eldo & Volvo ?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

eldo & Volvo ?

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

[nettiauto]4619318[/nettiauto]

Tuossa yksi esimerkki mahdollisesta Volvosta. Minä kun en näistä mitään tiedä, niin auttakaapa foorumin Volvo-specialistit. Mitkä näissä on ne pahimmat sudenkuopat/ongelmat/tarkistettavat asiat? Ja saa hyviä puoliakin listata.

Hakusessa on ensisijaisesti bensa-V70, mieluiten T5 ja manuaalilaatikolla. Eli suunnilleen tuollainen kuin tuossa nettiautolinkissä. Tuossa yksilössä hyvänä puolena ainakin se että kallis jakopääremontti on tehty.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Alapallot voi olla väljiä.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Syö etupään niveliä kuin leipää, jos ajelee niinkuin pikkuautolla. Raskaan etuvetoauton riesoja.

Magneti-Marellin sähköisellä kaasuläpällä varustetuissa yksilöissä kaasuläppä on joko vaihdettu tai vaihtokunnossa. Ovat kulutustavaraa, kestoikä 150-250 tkm, uusi osa Siniseltä asennuksineen n. 800 eur, itse palikka ulkomailta halvemmalla (esim. Briteistä Volvolta). En nyt muista koskettaako tämä noita T5-malleja.

Osat ovat ylipäätään melko arvokkaita, ja monia ei saa kuin alkuperäisosina. Toisaalta alkuperäisosat kestävätkin ihan eri lailla mitä tarvikkeet.

Lisäksi tuommoinen Volvo häiritsee myöhempiä autokauppoja s.e. parempaa autoa ei oikein tahdo löytyä :wink:.
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

kaikki alustan osat voi olla väljiä :lol:
öljykorkkia kannattaa käyttää auki kun kone käy, jos käyt tuollaista katsomassa..
(jos sieltä pyrkii ulos jotain kauheasti niin kannattaa unohtaa :lol: )
laatikko voi olla ihan loppu vaikka toimisikin joten kuten, aski öljy kertoo vissiin jotain :roll:
koppa voi olla melkolailla ruosteessa,, varsinkin pohjamuovien(yms) alta.
moottori ja aski voi vuotaa aika rankasti ölppää(+lauhduttimet,putket,letkut ja yms)
ja ja kaikki samat viat mitä muissakin :lol:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Jos on yhtää samaa vikaa kun tuossa mk2 V70 niin kannattaa totutella kaiken maailman nitinöihin, natinoihin, helinöihin, lotinoihin ja sitte tietysti vielä niihin mukaviin kolinoihin kun alustassa on takuudella aina joku paikka väljänä :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Uudemman tollasen ovipahvin irrottamisen yhteydessä kävi ilmi sellanen jännä asia että suunnilleen kaikki mahdollinen kama siellä oli kiinnitetty pop-niiteillä, ja mitä ilmeisimmin ihan tehtaan jäljiltä. Hiton kiva siinä sitten vaihtaa ikkunahissin osia. Vähän tuli sellanen olo että tämäkö on ollut kalliskin auto uutena?
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

onre kirjoitti:Vähän tuli sellanen olo että tämäkö on ollut kalliskin auto uutena?
Tämä on käynny mullakin mielessä useat kerrat :roll:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

eero1989 kirjoitti: .....koppa voi olla melkolailla ruosteessa,, varsinkin pohjamuovien(yms) alta....
Nyt en kyllä ymmärrä. V70 saa olla todella huonolla pidolla, että rupeaa olemaan edes jotenkin ruosteessa. Ruoste ei todellakaan ole ominaisuus Volvoissa. Aivan eri luokkaa, kuin mersut. :wink:

Kuitenkin kannattaa tarkistaa takalokasuojien etureunat. Mutta jos kovin ruskean oloinen yksilö löytyy käsille, niin kannattaa katsoa muita. Ruosteettomia Volvoja kun todellakin on olemassa, myös 17 vuotta vanhoja. :roll: Nimimerkillä ruosteeton-850.
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

onre kirjoitti:Uudemman tollasen ovipahvin irrottamisen yhteydessä kävi ilmi sellanen jännä asia että suunnilleen kaikki mahdollinen kama siellä oli kiinnitetty pop-niiteillä, ja mitä ilmeisimmin ihan tehtaan jäljiltä. Hiton kiva siinä sitten vaihtaa ikkunahissin osia. Vähän tuli sellanen olo että tämäkö on ollut kalliskin auto uutena?
No niittaaminenko sen hinnan kerto? =D
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Suvussa on V70 bensa joku -99. Kestää mielestäni vertailun mersuun hyvin.

Kulutus on kova mutta kulkukin on kovaa, olisko joku 170 hv versio automaatti ollut. Persdynölla aivan eri peli kuin oma 150 hv mese.

