eldo & Volvo ?
eldo & Volvo ?
[nettiauto]4619318[/nettiauto]
Tuossa yksi esimerkki mahdollisesta Volvosta. Minä kun en näistä mitään tiedä, niin auttakaapa foorumin Volvo-specialistit. Mitkä näissä on ne pahimmat sudenkuopat/ongelmat/tarkistettavat asiat? Ja saa hyviä puoliakin listata.
Hakusessa on ensisijaisesti bensa-V70, mieluiten T5 ja manuaalilaatikolla. Eli suunnilleen tuollainen kuin tuossa nettiautolinkissä. Tuossa yksilössä hyvänä puolena ainakin se että kallis jakopääremontti on tehty.
Tuossa yksi esimerkki mahdollisesta Volvosta. Minä kun en näistä mitään tiedä, niin auttakaapa foorumin Volvo-specialistit. Mitkä näissä on ne pahimmat sudenkuopat/ongelmat/tarkistettavat asiat? Ja saa hyviä puoliakin listata.
Hakusessa on ensisijaisesti bensa-V70, mieluiten T5 ja manuaalilaatikolla. Eli suunnilleen tuollainen kuin tuossa nettiautolinkissä. Tuossa yksilössä hyvänä puolena ainakin se että kallis jakopääremontti on tehty.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Syö etupään niveliä kuin leipää, jos ajelee niinkuin pikkuautolla. Raskaan etuvetoauton riesoja.
Magneti-Marellin sähköisellä kaasuläpällä varustetuissa yksilöissä kaasuläppä on joko vaihdettu tai vaihtokunnossa. Ovat kulutustavaraa, kestoikä 150-250 tkm, uusi osa Siniseltä asennuksineen n. 800 eur, itse palikka ulkomailta halvemmalla (esim. Briteistä Volvolta). En nyt muista koskettaako tämä noita T5-malleja.
Osat ovat ylipäätään melko arvokkaita, ja monia ei saa kuin alkuperäisosina. Toisaalta alkuperäisosat kestävätkin ihan eri lailla mitä tarvikkeet.
Lisäksi tuommoinen Volvo häiritsee myöhempiä autokauppoja s.e. parempaa autoa ei oikein tahdo löytyä
.
Magneti-Marellin sähköisellä kaasuläpällä varustetuissa yksilöissä kaasuläppä on joko vaihdettu tai vaihtokunnossa. Ovat kulutustavaraa, kestoikä 150-250 tkm, uusi osa Siniseltä asennuksineen n. 800 eur, itse palikka ulkomailta halvemmalla (esim. Briteistä Volvolta). En nyt muista koskettaako tämä noita T5-malleja.
Osat ovat ylipäätään melko arvokkaita, ja monia ei saa kuin alkuperäisosina. Toisaalta alkuperäisosat kestävätkin ihan eri lailla mitä tarvikkeet.
Lisäksi tuommoinen Volvo häiritsee myöhempiä autokauppoja s.e. parempaa autoa ei oikein tahdo löytyä

kaikki alustan osat voi olla väljiä
öljykorkkia kannattaa käyttää auki kun kone käy, jos käyt tuollaista katsomassa..
(jos sieltä pyrkii ulos jotain kauheasti niin kannattaa unohtaa
)
laatikko voi olla ihan loppu vaikka toimisikin joten kuten, aski öljy kertoo vissiin jotain
koppa voi olla melkolailla ruosteessa,, varsinkin pohjamuovien(yms) alta.
moottori ja aski voi vuotaa aika rankasti ölppää(+lauhduttimet,putket,letkut ja yms)
ja ja kaikki samat viat mitä muissakin

öljykorkkia kannattaa käyttää auki kun kone käy, jos käyt tuollaista katsomassa..
(jos sieltä pyrkii ulos jotain kauheasti niin kannattaa unohtaa

laatikko voi olla ihan loppu vaikka toimisikin joten kuten, aski öljy kertoo vissiin jotain

koppa voi olla melkolailla ruosteessa,, varsinkin pohjamuovien(yms) alta.
moottori ja aski voi vuotaa aika rankasti ölppää(+lauhduttimet,putket,letkut ja yms)
ja ja kaikki samat viat mitä muissakin

ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Uudemman tollasen ovipahvin irrottamisen yhteydessä kävi ilmi sellanen jännä asia että suunnilleen kaikki mahdollinen kama siellä oli kiinnitetty pop-niiteillä, ja mitä ilmeisimmin ihan tehtaan jäljiltä. Hiton kiva siinä sitten vaihtaa ikkunahissin osia. Vähän tuli sellanen olo että tämäkö on ollut kalliskin auto uutena?
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Nyt en kyllä ymmärrä. V70 saa olla todella huonolla pidolla, että rupeaa olemaan edes jotenkin ruosteessa. Ruoste ei todellakaan ole ominaisuus Volvoissa. Aivan eri luokkaa, kuin mersut.eero1989 kirjoitti: .....koppa voi olla melkolailla ruosteessa,, varsinkin pohjamuovien(yms) alta....

Kuitenkin kannattaa tarkistaa takalokasuojien etureunat. Mutta jos kovin ruskean oloinen yksilö löytyy käsille, niin kannattaa katsoa muita. Ruosteettomia Volvoja kun todellakin on olemassa, myös 17 vuotta vanhoja.

530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
No niittaaminenko sen hinnan kerto? =Donre kirjoitti:Uudemman tollasen ovipahvin irrottamisen yhteydessä kävi ilmi sellanen jännä asia että suunnilleen kaikki mahdollinen kama siellä oli kiinnitetty pop-niiteillä, ja mitä ilmeisimmin ihan tehtaan jäljiltä. Hiton kiva siinä sitten vaihtaa ikkunahissin osia. Vähän tuli sellanen olo että tämäkö on ollut kalliskin auto uutena?
Suvussa on V70 bensa joku -99. Kestää mielestäni vertailun mersuun hyvin.
Kulutus on kova mutta kulkukin on kovaa, olisko joku 170 hv versio automaatti ollut. Persdynölla aivan eri peli kuin oma 150 hv mese.
Valkoinen eikä ruostetta ole pilkkuakaan, pesty keväällä ja syksyllä eikä ikinä vahattu...
Kerran on eteen laitettu jotkin koiranluut, ainoa alustaremppa 60 tkm aikana.
Kaasuläppäkotelo vaihdettiin ja ajonestoon jokin vastaanotin. Toista tonnia noihin meni kai. Ei siinä muuta oo ollut.
Kulutus on kova mutta kulkukin on kovaa, olisko joku 170 hv versio automaatti ollut. Persdynölla aivan eri peli kuin oma 150 hv mese.
Valkoinen eikä ruostetta ole pilkkuakaan, pesty keväällä ja syksyllä eikä ikinä vahattu...
Kerran on eteen laitettu jotkin koiranluut, ainoa alustaremppa 60 tkm aikana.
Kaasuläppäkotelo vaihdettiin ja ajonestoon jokin vastaanotin. Toista tonnia noihin meni kai. Ei siinä muuta oo ollut.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
En tiedä susta, mutta kyllä mulle tulee semmonen "halvalla tehdyn" olo ihan suoraan jos jotain tollasia osia on paukutettu popniiteillä paikalleen. Kyllä siinä varmasti säästetään jokunen sekunti per kokoonpantava auto tuotantolinjalla, jonka lisäks tiedän että popniitit on halvempia kuin pultit, mutta just tästä syystä mieltäisin että tollasia ratkaisuja on jossain Dacioissa tms, ei sellasen merkin autossa joka on vielä '90-luvulla käyttänyt mainostuksessaankin sitä seikkaa, että senmerkkiset autot poistuvat rekisteristä keskimäärin vasta yli 20 vuoden käytön jälkeen.laineracing kirjoitti:No niittaaminenko sen hinnan kerto? =Donre kirjoitti:Uudemman tollasen ovipahvin irrottamisen yhteydessä kävi ilmi sellanen jännä asia että suunnilleen kaikki mahdollinen kama siellä oli kiinnitetty pop-niiteillä, ja mitä ilmeisimmin ihan tehtaan jäljiltä. Hiton kiva siinä sitten vaihtaa ikkunahissin osia. Vähän tuli sellanen olo että tämäkö on ollut kalliskin auto uutena?
Moottori ylätukikumi menee noin 20tkm välein. Jos automaatilla, lootan ja koneen stefa alkaa vuotamaan suurinpiirtein samoilla vaihtoväleillä. Itse loota porsii 200tkm välein. jne.. Kaikkea mahdollista
Mutta hei, ruoste ei haittaa 


ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Uudehkon mesenkin ovi on täynnä popniittiä... tuotantotehokkuus on tehny kaikesta paskaa. Eivoo,samanlailla se niiteillä kiinni pysyy pellin ja muovin lipareet kuin pulteillakin.onre kirjoitti:En tiedä susta, mutta kyllä mulle tulee semmonen "halvalla tehdyn" olo ihan suoraan jos jotain tollasia osia on paukutettu popniiteillä paikalleen. Kyllä siinä varmasti säästetään jokunen sekunti per kokoonpantava auto tuotantolinjalla, jonka lisäks tiedän että popniitit on halvempia kuin pultit, mutta just tästä syystä mieltäisin että tollasia ratkaisuja on jossain Dacioissa tms, ei sellasen merkin autossa joka on vielä '90-luvulla käyttänyt mainostuksessaankin sitä seikkaa, että senmerkkiset autot poistuvat rekisteristä keskimäärin vasta yli 20 vuoden käytön jälkeen.laineracing kirjoitti:No niittaaminenko sen hinnan kerto? =Donre kirjoitti:Uudemman tollasen ovipahvin irrottamisen yhteydessä kävi ilmi sellanen jännä asia että suunnilleen kaikki mahdollinen kama siellä oli kiinnitetty pop-niiteillä, ja mitä ilmeisimmin ihan tehtaan jäljiltä. Hiton kiva siinä sitten vaihtaa ikkunahissin osia. Vähän tuli sellanen olo että tämäkö on ollut kalliskin auto uutena?
Juu siksihän minä näitä muun merkkisiä vaihtoehtojakin tutkailen, kun nyt rahat ei vaan riitä mersuun. Tuolla kuudella-seitsemällä tonnilla saa mersupuolella reilun puolitoista tonnia ruostunutta metallia, 500+ tkm ajettuna ja nelipyttyisellä dieselillä.
Toki silti MB on edelleen ehdokkaista ykköspaikalla ja haku jatkuu silläkin osastolla tiiviisti.
Toki silti MB on edelleen ehdokkaista ykköspaikalla ja haku jatkuu silläkin osastolla tiiviisti.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Omat pitemmät ajokokemukset Volvojen osalta ovat niinkin kaukaa kuin 80-luvulta ja 240-sarjan autoista. Näitä uudempia 1990/2000-luvun malleja on tullut kokeiltua satunnaisesti ja niin lyhyitä pätkiä ettei todellista ajokokemusta niistä edes ole.
Täytynee käydä koeponnistamassa joku V70 yksilö nyt lähiaikoina. Mutta mielikuva on ettei nuo kai kovin huonoja ajettavia ole. Enitenhän tuossa itselleni outoa on yhdistelmä etuveto+iso painava auto, mutta ei kai siinä mitään ongelmaakaan kaiketi ole...
Täytynee käydä koeponnistamassa joku V70 yksilö nyt lähiaikoina. Mutta mielikuva on ettei nuo kai kovin huonoja ajettavia ole. Enitenhän tuossa itselleni outoa on yhdistelmä etuveto+iso painava auto, mutta ei kai siinä mitään ongelmaakaan kaiketi ole...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Olikos sulla mun numero tallessa... Jottain kokemusta noista on kertynyt.Eldorado kirjoitti:Enitenhän tuossa itselleni outoa on yhdistelmä etuveto+iso painava auto, mutta ei kai siinä mitään ongelmaakaan kaiketi ole...
Itse kiertäisin kaukaa automaatilla olevat, käyttövoimasta riippumatta.
Vapari bensa lohnii sen 10ltr/100km vaikka kuinka nätisti ajaisi. Yhden bensamoottorisen omistin, muistaakseni noin kuukauden. Perse ei kestänyt ajaa... Bensa turboista ei kokemusta. Turbo dieselistä sitten enemmänkin.
Huoltokirja on syytä olla aukoton ja remmit ajallaan vaihdettu.

