M102.982 venttiilin nostimista

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

M102.982 venttiilin nostimista

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tossa 230E, -86, venttiilit alkaneet pitää ääntä ja olisivat ilmeisesti säätöä vailla. Mutta tulipa tänään puheeksi että uudemmissa 102 koneissa ois hydrauliset nostimet? Semmoset ois tiedossa, ku tietäis vaan meneekö ne sinne?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Mennee, ku hydrauliset tuli jo -85, sitä ennen oli säädettävät nostimet... Vai onko sulla vanhempi kones..? :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Tuossa vielä pehmoset nokkahilut. Olikohan -89 alkaen jo kovempaa tavaraa. Voipi siis olla joku nokkakin kulunut pilalle ja siitä ääntelyt.

Jos nokka on kulahtanu, niin uudemmasta nokka sekä keinut, mutta jättäen vanhat nokkapukit ettei ala laakeri nahistaa.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tjoo, jotenkin tollai asian ymmärsin, et uudemmissa tuo on erilainen. Mut se uudempi on siis ihan vaan osat heittämällä vaihdettu?

Ens viikolla pitäis muutakin puuhailla, jos sillä reissulla ehtis tuotakin ihmetellä, ihan siis sillä miten monimutkaista tuommosen vaihto olis.
Avatar
Moska
Viestit: 412
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Eikait siinä paljon muuta oo, kuin koppa pois ja ketjun kirirstin pois, rattaan ympärille nippuside, pultit auki ja sitte löysää hissuksiin pukkien pultit. Kasaus päinvastoin.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Ens viikolla pitäis tulla uudet osat, joskos ne tulis vaihdettua laatikkorempan yhteydessä. On tullu vaan semmonen dieselmäinen sivuääni, erityisesti tyhjäkäynnillä, ja pakoventtiilit tuli uusittua kaks vuotta takaperin. Jos tolla nyt pääsisi tuosta eroon.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Missäs kohtaa näihin tuli (vai tuliko ees m102 muutaku 16v..) tuplaketju? Kaverilla oli koneessa, josta osat piti tulla, piloille kulunut nokka-akseli joten ongelmaa ei tällä ratkaistu.. Mitenköhän noiden hitsailu, paljonko kustantaa vs. kokonaan uus, kestääkö vai miten kannattaa tehdä?

jos jollain joutilaana nokka-akseli, niin yv:llä voipi toki tarjoilla.. :)
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Tuplaketju tuli kans siinä -88-89 vaihteessa... Yks rivisestä pystyy tekeen tuplan ku vaihtaa kaikki osat jakopäähän... :wink: Piru ku kerkesin syksyllä myydä yhet pukit ja nokkakepin... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Joo, siinä vaan melkonen homma vaihtaa kaikki, vs. pelkkä nokan osien vaihto..

Mitenköhän nämä?

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/251296/1

http://m-b-osa.ostoskatu.fi/products/view/555

Oisko noista mihinkään, vai saiskos jostain edullisemmin?
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kävin motonetistä kysäsemässä valmistajaa, ja joku unger knopling tai jotain siihen suuntaan oli osien valmistaja, onko kellään kokemusta noista, kannattaako sijoittaa?

Tarjottu on noita käytettyjä, mutta jos nokka-akseli on tyyppiongelma, tiiä sitten miten pitkään käytetty toimii?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ongelma poistui kun nokkahilut vaihtui kovempiin, jos 89:stä tai tuoreemmasta otat niin kestää. Muista puhistaa kunnolla öljyreiät mistä nokka saa voitelun. Karstatukkeuma sen vanhan nokan on pilannut.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”