Autonostoon Sakujen maahan ja OBD lukija kännykässä
Autonostoon Sakujen maahan ja OBD lukija kännykässä
Hei
Jos tässä saan aikaseksi reissun sakujen maahan W211 farkkua metsästään niin oliskohan tämmöisestä kamppeesta paljoa apua?
http://www.obdkey.com/obd_orders.asp?
Video samasta asiasta ooppelissa, windows kone ja johtoversio
http://www.youtube.com/watch?v=Rb7UF9Ir ... re=related
Tuon sais huomaamattomasti kiinni tutkittavan auton OBD rasiaan. Sitten langattomasti esim tällä softalla ja kännykällä
http://appfinder.lisisoft.com/app/dashc ... oards.html
Vastaavia softia löytyy obdkey kapulaan myös androidi /wintoosa koneesen.
Meinaan vaan että stari (*) ja läppäri kapuloineen /latureineen vois herättää liikaa huomiota. Softan kuvauksesta päätellen tuolla voisi nähdä jopa pakoputken paineet. DPF filtterin tukkoisuuden jne..
Jollakin konstilla pitäis päästä kyllä katsoon jarrujen surullisen kuuluisan SBC ohjurinkin toimintaa..
Yhteensä maksaa WIFI mallin kapula ja dashkommand melkein 300€. Onkohan tuommoista kukaan kokeillut?
Tuosta hakureissusta vois kehitelä lisääkin tarinaa. Toki välittäjiä on joka lähtöön, mutta kun mun vaatimuksena on että autosta tarkistetaan vähintään seuraavat asiat ennen kauppaa
-alusta nivelineen tutkitaan nosturilla. voimansiirto, vuodot jne, kuumaksi ajo
-entiselle omistajalle soitto, jos myyjä on rokari
-huollot paperista ja OBD:sta (myös mahd todelliset kilometrit)
Noissa hommissa menee siellä paikanpäällä minultakin itseltänikin monta tuntia per auto joten toki välittäjä tai avustaja on palkkansa ansainnut ja tietääkin tehneensä töitä jos minun mukaan tulee. Pelkkä kaupanteko , auton rahtaus tai rekisteröinnit ja ajo onnistuu itseltäkin, joten siihen ei apua tarvita. Onhan tuota jo muutama kosla tullu kelekottua sieltä omaan käyttöön joten perusasiaoista alkaa olemaan jo tuntumaa. Mitä muut on asioista mieltä? Mitäs kokemuksia muilla on?
Niin ja hintaluokka 5-10Keur / auto
Jos tässä saan aikaseksi reissun sakujen maahan W211 farkkua metsästään niin oliskohan tämmöisestä kamppeesta paljoa apua?
http://www.obdkey.com/obd_orders.asp?
Video samasta asiasta ooppelissa, windows kone ja johtoversio
http://www.youtube.com/watch?v=Rb7UF9Ir ... re=related
Tuon sais huomaamattomasti kiinni tutkittavan auton OBD rasiaan. Sitten langattomasti esim tällä softalla ja kännykällä
http://appfinder.lisisoft.com/app/dashc ... oards.html
Vastaavia softia löytyy obdkey kapulaan myös androidi /wintoosa koneesen.
Meinaan vaan että stari (*) ja läppäri kapuloineen /latureineen vois herättää liikaa huomiota. Softan kuvauksesta päätellen tuolla voisi nähdä jopa pakoputken paineet. DPF filtterin tukkoisuuden jne..
Jollakin konstilla pitäis päästä kyllä katsoon jarrujen surullisen kuuluisan SBC ohjurinkin toimintaa..
Yhteensä maksaa WIFI mallin kapula ja dashkommand melkein 300€. Onkohan tuommoista kukaan kokeillut?
Tuosta hakureissusta vois kehitelä lisääkin tarinaa. Toki välittäjiä on joka lähtöön, mutta kun mun vaatimuksena on että autosta tarkistetaan vähintään seuraavat asiat ennen kauppaa
-alusta nivelineen tutkitaan nosturilla. voimansiirto, vuodot jne, kuumaksi ajo
-entiselle omistajalle soitto, jos myyjä on rokari
-huollot paperista ja OBD:sta (myös mahd todelliset kilometrit)
Noissa hommissa menee siellä paikanpäällä minultakin itseltänikin monta tuntia per auto joten toki välittäjä tai avustaja on palkkansa ansainnut ja tietääkin tehneensä töitä jos minun mukaan tulee. Pelkkä kaupanteko , auton rahtaus tai rekisteröinnit ja ajo onnistuu itseltäkin, joten siihen ei apua tarvita. Onhan tuota jo muutama kosla tullu kelekottua sieltä omaan käyttöön joten perusasiaoista alkaa olemaan jo tuntumaa. Mitä muut on asioista mieltä? Mitäs kokemuksia muilla on?
Niin ja hintaluokka 5-10Keur / auto
Hyötyäkö obd-lukijasta?
Silloin kun carsoftilla pysty tsekkaamaan mersujen vikamuistia, eli valmistus ennen 06.2005 (tai jotain), tuo lukeminen lienee helppoa. Mulla on ollut läppäri ja carsoft joskus mukana Saksassa ja olen tsekannut ja tyhjännyt vikamuistin ennen koeajolle lähtöä ja tarkastanut koeajon jälkeen, onko vikakoodeja tullut takaisin.
Näissä nykyisissä autoissahan on se ominaisuus, että jos ne seisovat vähän pitempään ja pääsee akun lataustila laskemaan, tulevat melkein kaikki mahdolliset vikakoodit päälle. Systeemi kun nääs mittaa enimmäkseen eri anturien antamia jännitteitä.
Noissa uudemmissa mersuissa taitaa olla sellainen koodilukitus, ettei muilla kuin *lla pääse oikeisiin vikakoodeihin. Obd-lukijalla näkee vaan ne "viralliset" päästöjen ylitykset, eikä niillä taida olla niin hirveästi merkitystä, jos on vähänkin pelannut autojen kanssa. Ainakin bensakoneissa haistaa palamattomat hiilivedyt kyllä ilman testeriäkin.
Toisaalta en näe kyllä mitään järkeä hakea Saksasta SBC-jarrullista W211:stä, eli tässä tarkasteltaneen juuri näitä uudempia (06.2005-) mersuja
Näissä nykyisissä autoissahan on se ominaisuus, että jos ne seisovat vähän pitempään ja pääsee akun lataustila laskemaan, tulevat melkein kaikki mahdolliset vikakoodit päälle. Systeemi kun nääs mittaa enimmäkseen eri anturien antamia jännitteitä.
Noissa uudemmissa mersuissa taitaa olla sellainen koodilukitus, ettei muilla kuin *lla pääse oikeisiin vikakoodeihin. Obd-lukijalla näkee vaan ne "viralliset" päästöjen ylitykset, eikä niillä taida olla niin hirveästi merkitystä, jos on vähänkin pelannut autojen kanssa. Ainakin bensakoneissa haistaa palamattomat hiilivedyt kyllä ilman testeriäkin.
Toisaalta en näe kyllä mitään järkeä hakea Saksasta SBC-jarrullista W211:stä, eli tässä tarkasteltaneen juuri näitä uudempia (06.2005-) mersuja
Re: Hyötyäkö obd-lukijasta?
Näin varmaan tapahtuu. Onko saksan myyjät auliisti antaneet koskea OBD:hen?pjj53 kirjoitti:Silloin kun carsoftilla pysty tsekkaamaan mersujen vikamuistia, eli valmistus ennen 06.2005 (tai jotain), tuo lukeminen lienee helppoa. Mulla on ollut läppäri ja carsoft joskus mukana Saksassa ja olen tsekannut ja tyhjännyt vikamuistin ennen koeajolle lähtöä ja tarkastanut koeajon jälkeen, onko vikakoodeja tullut takaisin.
Näissä nykyisissä autoissahan on se ominaisuus, että jos ne seisovat vähän pitempään ja pääsee akun lataustila laskemaan, tulevat melkein kaikki mahdolliset vikakoodit päälle. Systeemi kun nääs mittaa enimmäkseen eri anturien antamia jännitteitä.