Hyvä ja vakaa on ajoltaan, mutta samalla niin h*tin tylsä kun vaan auto olla voi. Isompia bensakoneisia ja paria turboD:tä ajellut ja oma mieli-/muistikuva on se että tuon tylsempää ei ajaminen ole edes ysäriprimeralla.Eldorado kirjoitti: Mutta mielikuva on ettei nuo kai kovin huonoja ajettavia ole.

Automaaattilaatikko toimii upeasti kunnes ykskaks ei auto enää liiku eteen eikä taakse, näin on lähipiirissä päättänyt palveluksensa parikin yksilöä.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Onko siinä ongelmaa jos kerta itsekin myönnät että on hyvä ajettava?jovihava kirjoitti:Oma mielikuva noista volvoista on että hyviä ovat ajettavina ja kohtuuruosteettomia.
Voisi lipo harkita itellekin, mutta kun se nyhtää vikopäästä

kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Hah oli viime kesänä pari kk V40 2L bensana ja lähti samasta syystä kiertoonPappi kirjoitti:Yhden bensamoottorisen omistin, muistaakseni noin kuukauden. Perse ei kestänyt ajaa...


Tuo V70 mk2 on ihan ok ajeltava mitä nyt penkeissä on aivan naurettavat säätömahdollisuudet vaikka muuten on ihan hyvät istua (kangaspenkit siis, sähkö/nahkoissa oli vähän paremmat säädöt mutta oli muuten huonot istua), ohjaus ja jarrut on Mersuun tottuneelle täysin tunnottomat ja sitte nuo alustan ja moottorintukikumien jatkuvat kolkotukset syö miestä. Kaikin puolin ihan hyvä maku autosta mutta omasta mielestä tuollaisella setelinipulla mitä nuo mk2 maksaa saa kyllä enemmänkin vastinetta rahoille monelta muulta merkiltä.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
oletko paljonkin tutkaillut esim 850 keskipöntön päällistäthabandit^ kirjoitti:Nyt en kyllä ymmärrä. V70 saa olla todella huonolla pidolla, että rupeaa olemaan edes jotenkin ruosteessa. Ruoste ei todellakaan ole ominaisuus Volvoissa. Aivan eri luokkaa, kuin mersut.eero1989 kirjoitti: .....koppa voi olla melkolailla ruosteessa,, varsinkin pohjamuovien(yms) alta....![]()
Kuitenkin kannattaa tarkistaa takalokasuojien etureunat. Mutta jos kovin ruskean oloinen yksilö löytyy käsille, niin kannattaa katsoa muita. Ruosteettomia Volvoja kun todellakin on olemassa, myös 17 vuotta vanhoja.Nimimerkillä ruosteeton-850.

ruosteettomat rauta autot voit kyllä unohtaa tuossa ikäluokassa jos sillä on ajettukkin

ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Poppareilla on ikkunahissi kiinni Möhkössäkin, etuoven hissi siis ja ainakin näissä viimisissä.onre kirjoitti:Uudemman tollasen ovipahvin irrottamisen yhteydessä kävi ilmi sellanen jännä asia että suunnilleen kaikki mahdollinen kama siellä oli kiinnitetty pop-niiteillä, ja mitä ilmeisimmin ihan tehtaan jäljiltä. Hiton kiva siinä sitten vaihtaa ikkunahissin osia. Vähän tuli sellanen olo että tämäkö on ollut kalliskin auto uutena?

