriä eritahtiin mutterin kanssa.

Tuommonen osa oli vähän rikki.

Kuva

002 540 14 97 on tuon mikälie osasen numero.Yksi letkun lähtö oli poikki.
Saap nähdä kun vaihtaa uuden,nousisko ahdot herkemmin :?:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Jotenkin 90-lukulaisia nuo avaimet,tilattiin Stuttgartista uusi.


Kuva


Päivittyi ilme-ainakin siltä osin-2000 luvulle.

Hihnojakin vaihtelin.Jännä kun c kompressorin hihnaksi motonetti myy 1330 mm.pitkää remmiä,pitäisi käydä 1993-2001 malleihin.
Mutta tuo käykin ItalianExport yksilöihin.
Sitten w203 c:n (vm.2000-2002) 1350 mm. hihna käy tähän "normaali" kompuraan,siis ainakin clk:hon .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2343
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Lainaus: Vähän tuntui olevan välystä kuskin puolella ulommassa raidetangon päässä.
Hain lähikaupasta uuden,ja kokemus on opettanut katsomaan suojakumin alle.

Päästä se vanha räläkällä halki ja katso mihin kohtaan kannattaisi rasvanipan kairata.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

cdi kirjoitti: mihin kohtaan kannattaisi rasvanipan kairata.
Tuo olis kyllä hyvä tehdä,varsinkin sisäpäähän.
Joutuu vaihtamaan molemmat puolet samalla,keskitanko on "yhtäpuuta",ja sisemmät raidepäät tämän näköiset osapuilleen:

Kuva

Tuli kurkistettua takakontin verhoilun alle,sieltä löytyi 16" vararengas,alumiinivanteella oikein.Näyttäis että ollut jo tehtaalta lähtiessä 040 värillä maalattu..

Kuva

Noita kun saisi kolme lisää,niin olisi komiat talvivanteet :idea: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

kilander kirjoitti:Noita kun saisi kolme lisää,niin olisi komiat talvivanteet :idea: .
Jokos eBaysta kattelit..? :wink:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

prehistorik kirjoitti:
kilander kirjoitti:Noita kun saisi kolme lisää,niin olisi komiat talvivanteet :idea: .
Jokos eBaysta kattelit..? :wink:
Emmie vielä,miten noita ettis "spare wheels for CLK" :)
Noissa kun ei oo mitään infoa leveydestä/et:stä.
Pitäis vissiin mitata,töihinkin kohta mentävä,ei taia jaksaa :roll: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

kilander kirjoitti:Emmie vielä,miten noita ettis "spare wheels for CLK" :)
Noissa kun ei oo mitään infoa leveydestä/et:stä.
Pitäis vissiin mitata,töihinkin kohta mentävä,ei taia jaksaa :roll: .
Ai, juu - tuo on siis ihan näitä nykyaikaisia vararenkaita ja vanteita, joille taitaa olla asetettu jonkinlainen maksiminopeuskin... Eihän tällaisella pussihousulla käynyt moinen mielessä... :oops:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Mulla on tollanen samanmoinen varapyörä w220:ssa! :D
Mites muuten noi avainten tilaamine tapahtu? Oliko arvokas?
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ville500 kirjoitti:
Mites muuten noi avainten tilaamine tapahtu? Oliko arvokas?
Rekisteriotteen kanssa merkkiliikkeeseen (varaosamyyjä halusi jostain syystä ottaa kopion siitä ??),ja eihän siinä muuta kuin neljä päivää oottelua ja hakemaan avain.255 euroa maksoi ilman metalliavainta-se ois maksanut n.40 e.lisää.En viittinyt ottaa kun noissa vanhoissa sellaiset on.
Mutta ne ei sovellu tuohon uudenmalliseen avvaimeen.
Askartelin sitten väykyn metalliavaimen käymään,että saa avaimenperän kiinni
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tuli hankittua kitkarenkaat tuohon,jos talvi jatkuu samanlaisena voi vaikka käydä ulkoiluttamassa mersua.
Eteen löytyi GoodYear EagleVector 225/45
Taakse Nokian Hakkapeliitta Rsi 235/45
Ei ollut rengasliikkeessä ruuhkaa tuossa klo 16.30 kun kävin poksauttamassa kumit vanteille.
Ja pitihän nuo heti ruuvata alle.

Kuva
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tänään kävin testaamassa tekeekö ei aivan pakasta vedetyillä kitkoilla mitään.
Oikein hyvät ja hiljaiset oli ajaa..ESP on kyllä ehdoton varuste,jos meinaa mersulla ajaa muulloinkin kuin kesällä 8) .

Jousijumppakin onnistui kohtuullisesti,omaa silmää asento miellyttää.

Kuva

Kuva

Kuva
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Hyvä ryhti, tuliko mitkä iskarit/jouset? :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

sonikki kirjoitti:Hyvä ryhti, tuliko mitkä iskarit/jouset? :)
Tein ite ja säästin.
Edestä kierros pois/ viitosen kumit :shock:
Takaa lähti puoli kierrosta/ kakkosen kumit.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Todella tyylikäs! 8)

