Venttiileillä tuli kuntoon, mutta joku pirun letku jäi vuotamaan, joten tämän tästä käy kompura.
Kerran pudotin tuon paketin jo alas ja laitoin yhden letkun uudestaan, mutta hieman tuosta rauhoittuikin. Koeajolenkillä sitten totuus paljastui.
Kompuralta haaroitukseen ja siintä venttiileille on nyt uudet putket, sekä liittimet.
Huomenna alettava saippua vettä suihkimaan, josko kuplia alkaisi ilmaantua.
638 viton tasonsäädön/ilmajousituksen ihmettely.
Tjaa, voikohan tuollaisen pneumatiikkaventtiilin asentaa väärin päin
Eli merkinnät 1 ja 2 löytyy noista lähdöistä/tuloista.
Logisesti ajattelin 1 tulevan sisään ja 2 sitten lähtevän pois, mutta voikohan se olla kuitenkin toisin päin? Juu, aamusta soittelen asiasta ymmärtäville, mutta..
Kompuralta lähtevä (menee siis tällä hetkellä tuohon 1 liittimeen venttiilillä) liitin oli löysä ja vuoti, mutta tuohon en itse ollut edes koskenut
Niin, mutta kun homma tuntuu tyhmältä, koska vuotoaineella katsottuna tuo venttiililtä (liittimestä 2) lähtevä liitos EI vuoda.
Eli kun on saanut paineet sinne ja sulkee venttiilin, niin silloinhan tuon pitäisi pysyä ylhäällä, mikäli lähtö ei vuoda.
Tällä hetkellä vuotelee sen verran, että n2 min välein käy kompura ja tuo perä laskee ihan silmiin nähtävästi.
Jostain liitoksesta kuuluu pihinä, mutta tätä liitosta ei vielä löytynyt vuototestillä..
Jatketaan huomenna, tänään meni motivaatio ja aika tuota vuototestipurkkia etsiessä.

Eli merkinnät 1 ja 2 löytyy noista lähdöistä/tuloista.
Logisesti ajattelin 1 tulevan sisään ja 2 sitten lähtevän pois, mutta voikohan se olla kuitenkin toisin päin? Juu, aamusta soittelen asiasta ymmärtäville, mutta..
Kompuralta lähtevä (menee siis tällä hetkellä tuohon 1 liittimeen venttiilillä) liitin oli löysä ja vuoti, mutta tuohon en itse ollut edes koskenut

Niin, mutta kun homma tuntuu tyhmältä, koska vuotoaineella katsottuna tuo venttiililtä (liittimestä 2) lähtevä liitos EI vuoda.
Eli kun on saanut paineet sinne ja sulkee venttiilin, niin silloinhan tuon pitäisi pysyä ylhäällä, mikäli lähtö ei vuoda.
Tällä hetkellä vuotelee sen verran, että n2 min välein käy kompura ja tuo perä laskee ihan silmiin nähtävästi.
Jostain liitoksesta kuuluu pihinä, mutta tätä liitosta ei vielä löytynyt vuototestillä..
Jatketaan huomenna, tänään meni motivaatio ja aika tuota vuototestipurkkia etsiessä.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Eipä tullut paneuduttua tarpeeksi venttiileiden saloihin tilatessa, joten hommahan menee puihin..
Eli tuo teollisuusventtiili päästää vain yhteen suuntaan (periaatteessa..) ilman kulkemaan ja tässä tapauksessahan sama venttiili hoitaa molemmat hommat, joten ilman pitäisi liikkua eessun taassun.
Lisäksi tuo vastapaine kompuralta häviää aika totaalisesti pumppaamisen jälkeen, joten venttiili alkaa "vuotamaan."
Tuo pakkaskestokin voi olla vähän siinä ja tässä.. Iso hommahan ei ole sijoittaa noita venttiileitä sisälle vaikka kuskin penkin alle, niin käyttöikä paranisi huomattavasti.
Joten ei auta kuin alkaa metsästää noihin vanhoihin venttiileihin uusia keloja
Eli tuo teollisuusventtiili päästää vain yhteen suuntaan (periaatteessa..) ilman kulkemaan ja tässä tapauksessahan sama venttiili hoitaa molemmat hommat, joten ilman pitäisi liikkua eessun taassun.
Lisäksi tuo vastapaine kompuralta häviää aika totaalisesti pumppaamisen jälkeen, joten venttiili alkaa "vuotamaan."
Tuo pakkaskestokin voi olla vähän siinä ja tässä.. Iso hommahan ei ole sijoittaa noita venttiileitä sisälle vaikka kuskin penkin alle, niin käyttöikä paranisi huomattavasti.
Joten ei auta kuin alkaa metsästää noihin vanhoihin venttiileihin uusia keloja

W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
No niin, taas näyttää valoisammalta.pt kirjoitti:Eli tuo teollisuusventtiili päästää vain yhteen suuntaan (periaatteessa..) ilman kulkemaan ja tässä tapauksessahan sama venttiili hoitaa molemmat hommat, joten ilman pitäisi liikkua eessun taassun.
Lisäksi tuo vastapaine kompuralta häviää aika totaalisesti pumppaamisen jälkeen, joten venttiili alkaa "vuotamaan."
Eli asensin tuon venttiilin väärin päin (siis aluksi on asennettu oikein päin, tässä ei ollut vika..) jolloin tuo ilmapalkeen paine auttaa venttiilin kiinni pysymistä ja tuohan taasen aina aukaistaan pienempään paineeseen kompuralle päin, niin hommahan toimii.
Koeajot jää nyt väliin, kun laitoin kierrelukitteella pultit kiinni venttiilin runkoon, niin ne napsahti kääntäessä poikki sinne sisään..
Ja jos ennen talvea saisi nuo venttiilit tuotua sisälle vielä.
Tosin voihan totuus paljastua, kun ensinmäinen pidempi lenkki tulee. Huomenna olisi 400km tullut, mutta mennään Jeep:llä.. Lauantaina tarkoitus mennä Helsinkiin, joten saahan siinä sen sitten ponnistettua.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi