200D ryntää kun lyö pykälän päälle

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

200D ryntää kun lyö pykälän päälle

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Nonnii, pistin tuonne emäfoorumilleki tästä mutta kokeillaan olisko täällä pikaisempi apu.

Eli potilas on -87 W124 200D automaatti, ajettu noin 900 000 km.
Auto oli toiminut aamulla moitteitta, iltapäivällä se oli lähtenyt kiltisti käyntiiin ja tullut pakilla pois parkkiruudusta. D-pykälä kun oli isketty silmään, oli kone rynnännyt perkeleellisille kierroksille saman tien. Auto oli kyllä lähtenyt liikkellekin, mutta täysi kaasu oli pysynyt päällä. Jos hädissään soittaneen tuttavan jutuista mitään tjausin, keppi heilauttamalla P:lle kiekat oli taas normalisoituneet.

Alipainevuotoa ite veikkaan, vaan mikä lie totuus? Ideoita, anyone?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: 200D ryntää kun lyö pykälän päälle

Viesti Kirjoittaja Roisto »

OT:
Aku P kirjoitti:D-pykälä kun oli isketty silmään, oli kone rynnännyt perkeleellisille kierroksille saman tien. Auto oli kyllä lähtenyt liikkellekin, mutta täysi kaasu oli pysynyt päällä.
Sehän on voinut vaikka pyörähtää tyhjää. :lol: Eivaan. Eihän toisten ongelmille saisi nauraa. :oops:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Olisiko siellä lootan kyljessä oleva alipaineventtiili seonnut ja antaa lootalle virheellistä tietoa kaasun asennosta ja kääntää syöttöpumppua suuremmalle kaasun ollessa ylhäällä.
Tässä teoriassa on vain se vika, että paineen pitäisi työntää vaijeria lootasta ulospäin ja sehän ei taida onnistua edes teoriassa vaijerin menemättä mutkalle. Eli systeemi ei voine toimia käänteisesti, jos siellä jokin värkki olisi mennyt sijoiltaan päinvastaisesti toimien.
Vänttiselle soitto nyt heti.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaapo kirjoitti:Eli systeemi ei voine toimia käänteisesti, jos siellä jokin värkki olisi mennyt sijoiltaan päinvastaisesti toimien.
Vänttiselle soitto nyt heti.
Siitä se riemu repeäisi, kun Turusta soitellaan Tampereen suuntaan vinkkien perässä.
Jotain alipaineiden totaalista katoamista jostain tässä itsekin tulee veikattua, tietäisi niistä vaan jotain.
Roisto kirjoitti: Sehän on voinut vaikka pyörähtää tyhjää.
HOHO!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7252
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei diisselin kierrokset nouse vaikka kuinka alipainevuotoja olis.

Eikä ole mahdollista sekää että laatikon öljy nousisi letkuja pitkin imuilmansekaan.

Eikä laatikolle menevä vaijerikaan pysty kaasua painamaan päälle. Se on tehty niin.

:shock:
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Liittyyköhän se ruiskupumpun kyljessä oleva muju, mikä on kaasuakselilla kiinni, jotenkin tuohon ryntäys hommaa? Mitään muuta ei kyllä äkikseltään tule mieleen, mikä voisi tuota kaasua itekseen ruveta nostamaan. Ootko vilkassu konehuoneen puolelta, liikkuuko kaasuvipu, kun laittaa pykälän silmään?
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 493
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Jos polttoaineen sekaan pääsee ilmaa niin silloin kierrokset nousee aika rajusti. Siis vuotaako siirtopumppu ilmaa sisään jostain ja nimenomaan imupuolelta.
Viimeksi muokannut mjo33400, 05.4.2006 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

mjo33400 kirjoitti:Jos polttoaineen sekaan pääsee ilmaa niin silloin kierrokset nousee aika rajusti. Siis vuotaako siirtopumppu ilmaa sisään jostain.
Tuo on kyllä jenkkidieseleiden ominaisuus. Nimittäin roosamaster osaa kummitella tuollakin tavalla. Mersussa tuo ei ole mahdollista.