Tuollaisella lookilla itsellekin (ja 430 koneella...) :kuume: :kuume: :kuume:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

kilander kirjoitti:Tein ite ja säästin.
Edestä kierros pois/ viitosen kumit :shock:
Takaa lähti puoli kierrosta/ kakkosen kumit.
Kai sä muistit veistellä niitä pohjaanlyötikumeja iskareista, makaa ihan saletisti niiden varassa vakioiskareilla :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

sonikki kirjoitti:
Kai sä muistit veistellä niitä pohjaanlyötikumeja iskareista, makaa ihan saletisti niiden varassa vakioiskareilla :)
Ei tullut veisteltyä,mutta huomenna meen töitten jälkeen hakemaan sportin iskarit/jouset (jousille nyt heti ei välttämättä käyttöä,mutta kannattaahan nuo korjata talteen).
Kaikenjären mukaan iskaritkin lyhyemmät,vaikkei tuo ole kuin 20mm.vakiota matalampi.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kannattaa niistä sporteistakin raapasta puolet pois! Mulla etupää kirjaimellisesti makas ihan lepoasennossaki niiden kumien päällä ja oli ajoltaa aika "mielenkiintonen" :lol:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Eldorado kirjoitti:Todella tyylikäs! 8)

Tuollaisella lookilla itsellekin (ja 430 koneella...) :kuume: :kuume: :kuume:
elä hyvä mies haaveilekkaan paljon halvemmaksi tulee ajella nykyisellä perhe autolla
tulloo kalliiksi ajella kylillä tuommosella autolla kun naiset roikkuu niissä ovenkahvoissa ja ne menee riikki ei ole halpaa ostaa joka viikko uusia hahvoja :D
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

sonikki kirjoitti:Kannattaa niistä sporteistakin raapasta puolet pois! Mulla etupää kirjaimellisesti makas ihan lepoasennossaki niiden kumien päällä ja oli ajoltaa aika "mielenkiintonen" :lol:
Tuo on kyllä hyvä pointti.Onhan tuosta sivusilmällä tullut huomattua juttua jossain foorumilla.Luullut sitä extreme-madaltajien puuhiksi.

Mutta äsken tuossa otin malliksi alkuperäisen etu saschin irti, kurkistin suojamuovin alle ja hämmästyin.

Kuva

Eihän tuohon tosiaan jää joustovaroja paljoakaan.65 mm. on pitkä tuo pohjaanlyöntikumi.Arvaakohan tuon katkaista tuosta paksummasta urasta,silloin ei jäisi kuin 17 mm.kumia.Vai ohuemmasta urasta poikki ja jäisi noin 30 mm.?

No nyt lähen kattomaan sitä sportin alustaa,mutta on se noita kumeja leikattava laittoi sitten kummat iskarit tahansa :arrow:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kannattaa sitten varoa, voi alkaa raapimaan kaariin kun renkaat linkussa ajaa monttuun.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kuva

Tuossa oma stanssi Eibach vietereillä (tai perä näyttää normaalia korkeammalta johtuon kuoppasesta pihasta mutta aika samassa korkeudessa siis kun sun oma), kumeista veistelin aika tarkalleen puolet pois eikä ole raavi missää olosuhteissa 8,5" ET35 225 levysillä etusilla.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Onkos tuo sivuhelma ihan tehtaan jäljiltä?
Vai kuuluuko tuommonen WDB2083451F****** malleissa ollakkin..
Näyttäisi tuohon kuvaan verrattuna että omassa keula hieman ylempänä.
Äsken mittasin tallissa,edessä navan keskeltä kaareen 330 mm.,takana 340 mm.Keula saattaa kyllä hieman painua kun ei vielä ole tullut ajettua sen jälkeen kun käytin etuiskarit irti.
Autoscoutista kattelin euroopan väritarjontaa,2002 ja vanhemmat CLKt,niin kyllähän se kaikista 2125 yksilöstä silver piti keulia 742 kpl.
Mustia "vain" 459 kappaletta myynnissä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ei olis vuonna 1991 arvannut että tämmöinenkin aika koittaa:Nesteellä 95e halvempaa kuin diesel :shock: .
Se sitten jäi CLKlla talvitauko hieman lyhyemmäksi.Eilen kävin sillä ensimmäistä kertaa työkeikalla merenrannalla.Ajattelin samalla katsoa kulutuspuolta.

Kuva

Tuossa kohtaa tankki täyteen ja trippi nollille,yöllä sitten palasin samaan kohtaan ja 19 litraa mahtui tankkiin,251 km. ajon jälkeen.

Tiedä sitten oliko kelillä kulutusta alentava vaikutus;lunta kun satoi koko illan,niin kolmiovalo vilkkui jos vähänkin kaasua painoi (vaikka kyydissä kolme aikamiestä ja vähän tavaraa),ei tainnut kertaakaan kierrokset nousta yli 2500 rpm.

Pitänee kesäkelissä mitata pystyykö pääsemään lähellekkään kuutosen lukemia.Eilen luin yheltä toiselta foorumilta,että 320 CLKn matka-ajon kulutus jos enempi kuin 6,9 litraa (varmaan sadalla),niin siinä on jotain vikaa :rollin: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Hitto kun tätä topikkia lukee alkaa 208-kuume nousemaan... aivan mielettömän hyvänäköinen tuo Kimmon auto noilla vanteilla. Nettautoon/mobileen/blocketiin :arrow: :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

kilander kirjoitti:Vai kuuluuko tuommonen WDB2083451F****** malleissa ollakkin..
Kuuluu ne olla jos on AMG-stylingpaketti ruksitettuna :D Itse tosin ostin nuo jälkikäteen ja tuossa kuvassa puuttuu AMG-puskurit mutta niistä mä en tiedä laitanko mä edes kun on niin sysiruma se AMG-etupuskuri, sullakin olevat faceliftin puskurit olis paremmat mutta kun niitäkään ei joka päivä ole tarjolla :? Auton vaihto taas ei ole mielekästä kun voi tovin mennä että löytää yhtä hyvän ku nykyinen ja w209:kin alkaa jo kummittelemaan mielessä :)

Kutosmiehet voi ilmottaa kulutuksesksi ihan mitä lystää mutta siintä lähtään liikkeelle että kompura menee kuitenki aina vähintää 1-2L pienemmällä :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”