shrteam kirjoitti:Onko takaluukku likanen vai erivärinen?
Pesun jälkeen oli todettava, että takaluukku on maalattu uudestaan joskus. Löytyi lievä sävyero kyllä...Vanja-eno kirjoitti:mmm.... käsittääkseni vain likainen, mutta täytyypä tsekata tarkemmin.
Jepulis. Aattelin kyllä ne käsitellä jollain. Oliskohan peltikattomaali siihen hyvä?Kipsu kirjoitti:Ne pellinriekaleet voi vielä pintakäsitellä maalilla jos haluaa oikein kestävät. Ovat tehtaan jäljiltä vain FE ja keltapassivoinnilla.
Kyllä se ainakin tyhjää parempi on, itse muistaakseni maalisin ne hammaritella.Vanja-eno kirjoitti:Jepulis. Aattelin kyllä ne käsitellä jollain. Oliskohan peltikattomaali siihen hyvä?Kipsu kirjoitti:Ne pellinriekaleet voi vielä pintakäsitellä maalilla jos haluaa oikein kestävät. Ovat tehtaan jäljiltä vain FE ja keltapassivoinnilla.
Tässä on kuva siitä Boschin tiivisteestä joka sopii keskuslukon sylinterin tangon juureen. Sarja 5 kpl maksaa kuulemma 3,5 Euroa.Vanja-eno kirjoitti:- keskuslukko kunnostettava
Sama taitaa olla. Kelpaa mulle. Mitäpä tuosta pyydät?Wolfie kirjoitti:Meil ois muuten ylimääränen kartaanin kannatinkumi laakereineen jos tahot240reehen ostettuna mutta eiköhän se tainnu sama tuonnekki sopia?
Mustat uudemman mallin rungot siellä on. Mistä noita Boschin kumeja saa ostaa?Kipsu kirjoitti: Tässä on kuva siitä Boschin tiivisteestä joka sopii keskuslukon sylinterin tangon juureen. Sarja 5 kpl maksaa kuulemma 3,5 Euroa.
http://nozki.kuvat.fi/kuvat/w123%20coup ... t.JPG/full
Nyt kun on korinvaihtorallista kysymys niin nuo Bossiin kumit ei auta ovissa mitään jos sylinterit on vanhinta mallia jossa on sininen runko. Ainakin vm.80 on vanhaa mallia. Alla olevassa kuvassa vasemmalla vanhaa mallia, oikealla uutta mallia (pussissa).
http://nozki.kuvat.fi/kuvat/w123%20coup ... i.JPG/full
Sen sijaan vuosimalleista riippumatta tankissa ja pa-luukussa olevat sylinterit ovat aina päätoimintaperiaatteeltaan ns. uutta mallia edustavia.
Aito Bilstein, mätänetistä ostettu, kypsytelty 240D:n takakontissa kuukausia ja siirretty talliin kypsymään pariksi kuukaudeksi. Avaamaton. Mätänetin hinta 25e, asevelihinta Vanja-enolle pyöreä kakskymppiä?Vanja-eno kirjoitti:Sama taitaa olla. Kelpaa mulle. Mitäpä tuosta pyydät?Wolfie kirjoitti:Meil ois muuten ylimääränen kartaanin kannatinkumi laakereineen jos tahot240reehen ostettuna mutta eiköhän se tainnu sama tuonnekki sopia?
Me ei oteta kyllä yhtään minkäänmoista vastuuta muiden tekemisistäVanja-eno kirjoitti:Ei paha. Katotaan jos osutaan kohilleen passelisti niin ostan pois kuleksimasta.
Niin, ja tavallaan sun ja daamis "vika" että on taas ykskakskolome alla, siitä se kipinä sinkos kun kävit pihassa sen teitin 240D:n kanssa kääntymässä
Vaikkapa mätänet lahti, jussilankatu mitäsenytolikaan. Täällä paikalla muistaakseni 08-16 maanantaina, sen jälkeen missä vaan Lahti-Orimattila-Mäntsälä kolmion sisällä.Vanja-eno kirjoitti:Hei Wolfie! Oon tulossa Vappuaatoksi Lahteen, missäs päin majailit. Tehtäiskö kaupat tuosta laakerista nyt?
Mitä taas tulee itse vankkuriin, niin sehän on pelannut kuin unelma. En oo mitään enempää ehtiny korjaamaan tai fixaamaan kun on täytynyt ropeltaa nuita Octavioita.
Lyhyt versio:Fenton kirjoitti:Vierumäjellä ja Heinolassa se on kyllä käynyt, mutta parin kilometrin lenkki Fenttolaan ei varmaan käynyt edes mielessä
Tähän listaan olisi voinut lisätä myös toimimattoman tupakansytyttimen. Kävin tänään penkomassa iltapäivällä yhden kaverin 123 varaosajäämistöä, niin plokkasin sieltä hyväkuntoisen tuhkakupin. Piruuttani asensin paikalleen ja kas, nyt toimii tupakansytytin. Ei sillä muuten mitään väliä mutta nyt saa kännykän lataukseenVanja-eno kirjoitti:Olen tässä kartoittanut seuraavia korjauskohteita, ja laittanut listaa itselleni ylös mitä on tehtävänä ns. normaalin perushuoltojen lisäksi:
- pyöräkulmien säätö
- takapuskurin päätykumien kiinnityspellit uusittava (hankittu)
- keskuslukko kunnostettava (aloitettu)
- takaluukun kaasujouset uusittava (hankittu)
- kardaanin kannatinlaakeri tilpehööreineen, jyristää (hankittu)
- mittarivalot
- vas. etulyhdyn lasi lievästi halki (vaihdettu)
- alustan orastavien ruosteiden putsaus
- kojelaudan jalopuun kiinnitys (kiinnitetty)
- oven lommon lopullinen oikaisu
- takavalojen alla olevien ruostevaurioiden kunnostus
- roiskeläppien uudelleen asennus (1 jo irti + 2 hilkulla)
Jaa, millä perusteella? Käsittääkseni tuo osa on aina kulkenut englanninkielelläkin nimellä cigarette lighter eikä cigar lighter. Vai onko Mersun osaluettolossa sakasankielellä nimenomaan zigarre (sikari) eikä zigarette (savuke)Juhanit kirjoitti:Se on muuten Sikarinsytytin.Vanja-eno kirjoitti:...tupakansytytin...