Valkoinen eikä ruostetta ole pilkkuakaan, pesty keväällä ja syksyllä eikä ikinä vahattu...

Kerran on eteen laitettu jotkin koiranluut, ainoa alustaremppa 60 tkm aikana.
Kaasuläppäkotelo vaihdettiin ja ajonestoon jokin vastaanotin. Toista tonnia noihin meni kai. Ei siinä muuta oo ollut.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

laineracing kirjoitti:
onre kirjoitti:Uudemman tollasen ovipahvin irrottamisen yhteydessä kävi ilmi sellanen jännä asia että suunnilleen kaikki mahdollinen kama siellä oli kiinnitetty pop-niiteillä, ja mitä ilmeisimmin ihan tehtaan jäljiltä. Hiton kiva siinä sitten vaihtaa ikkunahissin osia. Vähän tuli sellanen olo että tämäkö on ollut kalliskin auto uutena?
No niittaaminenko sen hinnan kerto? =D
En tiedä susta, mutta kyllä mulle tulee semmonen "halvalla tehdyn" olo ihan suoraan jos jotain tollasia osia on paukutettu popniiteillä paikalleen. Kyllä siinä varmasti säästetään jokunen sekunti per kokoonpantava auto tuotantolinjalla, jonka lisäks tiedän että popniitit on halvempia kuin pultit, mutta just tästä syystä mieltäisin että tollasia ratkaisuja on jossain Dacioissa tms, ei sellasen merkin autossa joka on vielä '90-luvulla käyttänyt mainostuksessaankin sitä seikkaa, että senmerkkiset autot poistuvat rekisteristä keskimäärin vasta yli 20 vuoden käytön jälkeen.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Moottori ylätukikumi menee noin 20tkm välein. Jos automaatilla, lootan ja koneen stefa alkaa vuotamaan suurinpiirtein samoilla vaihtoväleillä. Itse loota porsii 200tkm välein. jne.. Kaikkea mahdollista :lol: Mutta hei, ruoste ei haittaa :halm:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

onre kirjoitti:
laineracing kirjoitti:
onre kirjoitti:Uudemman tollasen ovipahvin irrottamisen yhteydessä kävi ilmi sellanen jännä asia että suunnilleen kaikki mahdollinen kama siellä oli kiinnitetty pop-niiteillä, ja mitä ilmeisimmin ihan tehtaan jäljiltä. Hiton kiva siinä sitten vaihtaa ikkunahissin osia. Vähän tuli sellanen olo että tämäkö on ollut kalliskin auto uutena?
No niittaaminenko sen hinnan kerto? =D
En tiedä susta, mutta kyllä mulle tulee semmonen "halvalla tehdyn" olo ihan suoraan jos jotain tollasia osia on paukutettu popniiteillä paikalleen. Kyllä siinä varmasti säästetään jokunen sekunti per kokoonpantava auto tuotantolinjalla, jonka lisäks tiedän että popniitit on halvempia kuin pultit, mutta just tästä syystä mieltäisin että tollasia ratkaisuja on jossain Dacioissa tms, ei sellasen merkin autossa joka on vielä '90-luvulla käyttänyt mainostuksessaankin sitä seikkaa, että senmerkkiset autot poistuvat rekisteristä keskimäärin vasta yli 20 vuoden käytön jälkeen.
Uudehkon mesenkin ovi on täynnä popniittiä... tuotantotehokkuus on tehny kaikesta paskaa. Eivoo,samanlailla se niiteillä kiinni pysyy pellin ja muovin lipareet kuin pulteillakin.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Juu siksihän minä näitä muun merkkisiä vaihtoehtojakin tutkailen, kun nyt rahat ei vaan riitä mersuun. Tuolla kuudella-seitsemällä tonnilla saa mersupuolella reilun puolitoista tonnia ruostunutta metallia, 500+ tkm ajettuna ja nelipyttyisellä dieselillä.

Toki silti MB on edelleen ehdokkaista ykköspaikalla ja haku jatkuu silläkin osastolla tiiviisti.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Omat pitemmät ajokokemukset Volvojen osalta ovat niinkin kaukaa kuin 80-luvulta ja 240-sarjan autoista. Näitä uudempia 1990/2000-luvun malleja on tullut kokeiltua satunnaisesti ja niin lyhyitä pätkiä ettei todellista ajokokemusta niistä edes ole.

Täytynee käydä koeponnistamassa joku V70 yksilö nyt lähiaikoina. Mutta mielikuva on ettei nuo kai kovin huonoja ajettavia ole. Enitenhän tuossa itselleni outoa on yhdistelmä etuveto+iso painava auto, mutta ei kai siinä mitään ongelmaakaan kaiketi ole...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10896
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Eldorado kirjoitti:Enitenhän tuossa itselleni outoa on yhdistelmä etuveto+iso painava auto, mutta ei kai siinä mitään ongelmaakaan kaiketi ole...
Olikos sulla mun numero tallessa... Jottain kokemusta noista on kertynyt.
Itse kiertäisin kaukaa automaatilla olevat, käyttövoimasta riippumatta.

Vapari bensa lohnii sen 10ltr/100km vaikka kuinka nätisti ajaisi. Yhden bensamoottorisen omistin, muistaakseni noin kuukauden. Perse ei kestänyt ajaa... Bensa turboista ei kokemusta. Turbo dieselistä sitten enemmänkin.

Huoltokirja on syytä olla aukoton ja remmit ajallaan vaihdettu. :wink:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Oma mielikuva noista volvoista on että hyviä ovat ajettavina ja kohtuuruosteettomia.

Voisi lipo harkita itellekin, mutta kun se nyhtää vikopäästä :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3669
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Eldorado kirjoitti: Mutta mielikuva on ettei nuo kai kovin huonoja ajettavia ole.
Hyvä ja vakaa on ajoltaan, mutta samalla niin h*tin tylsä kun vaan auto olla voi. Isompia bensakoneisia ja paria turboD:tä ajellut ja oma mieli-/muistikuva on se että tuon tylsempää ei ajaminen ole edes ysäriprimeralla. :? Ainoa "elonmerkki" on se kun ohjaus vetelee voimakkaasti runsaammalla kaasunrunnomisella (huonolla tienpinnalla), ja siten ne kauheat kolinat. Toisaalta niin se kolisee ja lotisee tähtikeulakin kun jossain on väljää. Volvon ajettavuus ei vaan MB verrattuna minun mielestäni muutu niin radikaalisti kun jossain tangossa 1mm ylimääräistä liikevaraa. Samoin ei katsastussetää haittaa pikkuväljät, tarkkaa käyttäjää enempikin.

Automaaattilaatikko toimii upeasti kunnes ykskaks ei auto enää liiku eteen eikä taakse, näin on lähipiirissä päättänyt palveluksensa parikin yksilöä.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

jovihava kirjoitti:Oma mielikuva noista volvoista on että hyviä ovat ajettavina ja kohtuuruosteettomia.

Voisi lipo harkita itellekin, mutta kun se nyhtää vikopäästä :?
Onko siinä ongelmaa jos kerta itsekin myönnät että on hyvä ajettava? :wink:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Pappi kirjoitti:Yhden bensamoottorisen omistin, muistaakseni noin kuukauden. Perse ei kestänyt ajaa...
Hah oli viime kesänä pari kk V40 2L bensana ja lähti samasta syystä kiertoon :roll: Jo pelkästään ajotietokone näytti 10-11L/100km sekalaisessa ja volvon ajotietokoneen "tarkkuuden" tietäen ei uskaltanu edes mitata oikeaa kulutusta, varmaan 15L/100km :D Moottori oli kaikin puolin kunnossa ja pirteä koko kierrosalueella joten mä en kyllä oikein käsitä että miten se voi edes särpiä tuollaisia lukemia?
Tuo V70 mk2 on ihan ok ajeltava mitä nyt penkeissä on aivan naurettavat säätömahdollisuudet vaikka muuten on ihan hyvät istua (kangaspenkit siis, sähkö/nahkoissa oli vähän paremmat säädöt mutta oli muuten huonot istua), ohjaus ja jarrut on Mersuun tottuneelle täysin tunnottomat ja sitte nuo alustan ja moottorintukikumien jatkuvat kolkotukset syö miestä. Kaikin puolin ihan hyvä maku autosta mutta omasta mielestä tuollaisella setelinipulla mitä nuo mk2 maksaa saa kyllä enemmänkin vastinetta rahoille monelta muulta merkiltä.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Mää tykkään siitä ohjauspyörästä- siinä kun lukee jotta Volvo, -se on näet pirhanan hyvä muistisääntö, kun pitää muistella: vasen vai oikea :roll:
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

thabandit^ kirjoitti:
eero1989 kirjoitti: .....koppa voi olla melkolailla ruosteessa,, varsinkin pohjamuovien(yms) alta....
Nyt en kyllä ymmärrä. V70 saa olla todella huonolla pidolla, että rupeaa olemaan edes jotenkin ruosteessa. Ruoste ei todellakaan ole ominaisuus Volvoissa. Aivan eri luokkaa, kuin mersut. :wink:

