Ja toinen,olis kiva jos joku on tehnyt tai tietää jonkun joka on tehnyt,kokemuksia ja kuvia näistä
Järkee vai ei?--pakettiautosta matkailuauto
Järkee vai ei?--pakettiautosta matkailuauto
Oon tässä hommaamassa Fiat Ducatoa ja jo vuosia on pyörinyt mielessä haave matkailuauton rakentamisesta pakettiauton koriin.Mitä muutoksia vaaditaan että täyttää kriteerit matkailuautolta ja onko verotus kuinka suopeaa esim.pakuun verrattuna?
Ja toinen,olis kiva jos joku on tehnyt tai tietää jonkun joka on tehnyt,kokemuksia ja kuvia näistä
Ja toinen,olis kiva jos joku on tehnyt tai tietää jonkun joka on tehnyt,kokemuksia ja kuvia näistä
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Runtula kirjoitti:Eikös se ollu hella, riittävä sisäkorkeus ja joku sängyn tapanen mitä siihen vaadittiin mutta päästöverot on samat mitä pakuissaki eli ei siinä mitään säästä.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Miksi et tee siitä kuorma-autoa? Kaikkein pienimmät verot ja pakua vapaampi 'rakenneltavuus'. Tarvii tietysti C-kortin (ja E:n, jos hinailet yli 750kg), mutta nehän on halpojamiqum_86 kirjoitti:Runtula kirjoitti:Eikös se ollu hella, riittävä sisäkorkeus ja joku sängyn tapanen mitä siihen vaadittiin mutta päästöverot on samat mitä pakuissaki eli ei siinä mitään säästä.no niin,näin minä pelkäsinkinja lisäpaino tuo lisäveroa,näinhän se on.Vai onko matkailuautoilla jotenkin eri laskukaava päästöverolle?En minä noiden päälle ymmärrä..toinen olis että tekisi huoltoauton.Eikös ne ole erikoisajoneuvoja ja näin ollen verottomia kokonaan?
Multa löytyy kyllä kirjaimia kortista, BECEfrak kirjoitti:Miksi et tee siitä kuorma-autoa? Kaikkein pienimmät verot ja pakua vapaampi 'rakenneltavuus'. Tarvii tietysti C-kortin (ja E:n, jos hinailet yli 750kg), mutta nehän on halpojamiqum_86 kirjoitti:Runtula kirjoitti:Eikös se ollu hella, riittävä sisäkorkeus ja joku sängyn tapanen mitä siihen vaadittiin mutta päästöverot on samat mitä pakuissaki eli ei siinä mitään säästä.no niin,näin minä pelkäsinkinja lisäpaino tuo lisäveroa,näinhän se on.Vai onko matkailuautoilla jotenkin eri laskukaava päästöverolle?En minä noiden päälle ymmärrä..toinen olis että tekisi huoltoauton.Eikös ne ole erikoisajoneuvoja ja näin ollen verottomia kokonaan?
. Mahdollisesti myös nopeudenrajoittimen.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Onneks oma sprinter on riittävän wanhaRuntula kirjoitti:1.10.2001 jälkeen käyttöön otettuihin autoihin rajoitin tulee asentaa vuoden 2006 loppuun mennessä.
Naapurin 2003 VW LT35 kuuluu johonkin väliinputoajarunkonumerolistaan, jonka ei tartte laittaa rajoitinta jostain käsittämättömästä syystä. Niitä on kai maassa toistakymmentä. Näkyy myös käytettyjen hinnoissa.
Mulla ei vissiin tuo vuosimalli sitten ylity,tää oli muistaakseni -99 vai -00.No katellaa ny,kaikenlaista täs viel auki,miten alottaafrak kirjoitti:Onneks oma sprinter on riittävän wanhaRuntula kirjoitti:1.10.2001 jälkeen käyttöön otettuihin autoihin rajoitin tulee asentaa vuoden 2006 loppuun mennessä.
Naapurin 2003 VW LT35 kuuluu johonkin väliinputoajarunkonumerolistaan, jonka ei tartte laittaa rajoitinta jostain käsittämättömästä syystä. Niitä on kai maassa toistakymmentä. Näkyy myös käytettyjen hinnoissa.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kokonaismassan nosto vaatii valmistajan paperit, monesti vahvemmat jouset renkaat jne. Lisäksi KA:ksi muuttaessa tulee olla valmistajan tai jonkun kuormakoripajan paperit kuormansidontapisteistä ja kuormatilan etuseinästä. Valovaatimuksiakin on ja roiskeläpät tulee asentaa yms. Aika työläs homma.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Mun sprinter tuli pakuna saksasta.Easy Rider kirjoitti:Kokonaismassan nosto vaatii valmistajan paperit, monesti vahvemmat jouset renkaat jne. Lisäksi KA:ksi muuttaessa tulee olla valmistajan tai jonkun kuormakoripajan paperit kuormansidontapisteistä ja kuormatilan etuseinästä. Valovaatimuksiakin on ja roiskeläpät tulee asentaa yms. Aika työläs homma.
Laitoin siihen sisälokarit bitumimatolla höystettynä ja takasisälokarista sojottaa just riittävästi roiskeläppää.
Kuormansidontapisteet vedin läpi pohjasta. Irrotin sitä ennen pohjan verhoilun, kotelosuojamassaa ja lisäeristettä pellin päälle ja vaneri takaisin.
Printtasin uuden tyyppikilven 3550kg kokonaismassalle ja teippasin sen alkuperäisen viereen.
Vakiorenkaat, -väliseinä ja -valot kelpaavat, autohan on täysin sama kuin Suomessakin myytävät Sprinterpakut ja -kuorkit.
Katsastuksessa ei mitään ongelmia. Tuskin on suuria ongelmia myöskään Ducatojen/Jumpereiden/Boxereiden rekisteröimisen kanssa.
Ei kovin työlästä, pääsee tuntipalkoille
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ja bensakoneisiin kuorma-autoihin ei tarvi jälkiasentaa nopeudenrajoitinta vuoden 2001 autoihin, esim. H2 Hummerit on k-autoja ilman rajoitinta. Sitten jostain vuosimallista alkaen se on pitänyt olla noissa pensavehkeissäkin.
Valot ja vilkut varmaan esim. Sprinterissä kelpaa kun niissä on hyväksyntämerkinnät sekä paku että k-a käyttöön. Ne merkkinät kun eivät ole samoja
Jostain joskus lueskelin, luultavasti od:n foorumilta, että esim. juuri nuo k-a Ducatot ja Jumperit voisi virkaintoinen inssi hylätä valoista kaikki leimalla, niissä kun ei alkuperäisissä ole molempia hyväksyntämerkkejä, Sprinterissä sitten taas olisi kummatkin
Tieto lisää tuskaa 
Valot ja vilkut varmaan esim. Sprinterissä kelpaa kun niissä on hyväksyntämerkinnät sekä paku että k-a käyttöön. Ne merkkinät kun eivät ole samoja
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Vaikea sanoa onko joku 200-sarjan sprinter jotenkin erilainen, mutta noi 300-sarjalaiset menee ilmeisesti läpi vakionakeilla ja -jousilla. Kaikki sprinterit jota mä oon nähnyt ovat olleet vähintään 225R15-renkailla, joissa on ollut riittävä kantavuus.Easy Rider kirjoitti:Jälleen varmaan inssistä kiinni se helppous. Yhen LT:n muutoksen kanssa heitettiin hanskat tiskiin kun meni liian kimurantiksi.
Vaan eikös Sprintereissäkin mene kantavuuden mukaan vanne- ja rengasleveys sekä jousilehdet?
Tosiaan viime katsastuksessa, joka tais olla Suomessa tuon auton 12. normikatsastus muutoskatsastuksen jälkeen, inssi mainitsi, että pitäis olla ne isommat törösivuvilkut, mutta kun siitä ei aikaisemminkaan ole huomautettu, niin ei viitsi viilata pilkkuja ja menee läpi alkuperäisillä vilkuilla.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ykköskorisissa kirjelaatikko-, summuut terveisten kuljetusmallit ja heviduuti paripyörävermeet 195/70r15c ja 300 sarja 225/70r15c. Paripyörävehkeissä omat vanteensa ja nelirenkaisissa kahta tai kolmea vanneleveyttä. (5 1/2", 6", 6 1/2") Ellen ny oo täysinkin hakoteillä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.