270 CDI E ja pieni ihminen paleltuupi

Vastaa Viestiin
tuutsoni
Viestit: 67
Liittynyt: 20.3.2011 12:55
Paikkakunta: Varkaus

270 CDI E ja pieni ihminen paleltuupi

Viesti Kirjoittaja tuutsoni »

Elikkä tyypillistä CDI oiretta. Auto on 270 CDI eemeli vm- 00 ja lämpöjä ei saa nousemaan normaaliksi näin 20 pakkasilla ei sitten kirveelläkään. Termari vaihdettu kahteen kertaan, webasto / eberi toimii, keula muurattu umpeen pahvilla muuta siitä huolimatta lämpö jää noin 70 asteeseen. Ylävesiletku on ihan kylmä eli termari ei edes aukea. Pitääkö virittää nuotio konetilaan vai mikä auttaisi? Konstaapelit ei tykkää jos vetää koko ajan kahva edellä, että saisi lämmöt nousemaan.

Ps. Entisessä 320 CDI:ssä tarkeni mutta nyt piti hommata 7 hlö:n versio.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Mahtasko siinä olla se kylmien olosuhteiden paketti? Ylimääräinen pikkusyylari, jossa on myös termari :roll: :?:
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4324
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 270 CDI E ja pieni ihminen paleltuupi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tuutsoni kirjoitti:Elikkä tyypillistä CDI oiretta. Auto on 270 CDI eemeli vm- 00 ja lämpöjä ei saa nousemaan normaaliksi näin 20 pakkasilla ei sitten kirveelläkään. Termari vaihdettu kahteen kertaan, webasto / eberi toimii, keula muurattu umpeen pahvilla muuta siitä huolimatta lämpö jää noin 70 asteeseen. Ylävesiletku on ihan kylmä eli termari ei edes aukea. Pitääkö virittää nuotio konetilaan vai mikä auttaisi? Konstaapelit ei tykkää jos vetää koko ajan kahva edellä, että saisi lämmöt nousemaan.

Ps. Entisessä 320 CDI:ssä tarkeni mutta nyt piti hommata 7 hlö:n versio.
Vaihda molemat termarit
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
tuutsoni
Viestit: 67
Liittynyt: 20.3.2011 12:55
Paikkakunta: Varkaus

Ei löydy

Viesti Kirjoittaja tuutsoni »

Ei ole sitä pikku syyläriä tässä laitteessa, ei ainakaan satu silmään kun normi syyläri ja ilmastoinnin jäähdytin vaikka kuinka tiirailee ja kattovat merkkiliikkeellä rekisterinumeron perusteella et ei pitäs olla sitä pohjola versiota. ( kävin vielä just varmistamassa tuossa pihalla )
haapis1
Viestit: 112
Liittynyt: 05.11.2010 9:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja haapis1 »

Eiiih ! Tätä aihetta tuntuu meillä kaikilla riittävän, molemmilla foorumeilla ja monia aiheita sivuten :D se pikkulauhdutin kyllä näkyy ihan selkeesti kuin myös sille tulevat " oudot" letkut jos sellainen autossa on. Kuinka pitkiä nuo ajelut on joissa lämpöä nostellaan ? Itse pääsin vastaavalla autolla uudella termostaatilla tunnin ajolla 80'c vaihtelevissa nopeuksilla. Kyllähän sielä jo 60'c koneen lämmöillä hytissä tarkeni :shock: Mutta, mutta, löysitkö jo juttuja tapauksista joissa on sujautettu yläletkuun ylimääräinen termari? Diipadaapa..
E 200 cdi BE TA PB -15
Vrod-02
tuutsoni
Viestit: 67
Liittynyt: 20.3.2011 12:55
Paikkakunta: Varkaus

eteenpäin

Viesti Kirjoittaja tuutsoni »

Jep kyllä noita juttuja on nyt tullut luettua. Lämpö nousee sinne 60 korville aika hyvin mutta siitä ylöspäin tuskastuttavan hitaasti. Ei edes noin kolmen vartin ajo nosta lämpöjä normaaliksi. Kun koneen lämmöt on 60 hyttiin tulee todella haaleaa ilmaa, siispä raitisilmasuodattimet vaihtoon tänään ehtoolla ja jatketaan ajelua vetämällä aina välillä "rajoittimeen" niin jospa ne lämmöt sais kohdilleen ja irtoopahan karstat putkesta ;)

Kiitos muuten porukalle todella nopeista vastauksista, toimii nopeammin kun busanisti foorumi...

Niin juu ja tuskin tässä tapauksessa on mitään hyötyä asentaa rellun termaria sinne ylävesiletkuun kun ei se omakaan termari aukea ollenkaan koska letku on ihan kylmä... :roll:
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

minä laitoin hanan siihen keulan pikkutermarin tilalle niin pikkusen paremmin taas lämpee :roll: mulla oli behr alumiininen se termarikotelo yms ja laitettu melkolailla vuotavaksi jo tehtaalta :evil: kai sulla on asetuksista jo lisälämppäri päällä? kai tässäkin jo semmonen on? mun auto on tosin 203 270cdi mut kai näitä jääkaappia ny vähä voi itkee yhdessäkin :shock:

edit: haiskahtaa kyl että sullakin on se keulan termari selevänä. etsi ny se ensin :wink: seuraat niitä epämääräisen näköisiä pikkuletkuja tai lueskelet internettiä jos auto ei oo kotosalla :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
tuutsoni
Viestit: 67
Liittynyt: 20.3.2011 12:55
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja tuutsoni »

Terho P kirjoitti:minä laitoin hanan siihen keulan pikkutermarin tilalle niin pikkusen paremmin taas lämpee :roll: mulla oli behr alumiininen se termarikotelo yms ja laitettu melkolailla vuotavaksi jo tehtaalta :evil: kai sulla on asetuksista jo lisälämppäri päällä? kai tässäkin jo semmonen on? mun auto on tosin 203 270cdi mut kai näitä jääkaappia ny vähä voi itkee yhdessäkin :shock:

edit: haiskahtaa kyl että sullakin on se keulan termari selevänä. etsi ny se ensin :wink: seuraat niitä epämääräisen näköisiä pikkuletkuja tai lueskelet internettiä jos auto ei oo kotosalla :wink:


Joo yhdessähän näitä rakkineita on kiroiltava ja itkettävä, helpottaa mersumiesten tuskaa :wink: itsekin katselin tuota alkuperäistä termaria et on aika "vuotavan" näköinen. Lisälämppäri on päällä ja webakin puhisee, pitää mitata tuon lisälämppärin vastus josko se olisi tiensä päässä ja varaosiahan siihen ei tietysti sitten saa vaan uusituttaa koko paketin jos on sökönä. Pitänee kuitenkin käydä tänään hakemassa pikku rommi ja sitten heittäytyä selälleen auton alle letkuja seuraamaan ei siellä muuten tarkene :roll:

Kaikki selviää aikanaan...

Taitaa muuten mennä nesteet vaihtoon kun kävin äsken tallissa on eilisen termarin vaihdon jäljlitä astiassa oleva vanha neste ihan hyytelöä vaikka pakkasta ei ole kuin noin 20 :evil:
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

en oo varma sun automallista mutta ei ne letkut kyl alapuolella oo.
edit: saattaa ne tosiaan ollakkin alapuolella ne letkut tuossa 210 mallissa :oops:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Mitään mistään tiiä, mutta kohta alkaa olemaan pakko, kun ei omassa w220 ässässäkään hiki tule -30C° pakkasilla, vaikka koneessa kyllä riittää mittarin mukaan lämpöä sen +80C° :shock: Sisälle vaan tulee semmosta lehmän henkeä, ettei tuo kabiini sillä lämpeä :?



.....ja nyt asiaan :lol: Alkoi nimittäin hiipimään mieleen, että mahtaakohan tuo lämmityslaite edes pyytää sisälle tuon lämpöisempää? Vai onko näihin nyky vehkeisiinkin hiipinyt samat w124 närhenmuna & paneeliviat (tosin silloin pitäis lämpöä riittää liiaksikin)

Eli miten varmistutaan että sisälämpöanturi välittää oikeaa todellista tietoa paneelille ja sieltä magneettiventtiileille :?:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

piippu kirjoitti:Mitään mistään tiiä, mutta kohta alkaa olemaan pakko, kun ei omassa w220 ässässäkään hiki tule -30C° pakkasilla, vaikka koneessa kyllä riittää mittarin mukaan lämpöä sen +80C° :shock: Sisälle vaan tulee semmosta lehmän henkeä, ettei tuo kabiini sillä lämpeä :?
Onko raitisilmasuodatin vaihdettu milloin :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

XUX63 kirjoitti: Onko raitisilmasuodatin vaihdettu milloin :roll:
On vaihdettu...viimex joskus marras-joulukuun taitteessa :wink: Siis ilman määrästä ei ole puutetta, eikä sen jakelusta....ainoastaan lämpö puuttuu :idea: Työnsä lopettanut kiertovesipumppu vaihdettiin myös tuossa syksyn alkaessa jonka oletin olevan syy tuolle haalealle ilmalle, mutta eipä ollut suurta iloa siitäkään :(
Minä väitän meleko vakaasti, että minulla takkuaa joko sisätilan lämpöanturi, tai jotkut ilmaa ohjaavista läpistä ei hoida hommaansa...ainakaan kunnolla (päästää kylmää liikaa sekaan) :amis_selittaa:
Mutta olikos näihin semmosta "self-diagnosis" juttua, jolla auton saisi jumppaamaan läppänsä kohilleen...niinkuin oli esim. syslerin grand voyagerissa, joka näppäiltiin ilmastoinnin piilo valikosta painelemalla :?:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

piippu kirjoitti: Mutta olikos näihin semmosta "self-diagnosis" juttua, jolla auton saisi jumppaamaan läppänsä kohilleen...niinkuin oli esim. syslerin grand voyagerissa, joka näppäiltiin ilmastoinnin piilo valikosta painelemalla :?:
Ei taia olla,kun starillakaan ei saa korjattua läppiä.Saa kyllä paikannettua mikä läppä kaipaa korjausta :) .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 lämmitys, ilmastointi”