Kuitenkin kannattaa tarkistaa takalokasuojien etureunat. Mutta jos kovin ruskean oloinen yksilö löytyy käsille, niin kannattaa katsoa muita. Ruosteettomia Volvoja kun todellakin on olemassa, myös 17 vuotta vanhoja. :roll: Nimimerkillä ruosteeton-850.
oletko paljonkin tutkaillut esim 850 keskipöntön päällistä :wink:
ruosteettomat rauta autot voit kyllä unohtaa tuossa ikäluokassa jos sillä on ajettukkin :roll:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Sellainen pelisääntö bensiini-Volvojen parissa on, että ihan sama onko turbo vai ei; kulutuksessa ei oikeastaan ole eroa. :roll: Taloudellisuussyistä vapaastihengittävää ei kannata harkita. Eikä oikeastaan mistään muustakaan syystä. :lol:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1596
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

onre kirjoitti:Uudemman tollasen ovipahvin irrottamisen yhteydessä kävi ilmi sellanen jännä asia että suunnilleen kaikki mahdollinen kama siellä oli kiinnitetty pop-niiteillä, ja mitä ilmeisimmin ihan tehtaan jäljiltä. Hiton kiva siinä sitten vaihtaa ikkunahissin osia. Vähän tuli sellanen olo että tämäkö on ollut kalliskin auto uutena?
Poppareilla on ikkunahissi kiinni Möhkössäkin, etuoven hissi siis ja ainakin näissä viimisissä. :shock:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Pappi kirjoitti:Vapari bensa lohnii sen 10ltr/100km vaikka kuinka nätisti ajaisi. Yhden bensamoottorisen omistin, muistaakseni noin kuukauden. Perse ei kestänyt ajaa... Bensa turboista ei kokemusta. Turbo dieselistä sitten enemmänkin.
Kevyemmillä kengillä pääsee 7,5-8,5 litran kulutuksilla. Meillä tosin :justiina: polkee sen 9 litraa.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Wikke kirjoitti:
onre kirjoitti:Uudemman tollasen ovipahvin irrottamisen yhteydessä kävi ilmi sellanen jännä asia että suunnilleen kaikki mahdollinen kama siellä oli kiinnitetty pop-niiteillä, ja mitä ilmeisimmin ihan tehtaan jäljiltä. Hiton kiva siinä sitten vaihtaa ikkunahissin osia. Vähän tuli sellanen olo että tämäkö on ollut kalliskin auto uutena?
Poppareilla on ikkunahissi kiinni Möhkössäkin, etuoven hissi siis ja ainakin näissä viimisissä. :shock:
ja väyrysessä ainakin takana ainaski mun muistaakseni(mutta se on ihan kakka laatuinen auto ,, noin niinku kokonaisuutena)
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

eero1989 kirjoitti:
Wikke kirjoitti:
onre kirjoitti:Uudemman tollasen ovipahvin irrottamisen yhteydessä kävi ilmi sellanen jännä asia että suunnilleen kaikki mahdollinen kama siellä oli kiinnitetty pop-niiteillä, ja mitä ilmeisimmin ihan tehtaan jäljiltä. Hiton kiva siinä sitten vaihtaa ikkunahissin osia. Vähän tuli sellanen olo että tämäkö on ollut kalliskin auto uutena?
Poppareilla on ikkunahissi kiinni Möhkössäkin, etuoven hissi siis ja ainakin näissä viimisissä. :shock:
ja väyrysessä ainakin takana,, ainaski mun muistaakseni(mutta se on ihan kakka laatuinen auto ,, noin niinku kokonaisuutena)
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

laineracing kirjoitti:
onre kirjoitti:Uudemman tollasen ovipahvin irrottamisen yhteydessä kävi ilmi sellanen jännä asia että suunnilleen kaikki mahdollinen kama siellä oli kiinnitetty pop-niiteillä, ja mitä ilmeisimmin ihan tehtaan jäljiltä. Hiton kiva siinä sitten vaihtaa ikkunahissin osia. Vähän tuli sellanen olo että tämäkö on ollut kalliskin auto uutena?
No niittaaminenko sen hinnan kerto? =D
Mitäs vikaa siinä niittaamisessa on? Lentokoneetkin tehdään niittaamalla. Eikä hinnan vaan kestävyyden takia.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eihän tuollainen volvo huono ole autona. Ihan ok ajaa ja ruosteettomuus plussaa. Etupään niveliä tosiaan menee ja autossa ei ole kääntyviä etupyöriä. Mutta minun mielestä MK1 ei ole minkäänlaisena versiona 6k€ arvoinen. Veikkaisin että ELdo ei kauaa tuollakaan jaksaisi ajella, liian "harmaa" että jaksaa kiinnostaa...
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10896
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

740GLE:llä on kokemusta ykköskoppasesta "uudemmalla" moottorilla. Josko hän tämän huomaisi ja kertoisi kokemuksiaan.

Etupään nivelten suhteen ei toisaalta jaksa repiä stressiä. Joihinkin malleihin pystyy vaihtamaan alapallonivelen erikseen ja toisiin taas vaihdetaan koko tukivarsi. Nuo pitää vaan laskea ylläpitokuluiksi.

:)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”