Juu ne on kyllä pahoja tapauksia. Kuulostaa se ohjuri olevan aika kallis vaihtaa. Mulle tärkein kriteeri olis tuo 7 paikkaisuus ja sen takia on pakko näköjään hyväksyä jopa tomaattikin... Miten se SBC jarrujen yksikkö raportoi vioistaan? Onko sillä omaa valikkoa/osastoa esim Staarissa?pjj53 kirjoitti:
Noissa uudemmissa mersuissa taitaa olla sellainen koodilukitus, ettei muilla kuin *lla pääse oikeisiin vikakoodeihin. Obd-lukijalla näkee vaan ne "viralliset" päästöjen ylitykset, eikä niillä taida olla niin hirveästi merkitystä, jos on vähänkin pelannut autojen kanssa. Ainakin bensakoneissa haistaa palamattomat hiilivedyt kyllä ilman testeriäkin.
Toisaalta en näe kyllä mitään järkeä hakea Saksasta SBC-jarrullista W211:stä, eli tässä tarkasteltaneen juuri näitä uudempia (06.2005-) mersuja
Laitoin OBDKEY:n valmistajalle (KBM Systems Ltd ) kyselyitä yhteensopivuudesta Mersun kanssa, Saapa nähdä löytyykö tukea..
Tuolta näyttää löytyvän kaikenlaista muutakin alan tavaraa mm avainten ohjelmointilaitteita.
http://www.obdiiscanner.com/professiona ... ar-c5.html
Edit: Ja vielä tämmöinenkin
http://www.itrademall.com/professional- ... z-abs.html
Tuokin kommunikoi OBD:n kautta. Ei tarvisi muuta kuin lukea CAN osoite johon kirjoitetaan jotain ja luetaan jotain. Sellanen työkalu mullakin jo on.
Pitäis vain tietää CAN id ja viestikentän sisältö. Siinä sitä onkin jo purtavaa. Siellä SBC:ssä kuitenkin varmaan kuluu jokin mekaaninen osa, koska se alkuperäisenä kestää jonkun foorumin mukaan 300.000 poljinpainallusta. Onkohan noita yksiköitä kukaan aukonu? Jos sen vaikka saisi kuntoonkin.
Viimeksi muokannut HannuS, 05.3.2012 11:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yksityiset eivät ole kieltäneet, kun olen sanonut, että poistan samalla vikakoodit. Eräs rouva kyseli vähän kauhuissaan, että meneekö hänen autonsa rikki ja seurasi kiinnostuneena koko homman.
Merkkiliikkeestä ostaessa, en ole edes yrittänyt lukea vikakoodeja. Sieltä saa pyydettäessä auton koko huoltohistorian nähtäväksi ja esim. koeajolla ilmi tulleet viat korjatuksi. Viimeksi W209:iin tehtiin jarruremontti (orig. osilla), kun valitin jarrujen täristävän.
Nuo sähköjarrulliset olen kiertänyt kaukaa. Jarruyksikön vaihtaminen (jos sitä ei saa takuuseen) maksaa useimmiten saman tai enemmän, mitä hintaero on pari vuotta uudenpaan malliin.
Merkkiliikkeestä ostaessa, en ole edes yrittänyt lukea vikakoodeja. Sieltä saa pyydettäessä auton koko huoltohistorian nähtäväksi ja esim. koeajolla ilmi tulleet viat korjatuksi. Viimeksi W209:iin tehtiin jarruremontti (orig. osilla), kun valitin jarrujen täristävän.
Nuo sähköjarrulliset olen kiertänyt kaukaa. Jarruyksikön vaihtaminen (jos sitä ei saa takuuseen) maksaa useimmiten saman tai enemmän, mitä hintaero on pari vuotta uudenpaan malliin.
Hannu, tuo linkin toosahan on juurikin *. Tuolta ulkoiselta levyltä käytetään VMWaren päällä eli on se hitaampi käyttää kuin omalla levyllä olevana. Jos sulla on se sarjaportillinen kone kohtuu virkku niin toimii se tuollakin.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4324
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
SBC jarru yksikössä ei ole yleensä siinä ~300000 polkasun kohdalla mitään muuta vikaa kuin ohjelma bugi
(mikä yleensä ilmotelee itsetään 350000-450000 polkasun kohdila joskus nähnnyt alta 300000 ja vastaavasti yli 500000 polkasun kohdilla sitä herjaa)
ihan millä tahansa ei kannatta mennä ronkimaan tai voi tulla ns pakko osto
pyynti hinnalla...(taika jonkun yksikön/järjestelmän remontin maksu...)
(mikä yleensä ilmotelee itsetään 350000-450000 polkasun kohdila joskus nähnnyt alta 300000 ja vastaavasti yli 500000 polkasun kohdilla sitä herjaa)
ihan millä tahansa ei kannatta mennä ronkimaan tai voi tulla ns pakko osto
pyynti hinnalla...(taika jonkun yksikön/järjestelmän remontin maksu...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Joo, on se mutta se on niin vanha hidas ja pieni HDD. Ehkä mun pitäis hommata parempi... Tuossa ei ilmeisesti tule PC:tä mukana tuohon 580 taalan hintaan. Vaan jokin ulkoinen kovalevy..?!XUX63 kirjoitti:Hannu, tuo linkin toosahan on juurikin *. Tuolta ulkoiselta levyltä käytetään VMWaren päällä eli on se hitaampi käyttää kuin omalla levyllä olevana. Jos sulla on se sarjaportillinen kone kohtuu virkku niin toimii se tuollakin.
Hankalaa kun eivät tee softia uusille koneille tai näille älykännyköille ja iipadeille. Odbkeyn tuki avstasi näin:
OBDKey software is provided to access engine parameter data and fault codes using standard OBD-II commands. Other modules are vehicle specific and beyond OBD-II.
However, we can assist developers who know how to address other modules to perform custom vehicle data access.
Tuommoinen huolto tiedoite asiasta onkin jaossa.CDI203 kirjoitti:SBC jarru yksikössä ei ole yleensä siinä ~300000 polkasun kohdalla mitään muuta vikaa kuin ohjelma bugi
(mikä yleensä ilmotelee itsetään 350000-450000 polkasun kohdila joskus nähnnyt alta 300000 ja vastaavasti yli 500000 polkasun kohdilla sitä herjaa)
ihan millä tahansa ei kannatta mennä ronkimaan tai voi tulla ns pakko osto
pyynti hinnalla...(taika jonkun yksikön/järjestelmän remontin maksu...)
http://www.lemonauto.com/complaints/mer ... _class.htm
Pitäis vaan päästä mulkkaamaan softasta rajoja niin että huonompikin paineen nousun kulmakerroin ei aiheuttaisi SBC yksikön prosessorille paniikkivalon sytytystä. Tai vaihtaa jyrkempi anturi. Nää on nyt kyllä sellasia ideoita että ei ehkä kannata kokeilla liikenteessä olevaan autoon.... Voiko starilla deaktivoida SBC yksikön? Jossakin taidettiin väittää että se pitäis aina tehdä kun vaihtaa jarrupaloja.
Entä pääseekö autolla liikkeelle jos se on deaktivoituneena? Tai mitkä kaikki asiat lakkaavat toimimasta?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4324
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
VoiHannuS kirjoitti:Tuommoinen huolto tiedoite asiasta onkin jaossa.CDI203 kirjoitti:SBC jarru yksikössä ei ole yleensä siinä ~300000 polkasun kohdalla mitään muuta vikaa kuin ohjelma bugi
(mikä yleensä ilmotelee itsetään 350000-450000 polkasun kohdila joskus nähnnyt alta 300000 ja vastaavasti yli 500000 polkasun kohdilla sitä herjaa)
ihan millä tahansa ei kannatta mennä ronkimaan tai voi tulla ns pakko osto
pyynti hinnalla...(taika jonkun yksikön/järjestelmän remontin maksu...)
http://www.lemonauto.com/complaints/mer ... _class.htm
Pitäis vaan päästä mulkkaamaan softasta rajoja niin että huonompikin paineen nousun kulmakerroin ei aiheuttaisi SBC yksikön prosessorille paniikkivalon sytytystä. Tai vaihtaa jyrkempi anturi. Nää on nyt kyllä sellasia ideoita että ei ehkä kannata kokeilla liikenteessä olevaan autoon.... Voiko starilla deaktivoida SBC yksikön? Jossakin taidettiin väittää että se pitäis aina tehdä kun vaihtaa jarrupaloja.
Entä pääseekö autolla liikkeelle jos se on deaktivoituneena? Tai mitkä kaikki asiat lakkaavat toimimasta?