® Mesen Porkkana-klubi
Kevyemmillä kengillä pääsee 7,5-8,5 litran kulutuksilla. Meillä tosinPappi kirjoitti:Vapari bensa lohnii sen 10ltr/100km vaikka kuinka nätisti ajaisi. Yhden bensamoottorisen omistin, muistaakseni noin kuukauden. Perse ei kestänyt ajaa... Bensa turboista ei kokemusta. Turbo dieselistä sitten enemmänkin.

Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
ja väyrysessä ainakin takana ainaski mun muistaakseni(mutta se on ihan kakka laatuinen auto ,, noin niinku kokonaisuutena)Wikke kirjoitti:Poppareilla on ikkunahissi kiinni Möhkössäkin, etuoven hissi siis ja ainakin näissä viimisissä.onre kirjoitti:Uudemman tollasen ovipahvin irrottamisen yhteydessä kävi ilmi sellanen jännä asia että suunnilleen kaikki mahdollinen kama siellä oli kiinnitetty pop-niiteillä, ja mitä ilmeisimmin ihan tehtaan jäljiltä. Hiton kiva siinä sitten vaihtaa ikkunahissin osia. Vähän tuli sellanen olo että tämäkö on ollut kalliskin auto uutena?
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
eero1989 kirjoitti:ja väyrysessä ainakin takana,, ainaski mun muistaakseni(mutta se on ihan kakka laatuinen auto ,, noin niinku kokonaisuutena)Wikke kirjoitti:Poppareilla on ikkunahissi kiinni Möhkössäkin, etuoven hissi siis ja ainakin näissä viimisissä.onre kirjoitti:Uudemman tollasen ovipahvin irrottamisen yhteydessä kävi ilmi sellanen jännä asia että suunnilleen kaikki mahdollinen kama siellä oli kiinnitetty pop-niiteillä, ja mitä ilmeisimmin ihan tehtaan jäljiltä. Hiton kiva siinä sitten vaihtaa ikkunahissin osia. Vähän tuli sellanen olo että tämäkö on ollut kalliskin auto uutena?
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Mitäs vikaa siinä niittaamisessa on? Lentokoneetkin tehdään niittaamalla. Eikä hinnan vaan kestävyyden takia.laineracing kirjoitti:No niittaaminenko sen hinnan kerto? =Donre kirjoitti:Uudemman tollasen ovipahvin irrottamisen yhteydessä kävi ilmi sellanen jännä asia että suunnilleen kaikki mahdollinen kama siellä oli kiinnitetty pop-niiteillä, ja mitä ilmeisimmin ihan tehtaan jäljiltä. Hiton kiva siinä sitten vaihtaa ikkunahissin osia. Vähän tuli sellanen olo että tämäkö on ollut kalliskin auto uutena?
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Eihän tuollainen volvo huono ole autona. Ihan ok ajaa ja ruosteettomuus plussaa. Etupään niveliä tosiaan menee ja autossa ei ole kääntyviä etupyöriä. Mutta minun mielestä MK1 ei ole minkäänlaisena versiona 6k€ arvoinen. Veikkaisin että ELdo ei kauaa tuollakaan jaksaisi ajella, liian "harmaa" että jaksaa kiinnostaa...
740GLE:llä on kokemusta ykköskoppasesta "uudemmalla" moottorilla. Josko hän tämän huomaisi ja kertoisi kokemuksiaan.
Etupään nivelten suhteen ei toisaalta jaksa repiä stressiä. Joihinkin malleihin pystyy vaihtamaan alapallonivelen erikseen ja toisiin taas vaihdetaan koko tukivarsi. Nuo pitää vaan laskea ylläpitokuluiksi.

Etupään nivelten suhteen ei toisaalta jaksa repiä stressiä. Joihinkin malleihin pystyy vaihtamaan alapallonivelen erikseen ja toisiin taas vaihdetaan koko tukivarsi. Nuo pitää vaan laskea ylläpitokuluiksi.