Vaihtoehdot vialle on aika vähäiset. Jos kaasuvivusto toimii oikein, laatikosta tuleva tanko ventiilikopan päällä liikkuu niin kuin pitää, eikä työnnä kaasua pykälä päällä, vian täytyy olla pumpun kupeessa olevassa alipainemodulaattorissa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
WK
Viestit: 237
Liittynyt: 30.9.2005 23:04
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja WK »

Emännän td escortissa oli vastaavaa vikaa, vika löytyi rikkinäisestä ailipainesäätimen kalvosta. Saatta myös vaikuttaa käynnistymiseen lappoilmiön johdosta!
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jiipee kirjoitti:Liittyyköhän se ruiskupumpun kyljessä oleva muju, mikä on kaasuakselilla kiinni, jotenkin tuohon ryntäys hommaa? Mitään muuta ei kyllä äkikseltään tule mieleen, mikä voisi tuota kaasua itekseen ruveta nostamaan. Ootko vilkassu konehuoneen puolelta, liikkuuko kaasuvipu, kun laittaa pykälän silmään?
Omistajan miehen (jonka puolesta kyselen) tämä voisi olla yksi mahdollinen vika. Tästäpä aloitamme. Kaveri ilmoitti tehneensä kaasuvivuston kanssa "jotain", mitä, en muista.

Kiitokset tähän asti, metka homma että emäforumin puolla tähän ei vielä ole vastattu. Hmm.

Sitä paitsi nyt iltasella se auto toimi kuulemma taas ihan normaalisti. Tietty.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Aku P kirjoitti:
jiipee kirjoitti:Liittyyköhän se ruiskupumpun kyljessä oleva muju, mikä on kaasuakselilla kiinni, jotenkin tuohon ryntäys hommaa? Mitään muuta ei kyllä äkikseltään tule mieleen, mikä voisi tuota kaasua itekseen ruveta nostamaan. Ootko vilkassu konehuoneen puolelta, liikkuuko kaasuvipu, kun laittaa pykälän silmään?
Omistajan miehen (jonka puolesta kyselen) tämä voisi olla yksi mahdollinen vika. Tästäpä aloitamme. Kaveri ilmoitti tehneensä kaasuvivuston kanssa "jotain", mitä, en muista.

Kiitokset tähän asti, metka homma että emäforumin puolla tähän ei vielä ole vastattu. Hmm.

Sitä paitsi nyt iltasella se auto toimi kuulemma taas ihan normaalisti. Tietty.
Ne emäviisaat on nykyään Aku täällä. :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29490
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos vika on ilmennyt YHDEN kerran, kyseessä lienee kaasupolkimen jumittuminen lattiamaton nurkkaan tms. sattuma.

En oikein jaksa uskoa että tuollaista voisi tapahtua wanhan kunnon 200 D:n pumpusta johtuen. :?
wiimax.fi
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

voiks kickdown vaijeri liittyä asiaan, takertumalla johonkin vetäen kaasun auki...
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Venakopan yli menevä tanko on rakennettu siten että jos KD-vaijerin puolelta työntää niin se ei vakuta kaasuvipuun, paitsi tietenkn silloin kun tanko umpipaskassa niin ehkä sitten. Toisaalta, vaijeri ei ole KickDown vaijeri ;p Eikä mun päähän mahu miten tuo on mahollista, mersu säikähtäny ohi viilettävää HVM:n ässää ja halunnu lähtä perään :?: :twisted:

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
HVM

Re: 200D ryntää kun lyö pykälän päälle

Viesti Kirjoittaja HVM »

Aku P kirjoitti:Nonnii, pistin tuonne emäfoorumilleki tästä...
Pöh? Mille kumman "emäfoorumille?" :shock:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”