Kun sen deaktivoi niin ei toimi jarrutehostus, takajarrut,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Voi hitsi. Ovat siis korvanneet jarrutehostajan pumpun tuollaisella sähköisellä härpäkkeellä! Joku jo tekee niihin korjausbokseja. Onkohan kukaan kokeillu moisia? Ei hirveen kallis jso tuolla säästää tai jatkaa SBC yksikön ikää. Ja tuotahan voi käyttää kaverinkin autoon. Jos mä saisin tuollaisen käsiini niin laittasin CAN väylä scannerin rinnalle nauhoituksen päälle. Nauhoitetut viestit talteen ja siitäsitten omaa laatikkoa koodaamaan.CDI203 kirjoitti:VoiHannuS kirjoitti:Tuommoinen huolto tiedoite asiasta onkin jaossa.CDI203 kirjoitti:SBC jarru yksikössä ei ole yleensä siinä ~300000 polkasun kohdalla mitään muuta vikaa kuin ohjelma bugi
(mikä yleensä ilmotelee itsetään 350000-450000 polkasun kohdila joskus nähnnyt alta 300000 ja vastaavasti yli 500000 polkasun kohdilla sitä herjaa)
ihan millä tahansa ei kannatta mennä ronkimaan tai voi tulla ns pakko osto
pyynti hinnalla...(taika jonkun yksikön/järjestelmän remontin maksu...)
http://www.lemonauto.com/complaints/mer ... _class.htm
Pitäis vaan päästä mulkkaamaan softasta rajoja niin että huonompikin paineen nousun kulmakerroin ei aiheuttaisi SBC yksikön prosessorille paniikkivalon sytytystä. Tai vaihtaa jyrkempi anturi. Nää on nyt kyllä sellasia ideoita että ei ehkä kannata kokeilla liikenteessä olevaan autoon.... Voiko starilla deaktivoida SBC yksikön? Jossakin taidettiin väittää että se pitäis aina tehdä kun vaihtaa jarrupaloja.
Entä pääseekö autolla liikkeelle jos se on deaktivoituneena? Tai mitkä kaikki asiat lakkaavat toimimasta?
Kun sen deaktivoi niin ei toimi jarrutehostus, takajarrut,
http://www.autotoolsmall.com/mercedes-s ... p-492.html
Englannissa on kanssa joku avannut SBC "korjauspalvelun"
http://www.revtronic.com/documents/123.html
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4324
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Nähnyt parikin erilaista kapulaa millä olisi lisäksi pitänyt pystyä ilmaus/deactivointi tekemään mutta ei ole täysin toimivaa ei ole tullut vastaanHannuS kirjoitti:Voi hitsi. Ovat siis korvanneet jarrutehostajan pumpun tuollaisella sähköisellä härpäkkeellä! Joku jo tekee niihin korjausbokseja. Onkohan kukaan kokeillu moisia? Ei hirveen kallis jso tuolla säästää tai jatkaa SBC yksikön ikää. Ja tuotahan voi käyttää kaverinkin autoon. Jos mä saisin tuollaisen käsiini niin laittasin CAN väylä scannerin rinnalle nauhoituksen päälle. Nauhoitetut viestit talteen ja siitäsitten omaa laatikkoa koodaamaan.CDI203 kirjoitti:VoiHannuS kirjoitti: Tuommoinen huolto tiedoite asiasta onkin jaossa.
http://www.lemonauto.com/complaints/mer ... _class.htm
Pitäis vaan päästä mulkkaamaan softasta rajoja niin että huonompikin paineen nousun kulmakerroin ei aiheuttaisi SBC yksikön prosessorille paniikkivalon sytytystä. Tai vaihtaa jyrkempi anturi. Nää on nyt kyllä sellasia ideoita että ei ehkä kannata kokeilla liikenteessä olevaan autoon.... Voiko starilla deaktivoida SBC yksikön? Jossakin taidettiin väittää että se pitäis aina tehdä kun vaihtaa jarrupaloja.
Entä pääseekö autolla liikkeelle jos se on deaktivoituneena? Tai mitkä kaikki asiat lakkaavat toimimasta?
Kun sen deaktivoi niin ei toimi jarrutehostus, takajarrut,
http://www.autotoolsmall.com/mercedes-s ... p-492.html
Englannissa on kanssa joku avannut SBC "korjauspalvelun"
http://www.revtronic.com/documents/123.html
Niin eikä noita tarvitse englantiin lähettä mihinkään korjaus palvellun ihan suomessakin onnistuu riitää että ajele tohon kuusen alle

Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä